Gå til innhold

Hvor mye paracet gir dere ved høy, langvarig feber?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår på 18 måneder har hatt feber i 3 dager nå, den ligger mellom 39 og 40. Idag har hun fått fire paracet, men døgndosen er jo anbefalt på tre. Vil ikke gi henne for mye, men vil heller ikke at hun skal være så dårlig som hun er.

Hvor mye bruker dere å gi?

Anonym poster: 2a1b3eceeffe2f5f1882cfc53820d838

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pleier ikke gi mer enn den anbefalte dosen. Har vel gjort det engang, men da fikk vi beskjed av legen å gjøre det.

Anonym poster: bfb5043649259329d9e6c041e850e841

Skrevet

Jeg gir 125mg *2 tre ganger i døgnet. Hos oss går ikke feberen noe særlig ned med kunn en stikkpiller.

Anonym poster: d909c4893212a3dec04089801eb1599a

Skrevet

Jeg har fått info av lege om at inntil fire i døgnet er uproblematisk for barn over ett år, dersom barnet ellers er ved god helse. Så, jeg gir inntil fire pr. døgn dersom det er behov for det.

Anonym poster: e4c176b11cd27c8a1d3fe6d79a56f463

Skrevet

Jeg gir som regel bare paracet på kvelden og natta når feberen blir høyere. Kan hende jeg MÅ gi på dagtid, men tøyer grensene veldig. Og det skjer kanskje ved 1 av 5 tilfeller.

Jeg tror ikke vi har hatt en natt hittil, der feberen ikke går ordentlig ned etter paracet. Har altså ikke skjedd at jeg har gitt flere paracet enn det står på døgndosen på pakningen.

Skrevet

Vi har Ibux mikstur i bakhånd i slike tilfeller.

Skrevet

Gir ikke mer enn anbefalt døgndose, gir heller evt ibux i tillegg hvis det er snakk om ørebetennelse og mye vondt. (Ville også ha gått til lege etter tre dager med høy feber.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...