Gå til innhold

bøker til 18åringer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke bøker/noveller leser dere på 18- 19år? Skal kjøpe en gave..

Anonym poster: acf366cca98b1d01f4aa454b842383c7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bobseybarna. Tenker at variasjonen er like stor som hos trettiåringene.

Anonym poster: 1319117852cad3598b8219587f2f88b1

Skrevet

Min erfaring er at det varierer veldig. Både når det gjelder sjanger (krim, fantasy, romaner med mer "daglidagse tema", historiske romaner, etc.) og om vedkommende foretrekker ungdomsbøker eller "voksenbøker" (altså bøker ikke skrevet spesielt for tenåringer). Er du i tvil, så spør. Vet du foresten om vedkommende liker å lese? Er jo mange som ikke har noen interesse i å lese bøker...

Personlig ville jeg ikke gått for bobseybarna.. ;)

Skrevet

Jeg jobber i bokhandel og de bøkene jeg selger mest av til den aldersgruppen er bøker skrevet av bloggere, type bøker fra virkeligheten om temaer som spiseproblemer, kreft o.l. og de typiske vampyrbøkene, dødslekene o.l.

De få guttene som kjøper bøker leser gjerne Game of thrones o.l.

Anonym poster: e219d79aeb4b166f9d60ae0d98c33d1d

Skrevet

Det kommer jo helt an på 18-åringen, da ... Da jeg var 18 leste jeg Bjørneboe og Lars Saabye Christensen, Sigrud Undset og Stephen King i skjønn forening - ville sikkert ha smuglest "50 Shades" om den hadde vært utgitt ;)

Hva med et gavekort fra Tanum e.l. ?

Skrevet

mine favoritter fra den alderen (er 21 nå): Otori-serien (første bok er "Det syngende gulvet", fantasy-sjanger), Jarle Klepp bøkene (første "Mannen som elsket Yngve), "Beatles" av Lars Saabye Christensen, "Hässelby" av Johan Harstad, True Blood-serien (fantasy), "Mengele Zoo" av Gert Nygårdshaug

Tror også "Den tomme stolen" av J.K. Rowling kan være et bra valg.

Men som andre sier her, kommer veldig an på personlige interesser til den som skal lese boken, om dette er en person som generelt leser mye osv.

Anonym poster: 12119d4828cad5e7af058776d55d1245

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...