Gå til innhold

Barn med ADHD?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som kan fortelle meg litt om ADHD?

Jeg er veldig bekymret for min datter.I det siste har jeg tenkt at hun kanskje kan ha et snev av adhd? Noen som har erfaring med adhd og som kan være så snill å kommentere hennes oppførsel?:

* Hun kan ikke sitte stille. Det er tydelig at det kribler i kroppen når hun skal sitte stille. Dvs hun kan sitte 2 timer i strekk å se på tv, men da er det armer og ben høyt og lavt i tide og utide, opp og ned av sofaen flere ganger.

* Hun snakker konstant. Hopper til og fra samtale emner i ett sett.

* Har perioder med tics. Nå er ticset hennes slik at hun setter seg ned på huk før hun reiser seg opp igjen. Spesielt om hun må stå litt stille (som f.eks i en butikkø)

*Hun tar lekser greit. Går i 1.klasse. Men, hun slurver. Det er om å gjøre å bli fortest mulig ferdig. Over i en fei. Hun har lært seg små og store bokstaver, skjønner matten - og husker hva hun har lært på skolen når jeg spør henne.

* Hun får ikke med seg beskjeder. må gi henne samme beskjed 5-6 ganger før hun gjør hva hun blir fortalt.

* Hun klarer ikke å roe seg når hun virkelig er gira. Jeg må fysisk holde henne fast, snakke høyt og tydelig til henne før hun kanskje roer seg (av og til klarer hun heller ikke da å roe seg....)

* Hun har venner. Men, jeg har observert at når hun er sammen med andre enn sin beste venninne, så trekker hun seg ut av leken....

Min jente er 7 år. Jeg er bekymret da jeg merker at det ofte er vanskelig å fange oppmerksomheten hennes..... Jeg har aldri hørt noe i fra barnehageansatte da hun gikk i barnehagen - eller på foreldremøte på skolen.

Dere som vet litt om adhd: er dette noe å bekymre seg over? tenker å ta kontakt med hennes lærer for å høre hvordan hun oppfører seg i timene....

Takknmlig for svar fra dere som vet litt om denne diagnosen!

Anonym poster: f8fa61edca37d8f889d9991aeffd9490

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...