Gå til innhold

Å ikke "tape ansikt"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bestemt meg for å ikke unngå svogeren og svigerinnen min lenger. Mannen er enig i dette.

Jeg har hatt god grunn til å unngå dem, og mannen har også vært med på dette helt av fri vilje.

Nå har vi gjort avtale da, om at vi skal lukke ørene for våset og ubehagelighetene svogeren og svigerinnen kommer med, men hvordan skal jeg takle den situasjonen?

Jeg har et voldsomt temperament og er ikke redd for å si min mening eller krangle. Jeg har sterke meninger og blir lett provosert.

Nå skal det sies at det paret har ganske kontroversielle og ekstreme meninger og uttalelser (nazistiske, dømmende, rasistiske f. eks), så jeg vil gjerne ha noen tips for hvordan jeg best mulig faktisk kan klare å lukke ørene og ignorere invitasjonen til diskusjon. Jeg tenkte kanskje å si at "kan vi ikke heller snakke om noe hyggelig?" eller noe annet, på en rolig måte.

Men vil heller ikke fremstå som veik eller pinglete. Noen forslag?

Noen som kjenner seg igjen? Selvbeherskelse er ikke min sterke side.. Men må lære meg det nå..

Anonym poster: af48024ab1cb9bb20c12dc249b1e117a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Nå skal det sies at det paret har ganske kontroversielle og ekstreme meninger og uttalelser (nazistiske, dømmende, rasistiske f. eks)"

Familie eller ikke, slike folk hadde jeg LETT styrt unna og ikke orket å ha noe med å gjøre

Anonym poster: e2b44387e03e980ac54d48d09c5a1604

Gjest lykkeliggift
Skrevet

"Nå skal det sies at det paret har ganske kontroversielle og ekstreme meninger og uttalelser (nazistiske, dømmende, rasistiske f. eks)"

Familie eller ikke, slike folk hadde jeg LETT styrt unna og ikke orket å ha noe med å gjøre

Anonym poster: e2b44387e03e980ac54d48d09c5a1604

Selv om jeg hadde klart det, hadde jeg ikke giddet å prøve å forholde meg rolig engang. Slike folk, familie eller ikke kaster jeg ikke bort tid på.
Skrevet (endret)

Hmmm... Jeg tror ikke jeg ville klart det...

Du må nok bestemme deg for å tenke på dem som evneveike... At de ikke kan noe for det...?

Endret av yrild
Skrevet

Jeg skjønner godt hva dere mener, jeg har selv "vært der", men jeg har funnet ut og bestemt meg for å takle situasjonen.

Jeg ser på dem som enkle, dumme mennesker som også har valgt feil vei i livet. Svogeren har ikke alltid vært slik han er f. eks.

Og blir det for ille, kan jeg bare gå meg en tur?

Jeg har i allefall bestemt meg for å prøve og ignorere det, det er ikke sikkert de tar opp noe slikt heller.

Jeg er så lei av å være redd for dem, redd for at de skal dukke opp. De bor et steinkast unna svigers, og er der i tide og utide.

Jeg venter barn, og er særlig opptatt av at familien skal kunne være en familie uten krangel og mas. Jeg håper på noen triks som kan roe dem ned, la dem skjønne at sånt diskuterer man ikke i familiesammenkomster.

Men hallo, jeg finner meg absolutt ikke i ALT. Men jeg skal være litt overbærende.. selvom det ikke ligger i min natur.. for samboeren min og det kommende barnets skyld.. (om det blir for ille, må vi jo gå tilbake til å unngå, men jeg vil se det an)

Anonym poster: 8dddc379cddfb435d57de8a269a8379a

Skrevet

Hmmm... Jeg tror ikke jeg ville klart det...

Du må nok bestemme deg for å tenke på dem som evneveike... At de ikke kan noe for det...?

Jeg tror kanskje det er veien å gå ja.. At jeg på en måte bare synes litt synd på dem..?

(Hi her og AB innlegget ovenfor)

Skrevet

Når jeg møter på slike folk så begir jeg meg ikke ut på noen diskusjon med dem.

Om de vil dra meg inn, så svarer jeg at de er i sin fulle rett å tenke og mene hva de vil, men jeg ikke vil delta i en slik diskusjon.

Til det er vi for uenige.

Og så snakker jeg om andre ting ;)

Anonym poster: 3bbb3b178e9d0a448907dce6d0a31457

Skrevet

Og du får det til å fungere bra uten å føle deg svak?

Jeg kan forsøke det, takk :)

Heldigvis er de neppe interesserte i min mening, men min manns mening, og jeg har sagt til ham at han kan si at "ok, hvis det er din mening, så" og ikke fyre opp.

Men han også har vanskelig for å la en diskusjon fare, men jeg tror nok det er viktig. Kanskje svog/svigr. skjerper seg etterhvert :) Går jo an å håpe.

Skrevet

Det er mange familier som har temaer de ikke kan diskutere i familieselskaper.

F.eks. hvis noen har et sterkt engasjement i Midtøsten-spørsmålet.

Det er ikke alt man bør diskutere.

Men hvis den ene parten henger etter som en klegg, og på død og liv vil diskutere dette spørsmålet med deg, kan det være en utfordring.

Skrevet

Jeg kan forsøke det, takk :)

Heldigvis er de neppe interesserte i min mening, men min manns mening, og jeg har sagt til ham at han kan si at "ok, hvis det er din mening, så" og ikke fyre opp.

Men han også har vanskelig for å la en diskusjon fare, men jeg tror nok det er viktig. Kanskje svog/svigr. skjerper seg etterhvert :) Går jo an å håpe.

Vet ikke om det var meg du svarte her, men nei, jeg føler meg absolutt ikke svak!

Heller det motsatte. Jeg klarer å stå imot en for meg tåpelig diskusjon. Når noen har en lavmåls mening, i mine øyne, så holder jeg meg for god til å diskutere med dem.

Skrevet

Ja, de er meget opptatt av å ytre sine (idiotiske.. ;) ) meninger. Så utfordringen er å lukke ørene. Vi har alltid motsatt meninger enn dem, og jeg vil kunne påstå at vi er mer kunnskapsrike på de fleste områder. Da er det vanskelig å la dem tro at ting er slik og slik, men så er de egentlig ikke det.. men det må jo tydeligvis til :)

Dette er folk som gjerne snakker høyt og brautende og. Men jeg skal forsøke, gi mitt beste!

Men jeg tror tanken om at de er litt enkle mennesker kan fungere. Leser litt på engelske sider nå, "how to stay calm".

Skrevet

Jeg kan forsøke det, takk smile.png

Men han også har vanskelig for å la en diskusjon fare, men jeg tror nok det er viktig. Kanskje svog/svigr. skjerper seg etterhvert smile.png Går jo an å håpe.

Vet ikke om det var meg du svarte her, men nei, jeg føler meg absolutt ikke svak!

Heller det motsatte. Jeg klarer å stå imot en for meg tåpelig diskusjon. Når noen har en lavmåls mening, i mine øyne, så holder jeg meg for god til å diskutere med dem.

Jeg tror det er sånn jeg må tenke også! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...