Gå til innhold

Lar du babyen sove ute i kulden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Britene er sjokkerte over at nordmenn lar babyene sove i vognen utendørs mens mor koser seg inne på cafe. Er du en av de som uten problemer lar barnet ditt sove utendørs på vinteren? Eller er du en av de som ikke synes om dette?

Anonym poster: 0896808c66ca0c2131667699969b4186

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine har sover inne. De sov i vogna kun om vi skulle noe spesielt, og da kjørte jeg vogna inn når vi kom hjem igjen om de fortsatt sov.

Anonym poster: f0ad6518cc0009945ea17ca35523ab30

Skrevet

Britene er sjokkerte over at nordmenn lar babyene sove i vognen utendørs mens mor koser seg inne på cafe. Er du en av de som uten problemer lar barnet ditt sove utendørs på vinteren? Eller er du en av de som ikke synes om dette?

Anonym poster: 0896808c66ca0c2131667699969b4186

Nei, lar ikke barnet mitt sove ute i minus etter råd fra barnelege. Hun er disponibel for astma, og under kuldegrader samler det seg mer støv og eksos i lufta som igjen kan føre til astma.

Anonym poster: b6784b985313049c004ea7d3b0100e5a

Skrevet

Jeg lar han ikke sove ute alene i det hele tatt. Bor sånn at jeg ikke kan se han, og jeg må ha kontrollen. Er for mange gale folk i verden, og katter som pisser ned vognen.

Det hender at jeg triller en tur med han, og da har vi gått i 5minus. Men da er det vindstille og det blir ikke mer en 1-2timer. Aldri for kaldt, og jeg har kontroll hele tiden-

Anonym poster: 624c588b6c071efa0d7decf58781be1e

Skrevet

Nei, det har jeg aldri gjort. Jeg misliker sterkt at bhg gjør det, men må bare akseptere det..

Hun har aldri vært syk den tiden hun var hjemme med meg.

Anonym poster: e6964345ba5deb90632631df1cbfb13e

Gjest Julia1984
Skrevet

Ja, mine har sovet ute i kulda. Ikke spebarnstiden, men ellers.

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Sovet ute hver dag fra hun ble født

Skrevet

Ja, i opptil 8-9 minus. Hun sover best ute i vogn. Inne i seng er håpløst.

Anonym poster: 1321d1f6cd8930bc736fe4523ecb6ec1

Skrevet

Ja selfølgelig... Alle har godt av frisk luft...

Skrevet

Ja, klart det... Sover ute med temperatur nede i 8-9 minus. Det er håpløst å legge han i senga på dagtid. Når det er for kaldt til å ligge ute, så setter vi vogna på soverommet med vinduet litt åpent. Da sover han...

Skrevet

Jeg er blant de som ikke synes noe om å sette ungen ut i all slags vær for å sove i vognen. Når jeg triller tur kan ungen sove i vognen, men ofte har de sovet i sengen sin også på dagtid.

Jeg har aldri følt behov for å forsvare meg, eller forklare dette, men har jo møtt endel spørsmålstegn blant venner og kjente. Det har bare ikke vært for meg og mine. Det handler vel egentlig først og fremst om at jeg ikke klarer å slappe av med at de står ute. Jeg føler ikke at jeg har oversikt, og måtte omtrent stått ved døra og lyttet etter barnegråt hvis jeg skulle være nogenlunde rolig inni meg. Joda, vet at noen bruker babycall i vognen, men for meg blir det for mye styr. Mine barn får nok frisk luft uansett, og det fungerer best for oss at de sover inne.

Anonym poster: d33cb826f33a7096440aabd6719b62e9

Skrevet

Ja? Hvorfor skulle jeg ikke det? Hun får ikke sove ute når det er lavere temperatur enn -6/7, men ellers sover hun ofte ute. Hun sover best ute i frisk luft og hun trenger virkelig all søvnen hun får.

Det er da ingenting galt med frisk luft for barna :-)

Skrevet

Ja, begge mine har sovet ute året rundt fra de var spedbarn.

Skrevet

Sover alltid ute. De få gangene jeg har prøvd inne, har det ikke funka litt engang.

Skrevet

Mine har aldri sovet ute. Dvs kun når vi har vært på tur eller når vi andre også har vært ute. Jeg ser ikke helt poenget med at de skal sove ute.

Jobber i barnehage og der sover mange av barna ute. Vi tar de likevel inn dersom det er veldig kaldt.

Anonym poster: 2987001d70e934ffbe646bd866618f6b

Skrevet

Jeg ville ikke hatt barnet ute mens jeg satt inne på kafé.

Men jeg gikk jo tur når det var kuldegrader og hadde jeg hatt et ok sted å sette vogna ute så kunne jeg ha gjort det.

Anonym poster: 63693e4965dde6929e72d9b54da67f5c

Skrevet

Jenta mi sover ofte ute. Er det under -5 sover hun inne. Da hun var yngre var dette eneste måten å få henne til å sove mer enn små 10 minuttsdupper. Er så heldig å ha balkong utenfor stua med både tak og levegg, så vogna står trygt og i skjul for vær og vind + at jeg har full oversikt :)

Er nok litt for pysete til å sette fra meg vogna utenfor en kafe, der det går folk forbi...

Anonym poster: 39494899d79a2d9f2a43533c70680958

Skrevet

Akkurat det reagerer jeg også veeeeldig på!

Kan ikke du som mor prøve å legge deg ute i minus 8 i en sovepose?

Hvorfor skal jeg la min baby sove ute mens jeg sitter inne med en god og varm kakao ved peisen?

Herregud det er jo helt forferdelig.

Barn har mye kortere luftrør ned til lungene, så luften rekker ikke å varme seg opp før den når til lungene.. Kan det være en årsak til at så mange barn i Norge sliter med astma? JA!

(Kommer fra England, og de tror meg ikke når jeg forteller dem dette)!

Anonym poster: fe19b33f94a2496fb6cc6b89ba77f4a2

Skrevet

Mi har sovet ute hver dag bortsett fra på de aller kaldeste. Frisk som en fisk. Men jeg lar henne ikke sove ute mens jeg er på café ;)

Gjest Antarctica
Skrevet

Akkurat det reagerer jeg også veeeeldig på!

Kan ikke du som mor prøve å legge deg ute i minus 8 i en sovepose?

Hvorfor skal jeg la min baby sove ute mens jeg sitter inne med en god og varm kakao ved peisen?

Herregud det er jo helt forferdelig.

Barn har mye kortere luftrør ned til lungene, så luften rekker ikke å varme seg opp før den når til lungene.. Kan det være en årsak til at så mange barn i Norge sliter med astma? JA!

(Kommer fra England, og de tror meg ikke når jeg forteller dem dette)!

Hvor har du det fra at flere norske barn har astma??

Og til din opplysning: de korte luftveiene og det følsomme lungevevet hos barn gjelder SPEbarn i temperaturer under -10. Ikke friske, halvtårsgamle barn i uteluft like under frysepunktet.

Skrevet

Nei, jeg bor i en by. Nærmere bestemt Bergen. Ikke mye frisk luft her en kald vinterdag. Derfor sover mine barn inne på vinterstid.

Skrevet

VILLE DU HA SOVET UTE I MINUS 8 GRADER!

GI DEG! LA UNGEN SOVE INNE, NORGE ER ETT VINTERLAND OG BARNET BURDE SKJERMES!

Skrevet

Hadde heller ikke latt lillegull sove ute.

Ser ingen poeng med det?

Gjest Antarctica
Skrevet

VILLE DU HA SOVET UTE I MINUS 8 GRADER!

GI DEG! LA UNGEN SOVE INNE, NORGE ER ETT VINTERLAND OG BARNET BURDE SKJERMES!

I en time på formiddagen, pakka i ull? Ja, jeg er ofte ute i både minus åtte og minus fjorten, og er jeg godt nok påkledt kunne jeg gjerne ha sovet også. Det dreier seg vel neppe om en hel natt? HVA skal barna skjermes fra? Kulde? De kles jo på etter forholdene og legges i flere lag med pels og poser. Jiiiises.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...