Anonym bruker Skrevet 24. februar 2013 #1 Skrevet 24. februar 2013 Er det noe vi bør være spesielt obs på? Hun har vært syk med feber mange ganger før, men da har hun liksom alltid hatt andre symptomer som forklarer feberen (forkjølelse, ørebetennelse osv).. Nå fikk hun ganske plutselig feber (39,5) men ingen andre symptomer.. Ikke engang litt snørrete (noe som i seg selv er rart i februar..) Anonym poster: cf244522698cba0443cf0b2771dcb6ce
Underveis --> Skrevet 24. februar 2013 #2 Skrevet 24. februar 2013 Jeg har feberbarn. Hatt masse feber, og ofte bare det. Gitt paracet om den har blitt over 39 og sørget for at de drikker. Gir gjerne juice om det er det som skal til.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2013 #3 Skrevet 24. februar 2013 Vil tippe det er fjerde barnesykdommen, om det er det finner du det ut når feberen plutselig blir borte tredje eller fjerde dagen og erstattes med utslett... Alle mine fire barn har hatt denne og hver eneste gang kunne jeg ikke forstå hvor den høye feberen kom fra. Anonym poster: 90a98484fed7751eeeca3391bf722756
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2013 #4 Skrevet 24. februar 2013 Min yngste hadde også fjerde barnesykdommen, og som hun over skriver så skjønte ikke jeg heller hva det var som skjedde før på fjerde dagen. Ungen var kokvarm og helt slapp, sov i fanget mitt i to dager før det ble bedre. Er normalt ikke farlig, så bare sørg for godt med drikke og ro og hvile, så ordner det seg nok. Anonym poster: de04161bbe1a9ef4d157c92b707a4e9d
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2013 #5 Skrevet 24. februar 2013 Men er du usikker så er det selvsagt lurt å kontakte lege. Ingen av oss her inne kan gi noen konkret diagnose Anonym poster: de04161bbe1a9ef4d157c92b707a4e9d
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2013 #6 Skrevet 24. februar 2013 4. barnesykdommen har hun faktisk hatt.. Man får vel ikke den flere ganger? (Så da har hun jo faktisk hatt feber uten andre symptomer før.. Jaja, ikke alltid lett å huske alt..) Er ikke bekymret foreløpig.. Har fått i henne en del drikke i løpet av kvelden, og en yoghurt Men ringer selvfølgelig lege hvis noe skulle skje slik at vi blir bekymret! Hun får gjerne veldig høy feber, men tåler det godt - merker det ikke på henne (bortsett fra at hun kjennes varm ut) før den kommer godt over 39! Men sover godt nå.. Så håper det går fort over! Blir 'kose seg hjemme' dag i morgen i hvert fall (Jeg synes det er litt koselig når hun er syk jeg, misforstå meg rett, men da har hun i hvert fall tid til å sitte på fanget og kose litt..) :)HI Anonym poster: cf244522698cba0443cf0b2771dcb6ce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå