Gå til innhold

Noen som aldri besøker venninner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har aldri hatt venninner som jeg besøker, som besøker meg eller som jeg går på kafe med. (Det eneste jeg har er en gjeng barseldamer jeg møter en gang i uka). Gjennom hele livet har jeg møtt mine venninner utelukkende ett sted, og det er på fest. Og nå etter at jeg (og også de) har fått barn, så skjer det sjelden... Hun som er bestevenninna mi møtte jeg sist i juli i fjor...hun bor 300m fra meg.

Bare et fåtall av mine venninner har møtt mine tre barn, og da bare tilfeldig på gata...

Noen flere som bare har slike venninneforhold? Jeg syns det er stusselig og trist. Men føler liksom ikkje jeg bare plutselig kan sende meld til en venninne og spørre om hun vil ha besøk, når jeg har kjent henne i 10+ år og aldri har gjort det før...

Anonym poster: 16e15cb823daa7b3a169445833262a4e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjør det motsatte: be henne på besøk.

Skrevet

Gjør det motsatte: be henne på besøk.

Ja, kanskje det er bedre? Men hva skriver jeg da da? "Hei, lyst å komme på besøk en dag?"

Jeg har jo aldri gjort dette før jeg. (selv om jeg er 30+) Er redd hun tenker at "hæææ? besøk? Hvorfor det?"

Vet at noen av mine venninner besøker hverandre seg i mellom, men jeg har aldri blitt inkludert, og er derfor redd de kanskje ikke ser på med som ordentlige venninner. Har litt dårlig selvtillit.

Anonym poster: 16e15cb823daa7b3a169445833262a4e

Skrevet

nei,jeg har ikke det...ikke lett når en ikke har venner annet enn mannen, og det heller ikke er så greit...uff, hater livet mitt nå.

Anonym poster: 4f9773f687a65c5246dee9b8812ac086

Skrevet

Du må ta initiativ selv!

Og du kan fint sende sms med foreksempel: "hei! Syns det er så kipt at vi aldri sees lenger! Lurte på om du har lyst til å komme på/bli med på..." Og så skriver du det du vil. Lunch, middag, flaske vin, playdate med kidza, cafe, gå på tur, kino, konsert osv!

Også ikke gi opp med en gang spør flere ganger og spør flere venninner.

De tror kanskje du ikke vil/ikke har tid, siden du aldri ringer eller tar initiativ.

Uansett. For å ha et aktivt sosialt liv, må man være flink til å ta initiativ! :)

Jeg har flyttet mye og startet på nytt mange ganger, så dette med å bygge nettverk kan jeg litt om ;) og dette funker hver gang! Alle syns det er stas å bli invitert og inkludert. Det er jo det alle ønsker. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...