Anonym bruker Skrevet 24. februar 2013 #1 Skrevet 24. februar 2013 Vet ikka hva som skjer,men i det siste så har jeg alltså hatt noe som sikkert kan minne om voksesmerter i kroppen.om jeg sitter f.eks i sofaen kan jeg plutselig få intens smerte i kneet,så er det kanskje under foten så kan det plutselig være i venstre hånd etc. Virker mest som det er i ledd/skjelett.er vanskelig å forklare da,men AU og det er irriterende. Noen som har hatt lignende?! Vært hos lege etc? Anonym poster: d45d670e7979d60cce71eb2b33602a86
M og gutta Skrevet 24. februar 2013 #2 Skrevet 24. februar 2013 F.eks lavt innhold av D- vitamin kan gi muskelsmerter.... Går an å dra til lege å ta blodprøver for å seom du f.eks trenger noe vitamin eller jerntilskudd av noe slag
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2013 #3 Skrevet 24. februar 2013 Jeg er også tidvis plaget av "voksesmerter", men da kun i bena. Mannen ler av meg og skjønner ikke helt det der, for jeg har jo ikke vokst på minst ti år. Jeg opplever det når jeg har gått/stått mye, eller har trent og er sliten i muskulaturen. Varme og massasje hjelper. Jeg har ærlig talt aldri tenkt på å dra til lege for dette, men det er fordi jeg har vært "plaget" hele livet. Hvis dette er noe som nylig har oppstått, bør du definitivt ta kontakt med lege. Det trenger ikke å være noe farlig, men det er jo kjekt å vite om det hvis du trenger å ta noe kosttilskudd etc. Anonym poster: af05eb69498834d3f83d0002652f16ec
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2013 #4 Skrevet 25. februar 2013 Jeg kan ikke noe om dette og kan heller ikke huske å ha hatt voksesmerter selv, men synes det blir litt rart å kalle det voksesmerter hvis ikke skjelettet vokser. Men det kan jo være relatert til skjelett og dermed føles litt likt? Ellers skulle jeg gjerne visst hva de ulike smertene kom fra slik at jeg hadde visst om det kunne hjelpe å gå til lege, ta kosttilskudd, trene muskler, tøye mer, belaste mindre osv... Altså ikke noe hjelp herfra, men jeg skjønner godt at det er irriterende og vanskelig å vite om det er vits i å gå til lege. Anonym poster: 40f8ea8deb9a106e4c2e9b2e9015e9d7
beibilykke Skrevet 25. februar 2013 #5 Skrevet 25. februar 2013 Takk for svar. det går nok sikkert bra. Tenker jo lit som dere nevner med balastning/sliten,stått mye etc. Om ikke plagene gir seg skal eg heller kontakte lege å spør etter blodprøver
AnneSAndersen97 Skrevet 19. mars 2015 #6 Skrevet 19. mars 2015 Hei, jeg opplever også mange tilfeller av "voksesmerter" i beina, og jeg er nå 17 år. Da jeg var mindre sa mamma alltid at det var voksesmerter, men jeg får det fortsatt og varmeflaske inntil beina hjelper. Det skjer, som sagt over her, etter at jeg har gått/stått lenge og er sliten. Men. smerten er en slik.. isende følelse. Intens ising i skjelettet.. Noen som har opplevd noe liknende det? Det gjør forferdelig vondt.. :-/ Takk for svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå