<3 skatten min<3 Skrevet 24. februar 2013 #1 Skrevet 24. februar 2013 Vi har en på seks og en på syv....den ene er veldig kresen, og hadde levd på pølse og pizza om han fikk velge. Så lager mye som ikke blir spist. Han lar heller være, bedre å gå sulten enn å smake på noe som er ukjent. Hvor mange har regler om at man må smake på alt? Hvordan takler dere det hvis de nekter å smake?
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2013 #2 Skrevet 24. februar 2013 Vi sier til vår 6 åring at han skal smake, og liker han det ikke da så er det greit.men om han hadde nekta...ja da vet jeg ikke hva man gjør,har aldri skjedd...Spør helsesøster? Anonym poster: 92f35d45cd6714a6ec2d019176e435e2
<3 skatten min<3 Skrevet 24. februar 2013 Forfatter #3 Skrevet 24. februar 2013 Han nekter å smake... Prøver man å pushe på smakinga sårer helvete løs.... Helsesøster hadde i grunnen ingen råd, derfor jeg spør her. Han går glatt sulten til kveldsmat heller enn å smake. Og det har vært sånn forholdsvis lenge, er ikke bare en periode. Er så lei av å enten lage kun det han liker, eller lage noe annet og få måltidet ødelagt....
Hybelkanina Skrevet 24. februar 2013 #4 Skrevet 24. februar 2013 Da får han jo heller gå sulten. Ikke lag alternativer eller bestikk ham på noen måte. Med mindre han er faretruende mager såklart. Begynner å bli noen år siden barn sultet ihjel i Norge. Når han skjønner at dere faktisk ikke har tenkt å gi etter så tror jeg det løser seg selv. Her i huset spiser vi det som blir servert, og de som ikke spiser får ikke noe annet.
Gjest Sommerfuggel i vinterland Skrevet 24. februar 2013 #5 Skrevet 24. februar 2013 (endret) Jeg vet at far og stemor er en del strengere enn meg. Der holder det ikke at de smaker én gang, de må smake flere ganger før de får lov å si de ikke liker det, i tilfelle de vender seg til smaken... Jeg har en litt annen fremgangsmåte på dette. Jeg lar ungene bestemme hva vi skal ha noen ganger i uka mot at de spiser det jeg velger også. Dette funker greit hos meg. Da vet de at for å få pølser i morgen så må de spise fisk i dag. For hvis de ikke spiser det de får servert, så bestemmer mamma maten i morgen også.. Så her er det litt mer frivillig tvang har aldri krangling om mat selv om et par av dem er en smule kresne. Her er ihvertfall to fremgangsmåter. Vet ikke hva som funker best, jeg Endret 24. februar 2013 av Sommerfuggel i vinterland
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå