Gå til innhold

bekymret mamma..

Anbefalte innlegg

Skrevet

har ei jente på 16 mndsom ikke har hatt avføting siden fredag i 13.00 tiden. hun hadde feber torsdag og igår . mye mer grinete enn vanlig å våkner mye på natta (noe som er ulikt henne) . hun er også fryktelig småspist npe som også er ulikt henne. hva er dette? er så bekymret:-( noe jeg kan gjøre? burde jeg dra på apoteket p høre eller ringe lege imorgen? evt helsestasjon. ufff... hun må vel få bæsja snart.. stakkars liten :-(

Anonym poster: 90b8d749c8aa0aafc3b821e0e0156bab

Videoannonse
Annonse
Skrevet

beklager skrivefeil. bruker tlf..

Anonym poster: 6ace322ac21cf494182671ba970e9cc2

Skrevet

Ville ikke ha kontaktet helsestasjonen hvertfall.

Hver gang jeg har kontaktet de anngående at han er syk så henviser de meg til fastlegen før du omtrent har fått fullført spørsmålet :S

Anonym poster: 538366416736fd6317035d5248afa7b1

Skrevet

Hvor høy er feber? Du kan prøve ei ts. Maltekstrakt i varm melk eller miniform. Dersom feber er høy og barnet ikke viser tegn til typisk influensa o.l ville jeg fått sjekket at det ikke er blindtarmen .. men kan være det ikke har vært noe avføring pga at hn har spist lite også.

Anonym poster: bdc4928eb8089d907c6debdaf7e07155

Skrevet

Fredag er jo ikke så lenge siden da... Jeg tenker at du kan vente litt og se, spesielt hvis hun ikke viser tegn til vondt i magen. Du kan evt. gi henne sviskesaft eller -mos og se om det hjelper. Og mye drikke.

Skrevet

Hvor høy er feber? Du kan prøve ei ts. Maltekstrakt i varm melk eller miniform. Dersom feber er høy og barnet ikke viser tegn til typisk influensa o.l ville jeg fått sjekket at det ikke er blindtarmen .. men kan være det ikke har vært noe avføring pga at hn har spist lite også.

hun hadde 39,1 på det høyeste og 38,5 igår. fått febernedsettende begge gangene. hun fikk maltekstrajt tidligere idag. men ingen avføring enda ihvertfall. hun pleier alltid å være veldig regelmessig med dette...

å syns nå at hun har fått i seg nokk igår og idag til å bæsje noe snart ihvertfall. det virker veldig som det plager henne at hun ikke får bæsja da hun er veldig urolig. i tillegg fiser hun mye. så det er jo bra. men uff:-( vet ikke hva jeg skal gjøre godt for henne.. blir så trist..

hi

Skrevet

Fredag er jo ikke så lenge siden da... Jeg tenker at du kan vente litt og se, spesielt hvis hun ikke viser tegn til vondt i magen. Du kan evt. gi henne sviskesaft eller -mos og se om det hjelper. Og mye drikke.

virker jo som om hun har vondt. fordi hun er fryktelig urolig, sover dårlig, spiser lite osv..

Skrevet

Er de paracet hun har fått? Det kan jo gjøre magen hard. Gi henne litt maltekstrakt, sviskemos eller juice så kan det hende det skjer noe.

Skrevet

hun hadde 39,1 på det høyeste og 38,5 igår. fått febernedsettende begge gangene. hun fikk maltekstrajt tidligere idag. men ingen avføring enda ihvertfall. hun pleier alltid å være veldig regelmessig med dette...

å syns nå at hun har fått i seg nokk igår og idag til å bæsje noe snart ihvertfall. det virker veldig som det plager henne at hun ikke får bæsja da hun er veldig urolig. i tillegg fiser hun mye. så det er jo bra. men uff:-( vet ikke hva jeg skal gjøre godt for henne.. blir så trist..

hi

38,5 er ikke høy feber så jeg personlig ville ikke gitt febernedsettende, men det er noe alle føler forskjellig på. Kan det være paraceten som gjør henne litt hard i magen? En venninne av meg sitt barn bæsjer heller ikke på en stund etter paracet, mens mitt barn kommer det nesten umiddelbart etter han har fått.

Kan være mageknip som gjør at hun våkner om natten å. Gi masse drikke, evt sviskesaft.

Avføringen kommer nok snart :)

God bedring til lille :)

Anonym poster: c3351768f9c5c7dda52e3702b067c812

Skrevet

Er de paracet hun har fått? Det kan jo gjøre magen hard. Gi henne litt maltekstrakt, sviskemos eller juice så kan det hende det skjer noe.

Paracet gir ikke hard mage.

Hilsen apotektekniker.

Anonym poster: 8bd644b34afd7a8b945296b565c77d9c

Skrevet

Hilsen apotektekniker.

Neivel, det er det en annen apotektekniker/farmasøyt som har fortalt meg:)

Skrevet

Hilsen apotektekniker.

Heh, det kommer vel ann på person til person det. Som jeg skrev lenger opp så får min gutt fart på magen, mens en venninne sin unge får motsatt effekt.

Skrevet

hadde ei lita jente.som sto å ropte på meg nå. å da var bleia full:-) virka roligere å sovna med en gang jeg bytta:-)

letta! hehe takk alle søte for råd:-)

Skrevet

hadde ei lita jente.som sto å ropte på meg nå. å da var bleia full:-) virka roligere å sovna med en gang jeg bytta:-)

letta! hehe takk alle søte for råd:-)

Så bra :)

Skrevet

Hilsen apotektekniker.

Paralgin forte/pinex forte kan gi forstoppelse. Det er fordi de inneholder kodein, som er et morfinderivat. Det er altså morfin og morfinliknende stoffer som kan gi forstoppelse, ikke paracetamol. Grunnen til dette er at morfin setter ned tarmperistaltikken.

Så vanlig paracet gir ikke forstoppelse. Men selvfølgelig finnes det unntak. Folk får bivirkninger av alt.

Hilsen farmasøyt.

Ja det var ikke paralgin forte jeg mente altså, det var paracet. Det var den informasjonen jeg fikk på apoteket, at det kunne føre til hard mage hos barn. Da tok hun sikkert feil:)

Skrevet

Hilsen apotektekniker.

Paralgin forte/pinex forte kan gi forstoppelse. Det er fordi de inneholder kodein, som er et morfinderivat. Det er altså morfin og morfinliknende stoffer som kan gi forstoppelse, ikke paracetamol. Grunnen til dette er at morfin setter ned tarmperistaltikken.

Så vanlig paracet gir ikke forstoppelse. Men selvfølgelig finnes det unntak. Folk får bivirkninger av alt.

Hilsen farmasøyt.

Ja det var ikke paralgin forte jeg mente altså, det var paracet. Det var den informasjonen jeg fikk på apoteket, at det kunne føre til hard mage hos barn. Da tok hun sikkert feil:)

Det er mer nærliggende å tro at noen får løs mage av stikkpiller pga fettstoffene i dem

Det kan godt hende, men det var altså ikke det det var snakk om her. Dama tok nok feil:)

Skrevet

God bedring til datteren din juliea :)

Anonym poster: 8a9d6860db69e6098ac449d24d525e32

Skrevet

bra hu fikk tømt seg litt igjen da ;)

hadde jeg vært deg hadde jeg kjøpt dufalac på apoteket :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...