Anonym bruker Skrevet 23. februar 2013 #1 Skrevet 23. februar 2013 Huff... hun ønsker kvitte seg med noe (ønsker ikke være så detaljert og bli avslørt), men ønsker er vanvittig høy pris. Jeg sa tjaaaa da hun spurte om jeg ville kjøpe den, jeg sa jeg hadde ikke råd. Men hun sa jeg kunne få det billig. Så ringe hun og sier en kjempehøy pris, mer enn samme tingen ny! Jeg sa bare ville kjøpe ny i stede. Nå vil hun ikke snakke med meg nesten. Hun har ikke dårlig råd!!! Tenker jeg bare må gi henne tid. Jeg sa ike jeg ville kjøpe den, hun som ønsket jeg skulle kjøpe den... Anonym poster: 6a7139af2bf929d62f2c5b0777359f02
skinnfilla Skrevet 23. februar 2013 #2 Skrevet 23. februar 2013 Jeg tenker at hun er ikke verdt mer en møbelet hun prøver å tre nedover halsen din?...
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2013 #3 Skrevet 23. februar 2013 oi, det var litt rart...For en posisjon hun har satt deg i! Det var jo fryktelig rart at hun sier en pris langt over prisantydning, er hun dum som ikke skjønner at du kan finne den rette prise veldig fort? Jeg hadde bare latt det bero tror jeg,hva skal man si da?Du bestemmer jo selv om du vil kjøpe noe eller ikke... Anonym poster: 24003ce95557fce9e0e74c2dc81c8c7c
Elsker livet Skrevet 23. februar 2013 #4 Skrevet 23. februar 2013 Selge deg noe til mer enn nypris? Er det noen spesielt og eksklusivt som er vanskelig å få tak i?
MrsMilla Skrevet 23. februar 2013 #5 Skrevet 23. februar 2013 Dette er jo kjempeenkelt! Bare ikke kjøp den, og ikke tenk mer på det.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2013 #6 Skrevet 23. februar 2013 Selge deg noe til mer enn nypris? Er det noen spesielt og eksklusivt som er vanskelig å få tak i? HI her igjen, nei... får bare si det som det er, det er en seng! Hun vil ha 2500 kr for en 6 år gammel seng! Hun mener den kostet det tidobbelte da den ble kjøpt. Men hallo! Men har sagt jeg vil kjøpe ny. Det er ikke noe som haster heller, venter til jeg kommer over et bra salg på seng. Men ubegagelig synes jeg Anonym poster: 6a7139af2bf929d62f2c5b0777359f02
PeppaPig Skrevet 23. februar 2013 #7 Skrevet 23. februar 2013 Eh altså, hvis samme tingen koster mindre helt ny så må da hun forstå at du ikke vil kjøpe den til høyere pris. Bare la vær å kjøp den så får hun heller sitte og være furten over det.
PeppaPig Skrevet 23. februar 2013 #8 Skrevet 23. februar 2013 Selge deg noe til mer enn nypris? Er det noen spesielt og eksklusivt som er vanskelig å få tak i? HI her igjen, nei... får bare si det som det er, det er en seng! Hun vil ha 2500 kr for en 6 år gammel seng! Hun mener den kostet det tidobbelte da den ble kjøpt. Men hallo! Men har sagt jeg vil kjøpe ny. Det er ikke noe som haster heller, venter til jeg kommer over et bra salg på seng. Men ubegagelig synes jeg Anonym poster: 6a7139af2bf929d62f2c5b0777359f02 Hun får selge den på finn.no til den prisen da...
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2013 #9 Skrevet 23. februar 2013 Jeg ville faktisk tatt dette opp med henne. Spør henne rett ut om hun er sur for at du ikke kjøpte hennes møbel. Forklar henne at prisen hun ønsker faktisk er mer enn nypris, og vis gjerne til katalogpris eller internettpris Deretter sier du at om hun er villig til å selge deg varen for xx kroner (bestem deg for hva du er villig til å betale) kjøper du den gjerne. Om hun ikke vil selge til deg for den prisen, sier du at du håper dere kan legge dette bak dere, uten dårlig stemning. Om hun deretter velger å holde dette i mot deg på noen måte, er det i allefall ikke du som er vanskelig, og da vet du kanskje om hun er verdt å beholde som venn? Lykke til Anonym poster: 7d5e986f5640185ea28eb0d8c59f8705
Elsker livet Skrevet 23. februar 2013 #10 Skrevet 23. februar 2013 Men da forstår jeg henne litt i grunnen. Jeg selger ikke bilen min som hadde en en nybilverdi på 1200000 til 15000 fordi man kan få en bil til den summen. En bil er ikke en bil, og en seng er ikke en seng.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2013 #11 Skrevet 23. februar 2013 Jeg ville faktisk tatt dette opp med henne. Spør henne rett ut om hun er sur for at du ikke kjøpte hennes møbel. Forklar henne at prisen hun ønsker faktisk er mer enn nypris, og vis gjerne til katalogpris eller internettpris Deretter sier du at om hun er villig til å selge deg varen for xx kroner (bestem deg for hva du er villig til å betale) kjøper du den gjerne. Om hun ikke vil selge til deg for den prisen, sier du at du håper dere kan legge dette bak dere, uten dårlig stemning. Om hun deretter velger å holde dette i mot deg på noen måte, er det i allefall ikke du som er vanskelig, og da vet du kanskje om hun er verdt å beholde som venn? Lykke til Anonym poster: 7d5e986f5640185ea28eb0d8c59f8705 Jeg ønsker egentlig ikke brukt seg. Jeg sa bare tja for hun visste jeg skulle ha ny seng og så skulle hun bli kvitt sin. Jeg er litt snill av meg, men sa jeg heller ville ha ny da hun kom med den prisen. Jeg synes det er litt kjassent sove i ei gammal seng som andre har eid egentlig. Jeg vil ikke ha sengen gratis en gang. Men men, hun får bare være sur. Bare så teit, for jeg blir så urolig av det Anonym poster: 6a7139af2bf929d62f2c5b0777359f02
Elsker livet Skrevet 23. februar 2013 #12 Skrevet 23. februar 2013 Jeg ville faktisk tatt dette opp med henne. Spør henne rett ut om hun er sur for at du ikke kjøpte hennes møbel. Forklar henne at prisen hun ønsker faktisk er mer enn nypris, og vis gjerne til katalogpris eller internettpris Deretter sier du at om hun er villig til å selge deg varen for xx kroner (bestem deg for hva du er villig til å betale) kjøper du den gjerne. Om hun ikke vil selge til deg for den prisen, sier du at du håper dere kan legge dette bak dere, uten dårlig stemning. Om hun deretter velger å holde dette i mot deg på noen måte, er det i allefall ikke du som er vanskelig, og da vet du kanskje om hun er verdt å beholde som venn? Lykke til Anonym poster: 7d5e986f5640185ea28eb0d8c59f8705 Jeg ønsker egentlig ikke brukt seg. Jeg sa bare tja for hun visste jeg skulle ha ny seng og så skulle hun bli kvitt sin. Jeg er litt snill av meg, men sa jeg heller ville ha ny da hun kom med den prisen. Jeg synes det er litt kjassent sove i ei gammal seng som andre har eid egentlig. Jeg vil ikke ha sengen gratis en gang. Men men, hun får bare være sur. Bare så teit, for jeg blir så urolig av det Anonym poster: 6a7139af2bf929d62f2c5b0777359f02 Ikke kjøp en gammel seng. Men si til henne at det ikke er pga. den er overpriset for det er den nødvendigvis ikke. Du vil ha en ny seng. Seng er viktig syns jeg. En seng som er brukt i 6 år av samme personer har gjerne avtrykk etter dem, og vil derfor ikke være god for andre å ligge i.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2013 #13 Skrevet 23. februar 2013 Jeg ville faktisk tatt dette opp med henne. Spør henne rett ut om hun er sur for at du ikke kjøpte hennes møbel. Forklar henne at prisen hun ønsker faktisk er mer enn nypris, og vis gjerne til katalogpris eller internettpris Deretter sier du at om hun er villig til å selge deg varen for xx kroner (bestem deg for hva du er villig til å betale) kjøper du den gjerne. Om hun ikke vil selge til deg for den prisen, sier du at du håper dere kan legge dette bak dere, uten dårlig stemning. Om hun deretter velger å holde dette i mot deg på noen måte, er det i allefall ikke du som er vanskelig, og da vet du kanskje om hun er verdt å beholde som venn? Lykke til Anonym poster: 7d5e986f5640185ea28eb0d8c59f8705 Jeg ønsker egentlig ikke brukt seg. Jeg sa bare tja for hun visste jeg skulle ha ny seng og så skulle hun bli kvitt sin. Jeg er litt snill av meg, men sa jeg heller ville ha ny da hun kom med den prisen. Jeg synes det er litt kjassent sove i ei gammal seng som andre har eid egentlig. Jeg vil ikke ha sengen gratis en gang. Men men, hun får bare være sur. Bare så teit, for jeg blir så urolig av det Anonym poster: 6a7139af2bf929d62f2c5b0777359f02 Vet du hva? Da sier du akkurat det du nettopp skrev her Det er helt i orden å føle at man helst vil ha en ny seng, og om man har råd til det, så hvorfor ikke? Forklar henne at du synes det var vanskelig å svare hva du egentlig følte da hun kom med tilbudet at du ble forfjamset og svarte noe du egentlig ikke mente. Hun ble sikkert skuffet over at du har "trukket" deg fra avtalen. Uansett bør dette være lett å skvare opp i Lykke til HI Anonym poster: 7d5e986f5640185ea28eb0d8c59f8705
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå