Anonym bruker Skrevet 25. februar 2013 #1 Skrevet 25. februar 2013 Som lar mannen dra på fest eller hvor han vil helt frem til, og over termin? Barnevakta er i boks, så ingen problem hvis fødselen begynner og han ikke er der. Har gitt beskjed om at de ikke aksepterer fulle folk på fødestua, så hvis han da er full når jeg begynner å føde, så må han være hjemme til han er edru igjen. Men nå bryr jeg meg egentlig ikke om han skal være med eller ikke, er ikke avhengig av å ha ham der. Han får lov å bestemme selv om han vil feste 1 uke før eller etter termin. Føler at enkelte ser på meg som dum og naiv Anonym poster: f6ed6af4a874b405ac9e6ccb969422e7
soleia Skrevet 25. februar 2013 #2 Skrevet 25. februar 2013 Om dette er aktuell problemstilling kan det sjå ut som du har vore dum og naiv i valg av mann.
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 25. februar 2013 #3 Skrevet 25. februar 2013 (endret) Ikke dum og naiv. Vi har også et forhold der han er med sine kompiser og jeg med mine venner. Vi har få vennepar igjen (de fleste er skilte..) Derfor blir det naturligst sånn at vi er med "hver våre". Noen ganger er vi sammen på fest også. Men jeg ville nok ha nektet mannen min å dra på fest 1 uke før eller etter termin ;-) Ville absolutt hatt han med på fødselen. Og jeg tror ikke han selv hadde ønsket å misse den opplevelsen, for å si det sånn :-) Så det ville ikke blitt en problemstilling hos oss. Endret 25. februar 2013 av Kari Mari
Mamma til tre gutter Skrevet 25. februar 2013 #4 Skrevet 25. februar 2013 Er egentlig ening med deg.. Min mann for gjere som han vil uansett... Det kan ikkje eg bestemme over, verken ønsker og vil være ei kjerring som skal "gi lov" ... MEN viss han da velger å gjere ting der han kan risikere å gå glipp av en fødsel så hadde eg blitt skuffa og lei meg... Og ville jo sagt ka eg ønsker.. Men som sagt dette er et valg han må ta og ikkje eg... Men vil tru at i normale modne forhold er mannen såpass voksen at sånne avgjørelser tas med et modent hode...
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2013 #5 Skrevet 25. februar 2013 Om dette er aktuell problemstilling kan det sjå ut som du har vore dum og naiv i valg av mann. Dum og naiv ja. Problemet er at jeg synes selvfølgelig ikke at det er greit at han drar på fest så kort tid før termin, men det er HAN som skal bestemme det selv. JEG skal ikke nekte ham, legge veto og gi ham husarrest. Virker på meg at enkelte her leker mor for gubben ved å "nekte" ham ting. Å fortelle mannen sin om hvilke konsekvenser som blir hvis han gjør det og det, er noe helt annet. Jeg kan heller ikke nekte ham å ha sex med andre for eksempel, men han vet at det utløser den konsekvens at jeg kaster ham ut. HI Anonym poster: f6ed6af4a874b405ac9e6ccb969422e7
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2013 #6 Skrevet 25. februar 2013 For meg handler ikke dette om hvorvidt du er liberal eller ei, men hvorvidt han er tjukk i huet om han velger å dra på fylla når kona er 1 uke over termin. Og en mann med slike prioriteringer hadde ikke vært min mann særlig lenge Anonym poster: f29bf37768567b7f19a28a07321afa78
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2013 #7 Skrevet 25. februar 2013 For meg handler ikke dette om hvorvidt du er liberal eller ei, men hvorvidt han er tjukk i huet om han velger å dra på fylla når kona er 1 uke over termin. Og en mann med slike prioriteringer hadde ikke vært min mann særlig lenge Anonym poster: f29bf37768567b7f19a28a07321afa78 Nå har jeg aldri sagt at han ønsket å dra på fest hvis jeg går en uke på overtid. Men jeg har ikke fortalt ham at "fra uke det og det skal du holde deg hjemme". Bare informert ham om at hvis far er full når fødselen starter, så får han ikke bli med på fødestua. Og en fødsel kan starte både i uke 30 og 42. Jeg er heller ikke avhengig av skyss, siden jeg må ha ambulanse med jordmor uansett grunnet lang vei til sykehus. Anonym poster: f6ed6af4a874b405ac9e6ccb969422e7
NormaJean Skrevet 25. februar 2013 #8 Skrevet 25. februar 2013 Jeg tenker vel at nei, jeg har ikke nektet mannen å feste rett før fødsel. Men så hadde det ikke vært aktuellt å være gift med en mann hvor dette her var en problemstilling heller.
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 25. februar 2013 #9 Skrevet 25. februar 2013 (endret) Om dette er aktuell problemstilling kan det sjå ut som du har vore dum og naiv i valg av mann. Dum og naiv ja. Problemet er at jeg synes selvfølgelig ikke at det er greit at han drar på fest så kort tid før termin, men det er HAN som skal bestemme det selv. JEG skal ikke nekte ham, legge veto og gi ham husarrest. Virker på meg at enkelte her leker mor for gubben ved å "nekte" ham ting. Å fortelle mannen sin om hvilke konsekvenser som blir hvis han gjør det og det, er noe helt annet. Jeg kan heller ikke nekte ham å ha sex med andre for eksempel, men han vet at det utløser den konsekvens at jeg kaster ham ut. HI Anonym poster: f6ed6af4a874b405ac9e6ccb969422e7 Men ønsker han selv å dra på fest så nærme fødsel? For det er jo en vesentlig forskjell på om han faktisk vil prioritere det, eller om dette kun er et hypotetisk spørsmål. Er det en mulighet for at han vil ta denne sjansen? For i så tilfelle så er han ikke helt moden. Uavhengig om du er aldri så snill med ham ;-) Endret 25. februar 2013 av Kari Mari
nagini Skrevet 25. februar 2013 #10 Skrevet 25. februar 2013 Jeg er egentlig enig med deg. Jeg har aldri nektet min mann å gjøre noe som helst, og hadde ikke ønsket å tilbringe en helg, eller enda verre ha med på fødestuen, en fyr som heller ønsker å være et annet sted. men hadde blitt veldig trist om han foretrakk fylla med venner foran meg (i en slik situasjon). Da hadde jeg tenkt at jeg hadde valgt feil mann. Men ser virkelig ikke at det er en løsning å bestemme over ham som om han var en unge, slik mange her inne ser ut til å mene... Da er han jo fortsatt en ego fyr som ikke er interessert i deg, men som bare er lydig mot sjefen i forholdet?
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2013 #11 Skrevet 25. februar 2013 Kan ikke helt skjønne at du er så liberal. Mannen her styrer tiden sin selv og det tror jeg er helt normalt i et forhold. Selv om man kan få et annet inntrykk på dib av og til. Anonym poster: 45e3f8971ccf21fa3ecec6481c9d5f29
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2013 #12 Skrevet 25. februar 2013 Jeg bestemmer ikke over mannen min, akkurat somnhanikke bestemmer over meg. Men vi har en felles enighet om hva som er greit og ikke. Vi diskuterte aldri om "det var greit" at han gikk på fest når det nærmet seg termin, men om det er nødvendig for noen par, så er jeg litt usikker på hva jeg syntes om slike forhold. Jeg kjenner en som ikke rakk fødselen til sitt første barn fordi han var på fylla. Kona ringte, men fikk ikke svar. Han våknet utpå dagen og hadde fått en melding på telefonen tre timer tidligere om at han var blitt far, og at han kunne komme å treffe datteren når han var blitt edru. Han var tydelig ikke helt med på at det å bli far innebærer ansvar før fødselen også. Men det skal ikke være nødvendig for oppegående menn og kvinner å diskutere dette. Anonym poster: 42bb5b6977008248e295bb66a3050d2a
Tigerpote Skrevet 25. februar 2013 #13 Skrevet 25. februar 2013 Nei, hvis dette er greit for dere ser jeg ikke problemet. Hver sine lyster.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2013 #14 Skrevet 25. februar 2013 Nesten motsatt her. Forsøkte å overtale mannen min til å være med kollegaene sine på lønningspils på fredag, men nei, han ville ikke det nå så nære termin. Er tre uker til termin så jeg syns ikke det er noe stress, men han er livredd for å gå glipp av noe som helst :-) Anonym poster: 245740b57e344e0411b7d6b8882a5a58
<3 2G <3 Skrevet 25. februar 2013 #15 Skrevet 25. februar 2013 Her bestemmer ikke jeg heller, jeg sliter mer med å få ham ut av huset til tider. En utrolig familikjær mann jeg har. Passer meg godt, og vi koser oss sammen. Selv om vi stort sett finner på ting hver for oss med "egne" venner. Har vennepar også, men de har familie og vanskelig å finne på ting sammen hele gjengen. Gubben ble spurt om han blir med på metall festival i byen ca 3 uker før termin og da takket han pent nei før han i det heletatt fortalte meg det. Hadde ikke fått barn med en som ikke kan gå ett par tre helger uten alkohol.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2013 #16 Skrevet 25. februar 2013 Om dette er aktuell problemstilling kan det sjå ut som du har vore dum og naiv i valg av mann. Dum og naiv ja. Problemet er at jeg synes selvfølgelig ikke at det er greit at han drar på fest så kort tid før termin, men det er HAN som skal bestemme det selv. JEG skal ikke nekte ham, legge veto og gi ham husarrest. Virker på meg at enkelte her leker mor for gubben ved å "nekte" ham ting. Å fortelle mannen sin om hvilke konsekvenser som blir hvis han gjør det og det, er noe helt annet. Jeg kan heller ikke nekte ham å ha sex med andre for eksempel, men han vet at det utløser den konsekvens at jeg kaster ham ut. HI Anonym poster: f6ed6af4a874b405ac9e6ccb969422e7 Eh...du er vel som de fleste andre da. Det finnes vel ikke noen tydeligere måter å nekte mannen å ha sex med andre på enn at han blir kastet ut etterpå Mener du at andre fysisk nekter dem det? Anonym poster: 36661cafde938cfb28457b187ac812fd
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2013 #17 Skrevet 25. februar 2013 Jeg fikk ikke helt tak på hovedinnlegget. Er dette noe mannen din kunne finne på å gjøre eller er poenget at han aldri ville drukket rundt termin selv om du ikke har bestemt det? Jeg bestemmer heller ikke over mannen min, men nå ville vel han aldri drukket rundt termin heller. Men det er klart at da vi ventet vår første og hadde en annen livsstil enn nå så snakket vi mer om fra når vi skulle være forberedt på at det kunne skje noe. Det var heller ikke noe problem, han skjønte selv hva som var lurt. Og jeg kan love deg at jeg hadde ikke vært kul og latt han dra på fylla rett før termin uten å la han få merke min mening om det - men som sagt hadde ikke det vært en problemstilling for oss. Anonym poster: d5937a167da0904fa6c14a3762af5e5c
LillaGorilla♥♥ Skrevet 25. februar 2013 #18 Skrevet 25. februar 2013 Min mann bestemte helt selv at det å være med på fødselen av våre barn faktisk er viktigere for ham enn fyll og fest, og alle kompiser i verden. Derfor dro han hverken i gutteklubben eller på fest de siste 4-5 ukene før fødsel. Det handler om prioritering, og han prioriterte sine barn. Heldigvis.
rytme Skrevet 25. februar 2013 #19 Skrevet 25. februar 2013 Som lar mannen dra på fest eller hvor han vil helt frem til, og over termin? Barnevakta er i boks, så ingen problem hvis fødselen begynner og han ikke er der. Har gitt beskjed om at de ikke aksepterer fulle folk på fødestua, så hvis han da er full når jeg begynner å føde, så må han være hjemme til han er edru igjen. Men nå bryr jeg meg egentlig ikke om han skal være med eller ikke, er ikke avhengig av å ha ham der. Han får lov å bestemme selv om han vil feste 1 uke før eller etter termin. Føler at enkelte ser på meg som dum og naiv Anonym poster: f6ed6af4a874b405ac9e6ccb969422e7 Tenker at hvis du ikke bryr deg om han er der når du skal føde, så er du vel ikke dum eller naiv. Men jeg har jo lyst at min kjære skal være med (og det ønsker han selv også) så da tenker jeg at han ikke burde drikke seg full de siste par ukene før termin. så forskjellen ligger nok ikke i hva du lar mannen din gjøre og hva jeg lar min man gjøre, men på våre ønsker for fødselen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå