Gå til innhold

Ved fødsel 3-4 uker før termin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må man være lengre på barsel da? Kan man feks dra dagen etter?

Er babyen ca stor da, om den er i gjennomsnittet?

Anonym poster: 0de4c3ac930c9d9fd5df7f75c9d47963

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må man være lengre på barsel da? Kan man feks dra dagen etter?

Er babyen ca stor da, om den er i gjennomsnittet?

Anonym poster: 0de4c3ac930c9d9fd5df7f75c9d47963

Fødte 25 dager før termin sist. Ville hjem dagen etterpå men fikk ikke lov fordi han ble regnet som prematur i alder (21 dager +). Men han var stor for å være såpass tidlig, 3160 g, så dag 2 fikk jeg mast meg til å få reise hjem.

Vil tro at så lenge alt er bra med både mor og barn, blir man ikke værende lengre enn ellers.

Skrevet

20 dager før tiden her. Dro hjem etter to døgn, var aldri snakk om noe annet.

Skrevet

Hvis alt er bra med mor og barn vil jeg tro du skal få dra hjem

Anonym poster: 62ac6f2e0ef15e336ff70358846a209a

Skrevet

20 dager før termin dro hjem dagen etter. Hørte ikke noe om at jeg burde være lenger. 3690 grams frisk fin jente:)

Skrevet

Fødte første 3 uker før og måtte bli værende i 5 dager pga ammeproblemer og gulsot. Fikk reise hjem onsdagen, men måtte komme opp igjen på fredagen for sjekk.

Skrevet

Fødte 3 uker før pågrunn av svangerskapsforgiftning.

Måtte være ei uke-pågrunn av keisersnitt sår, baby med gulsott.

Var en liten gutt på 2.3 kg.

Nå veier han 9 kilo og er 6 måneder :D

Ps. Synes bare det var deilig å være på sykehuset! Fikk masse hjelp med den lille og jeg slapp godt av :D

Skrevet

Jeg fødte 3 uker før termin og måtte være der i 3 dager fordi de ville han skulle begynne å legge på seg før vi dro siden han var litt liten (2600g). (Eller jeg "måtte" jo sikkert ikke, men de mente det var best...)

Anonym poster: 1fd56eb002757e9937f142995599940d

Skrevet

Fødte 17 dager før termin og måtte være på sykehuset i 4 dager pga gulsott hos barnet, det er visst mer vanlig om barnet kommer før termin. Jenta mi måtte ha to dager i lyskasse før bilrubinnivået sank...

Anonym poster: 478369500d4a68939e8af6135d0da9f4

Skrevet

Jeg fødte mellomste 1 mnd før termin (30 dager), han var 3 kg, frisk og fin, ingen ammeproblemer eller gulsot :) Hadde det ikke vært for at han ble født etter at barnelegen hadde gått hjem for helgen så hadde vi fått dratt hjem dag 2, men pga eldste har hjertefeil ville de ha oss der til barnelegen hadde sett på ham, så da måtte vi blintil dag 4... Men om alt er fint så kan de ikke nekte deg å dra hjem :)

Skrevet

Fødte 4uker før, og var på sykehuset i 12 dager etter fødsel. Han var veldig slapp, gul, fikk en liten infeksjon og orket ikke spise selv. Måtte få mat gjennom sonde. Tror vi var et unntak da. Har flere i familien som føder tidlig, og ingen av de har opplevd noe lignende. De har dratt hjem på dag 2 og 3.

Skrevet

3 uker før termin er jo å regne som til termin... 3 uker før og 2 uker etter termin dato er jo normalt..

skjønner ikke helt hvorfor man skal bli på sykehuset lenger pga det.

Anonym poster: 6c24a10950a9485cc839bbafeb889acd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...