Gå til innhold

Det klør!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 28 uker på vei og plutselig har jeg begynt å klø!På leggene, armene, puppene og magen.Det blir sånne fine røde nupper av kløinga mi, og jeg ser ikke ut!

Det er ikke under føttene eller i handflatene,så jeg tror ikke noe er galt.

Men hvorfor nå?Har brukt samme såpe og samme vaskepulver gjennom hele svangerskapet, så hvorfor nå??

Har du hatt det og hva gjorde du med det?Gikk det over?

Anonym poster: 12395ca32a5e6d8d5954b97ccfea05b6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde alvorlig svangerskapskløe i mitt første svangerskap, og det begynte vel rundt uke 28 det også. Jeg klødde heller ikke i håndflatene eller under føttene, men det var svangerskapskløe likevel. Mye feilinformasjon ute og går om dette. Synes du skal få tatt blodprøver hos legen så fort som mulig (lever og gallesyre). Jeg måtte medisineres, følges tett opp på sykehuset og fødselen ble satt i gang to uker før termin. Alt gikk helt bra, men viktig at man følges ordentlig opp.

Det kan jo selvfølgelig være den helt ufarlige svangerskapskløen også, men viktig å få sjekket. Lykke til, utrolig slitsomt å klø så fælt :/

Anonym poster: 6b12a2f947783c9ce4ae73cfc28b0a85

Skrevet

Jeg hadde alvorlig svangerskapskløe i mitt første svangerskap, og det begynte vel rundt uke 28 det også. Jeg klødde heller ikke i håndflatene eller under føttene, men det var svangerskapskløe likevel. Mye feilinformasjon ute og går om dette. Synes du skal få tatt blodprøver hos legen så fort som mulig (lever og gallesyre). Jeg måtte medisineres, følges tett opp på sykehuset og fødselen ble satt i gang to uker før termin. Alt gikk helt bra, men viktig at man følges ordentlig opp.

Det kan jo selvfølgelig være den helt ufarlige svangerskapskløen også, men viktig å få sjekket. Lykke til, utrolig slitsomt å klø så fælt :/

Hvor hadde du kløen og fikk du utslett av den?Var det konstant eller kom og gikk det?

HI

Skrevet

Ingen andre som har hatt det slik?

HI

Skrevet

Jeg fikk ikke utslett. Klødde på armer, ben, rygg, mage. Klødde hele tiden, men absolutt verst utover kvelden og natten.

Skrevet

Denne kløen kan komme av forhøyede leververdier, at kroppen skiller ut bilirubiner. (tror det staves sånn). Nevn kløen for lege/jordmor ved neste besøk og insister på leverprøver.

Jeg klødde som besatt de siste dagene før jeg ble satt i gang pga svangerskapsforgiftning. Jeg hadde da 3+ i proteinen og skyhøyt blodtrykk i tillegg.

Så det behøver ikke være noe galt, men bare sjekk det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...