Mamma.til.en.2013 Skrevet 24. februar 2013 #1 Skrevet 24. februar 2013 Hvordan var det? Enormt vondt med en gang eller tok det seg opp? Hvor fort tok de evt seg opp? Jeg har hatt kynnere eller milde rier i noen timer nå med intervaller på 4-10 min. De varer alt fra 30 sek til et minutt. Synes fremdeles ikke det er så vondt at vi må ringe. Klarer liksom ikke å tro helt på at det er i gang. Hva tror dere som har gjort dette før? Kan i dag være dagen? Termin i morgen.
Liljekonvall<3 Skrevet 24. februar 2013 #2 Skrevet 24. februar 2013 Hvordan var det? Enormt vondt med en gang eller tok det seg opp? Hvor fort tok de evt seg opp? Jeg har hatt kynnere eller milde rier i noen timer nå med intervaller på 4-10 min. De varer alt fra 30 sek til et minutt. Synes fremdeles ikke det er så vondt at vi må ringe. Klarer liksom ikke å tro helt på at det er i gang. Hva tror dere som har gjort dette før? Kan i dag være dagen? Termin i morgen. Riene mine var absolutt ikke vondt før etter en stund. Jeg fikk beskjed om å ringe føden når jeg ikke klarte å prate under en ri.
Mamma.til.en.2013 Skrevet 24. februar 2013 Forfatter #3 Skrevet 24. februar 2013 Takk for svar! Er ikke helt der at jeg ikke kan snakke enda, men håper det tar seg opp snart! Trasig å gå sånn hele dagen, eller lenger, uten at noe skjer. Flere?
håpefull<3 Skrevet 24. februar 2013 #4 Skrevet 24. februar 2013 Jeg fikk beskjed om å ringe hvis jeg hadde rier med 5 minutters mellomrom, og riene varte i 1 min pr ri. De sa ikke noe om at jeg skulle ha så og så vondt, ikke greie å snakke eller lignende Jeg ringer nok for å høre med de når riene er regelmessige hvert 5. minutt, så får vi se om det blir sykehusvisitt eller vente litt til hjemme
2010 Mammaen Skrevet 24. februar 2013 #5 Skrevet 24. februar 2013 Jeg gikk ut og gikk riene skikkelig i gang. Det anbefales! Ta tok de seg skikkelig opp og tyngdekraften kan ha sin effekt også. Etter en tur på et par timers tid hadde jeg skikkelige vonde rier med 4-5 min mellom. En drøy time timer ette det var det 2-3 minutter og varte et minutt og vi gjorde oss klar for å dra. Da jeg kom inn på føden hadde jeg 5 cm åpning. Jeg velger å tro at den turen var skikkelig effektiv. Masse lykke til :-)
Mamma.til.en.2013 Skrevet 24. februar 2013 Forfatter #6 Skrevet 24. februar 2013 En to-timers tur høres uoppnåelig ut ettersom bekkenet er litt kranglete. Har nettopp gått en spasertur på litt over en halvtime. Det har definnitivt blitt vondere nå enn tidligere i dag. De kommer rundt hvert 3-6 min, men varer ikke helt lenge nok enda. De lengste er på rundt minuttet, men ellers er de på 30-40 sek. Krysser fingrene for at det blir baby i natt eller i morgen!
Zora-okt10+jun13 Skrevet 24. februar 2013 #7 Skrevet 24. februar 2013 Men förstemann ble jeg ikke klar over at det var rier för etter en times tid. De var ikke vonde i det hele tatt, men mer regelmessig enn en kynner... Etter ca en time ringe jeg til föden, da de begynte aa blir litt sterkere, men fremdeles ikke spesielt vonde. Dro da inn for en sjekk, og var der 2 timer etter jeg kjente den förste rien. Hadde da 7cm aapning allerede, og 40 min senere var gutten födt. Kan gaa plutselig fort selv om du ikke kjenner saa mye til det ennaa...
Tonno Skrevet 24. februar 2013 #8 Skrevet 24. februar 2013 Hvordan var det? Enormt vondt med en gang eller tok det seg opp? Hvor fort tok de evt seg opp? Jeg har hatt kynnere eller milde rier i noen timer nå med intervaller på 4-10 min. De varer alt fra 30 sek til et minutt. Synes fremdeles ikke det er så vondt at vi må ringe. Klarer liksom ikke å tro helt på at det er i gang. Hva tror dere som har gjort dette før? Kan i dag være dagen? Termin i morgen. Riene mine var absolutt ikke vondt før etter en stund. Jeg fikk beskjed om å ringe føden når jeg ikke klarte å prate under en ri. Haha samme fikk jeg beskjed om, vannet fikk hjemme og snuppa ble nesten født i bilen! Ville heller konsentrert meg om hvor kort tid det er mellom riene, gjorde hvertfall jeg med nr 2 ;-)
Mamma.til.en.2013 Skrevet 24. februar 2013 Forfatter #9 Skrevet 24. februar 2013 Jeg ligger på sykehuset med 8 cm åpning og epidural og har det i grunn ganske bra. Det var nok rier, ja!
Liljekonvall<3 Skrevet 24. februar 2013 #10 Skrevet 24. februar 2013 Jeg ligger på sykehuset med 8 cm åpning og epidural og har det i grunn ganske bra. Det var nok rier, ja! Så gøy!! :-) Lykke til og GRATULERER!!
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 25. februar 2013 #11 Skrevet 25. februar 2013 Så gøy! :-) regner med du har fått gullet ditt nå, så drister meg til å gratulere. :-)
Sikkertforgammel Skrevet 25. februar 2013 #12 Skrevet 25. februar 2013 Håper alt gikk bra! Og grattis!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå