Gå til innhold

sliter meg helt ut...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid ukr 28. Jobber 80%

Føler meg sliten hele tiden.

Føler ikke at jeg strekker til hjemme, må jeg hele tiden må si nei til 5 åringen når han vil leke, jeg ligger på sofaen og orker stort sett ingenting. Overkompenserer veldig i helgene, prøver så godt jeg kan å balansere dette, men må innse at jeg ikke har nok å gi lenger.

Jeg bruker veldig mye energi på jobb, og klarer ikke å yte mindre der selv om jeg vet det vil straffe seg når jeg kommer hjem.

Går rundt med konstant dårlig samvittighet, og vil egentlig ikke jobbe mer i det hele tatt. Hvordan kan jeg få forklart dette til sjefen og legen min?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå å sykemeld deg! Forstår liksom ikke problemet, du har full rett til å jobbe mindre. f.eks 50%, det hadde hjulpet. Du tenker sikkert at det kan du ikke gjøre...klarer det jo....Men det kan du! Håper virkelig du bestiller legetime/jordmor med en gang!

Er du utslitt så er du det. Det forstår alle, legen og.

Skrevet

Og for all del; kutt ut den dårlige samvittig

Skrevet

Jobber du mindre, så får du mer tid og overskudd til 5-åringen din og. Og kutt ut den dårlige samvittigheten.

Hvis du vil ha forandring, så jobb mindre.Enkelt og greit, tenkt på deg selv! og familien

Skrevet

Jeg sliter med noe av det samme nå. Jeg har vært sykemeldt i 3 mnd pga kvalme og trøtthet. Nå, i uke 20, begynner jeg å få så mye energi at jeg klarer å delta hjemme på ettermiddager og gjøre litt husarbeid. Da tenker jeg at jeg vel også er frisk nok til å jobbe litt igjen, men hvor mye skal jeg jobbe? Jeg har jo ikke lyst til å bruke all min energi på jobb. De trenger jo litt hjelp hjemme og, men så er det det med samvittigheten. Jeg føler det som naving hvis jeg er frisk nok til å være sosial og ta en klesvask, men ikke jobbe...

Vi må vel bare finne ut hva som er riktig for oss, og heldigvis er det ikke så store delen av livet vi er gravide. Hvis jeg var deg tror jeg at jeg hadde snakket med legen og sagt at du bruker deg opp på jobb og lurer på om legen synes du kan trappe ned enda mer for å kunne delta hjemme og ha overskudd til fødsel. Med legens godkjenning hadde det vært lettere for meg å ta det opp med sjefen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...