Gå til innhold

Hvor mange barn pleier dere å invitere i barnebursdag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta blir 6 år om noen uker. Gått over lista, og det blir 44stk! :o Det var litt i overkant syns jeg. Men jeg har ikke lyst til å ekskludere noen.... Hvor mange pleier dere å invitere sånn ca?

Anonym poster: 7f6e950be22e7b027b63d6ec3f23e4e7

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Så mange?? Ber alle jentene, pluss noen fra tidligere. Er som regel 14 stk. Lettere med sønnen som går i barnehage. De er så mange at det er legitimt å be bare de man leker mest med. så de blir ca 8...

Skrevet

Hjelpes, har dere innmari god plass? Da kan dere jo invitere alle, men da er det kanskje lurt å ha noen flere å hjelpe til ;) Når elevene mine, som er eldre enn jenta di, skal ha bursdag, så er det vanlig å invitere enten hele klassen eller alle jenter/ gutter i klassen eller på trinnet. Oftest drøyt 20 stykker. De må enten velge å invitere alle i en gruppe eller færre enn halvparten.

Skrevet

Syns tallet til Sekretøsa, 14, høres mer behagelig ut, ja ;)

Skrevet

Om jeg ber alle jentene på avdelingen blir det 12 stykker inkludert datteren min. I fjor, da hun ble 5 år, ba jeg alle jentene som er født samme år som henne og da ble det 6 gjester.

Sønnen min går på skolen og de er 15 gutter i klassen, så der blir det 15 stykker.

Hvordan får du 44 stykker, har de så store avdelinger i barnehagen, og ber du begge kjønn da?

Anonym poster: d802d5eb47bb934131e661da7a0fc791

Skrevet

Alle guttene i klassen + fetteren. 9 gutter tilsammen.

Anonym poster: f9a08d8c6264638140cdc8fee632ad23

Skrevet

44 stk??Kjenner dere så mange barn??

I bhg til sønnen min er de bare 4 gutter tilsammen, så her har det vært 8 stk i hans bursdager, akkurat passe synes jeg!Han leker ikke så mye med jentene, og de er 10 stk, så da slipper vi unna med å invitere så mange.

Blir værre når de begynner på skolen...

Anonym poster: de722950c72ceba3c33a4bae145ee105

Skrevet

De er de på avdelingen hennes. Vurderte å bare be noen, men så ble det så mange (de hun leker mest med eller har en eller annen tilknytning til) at det føles feil å ikke be de resterende (kan ikke be 14 fra barnehagen og ikke invitere 5, tenker jeg) Og så endel små naboer rundt som hun leker mye med. Så noen fra den gamle barnehagen hennes. Så noen hun danser ballett med. Så noen fra musikkskolen. Og vips 44... Det er vel alltids noen som ikke kan komme, men likevel. Vi har ikke plass til så mange nei. Kanskje leie et lokale da... men blir likevel mange unger å holde styr på. Men kanskje jeg kan spørre noen av foreldrene om de har lyst til å være tilstede i selskapet, sånn at der er flere voksne?

Skrevet

Oj det var mange!! Vi pleier å invitere mellom 12 og 15.

Anonym poster: ac7078448d35e7f41b16596bd3ee9eec

Skrevet

Oj, det var i overkant mange syns jeg. Har dere plass til det? Nok voksne? Ønsker bursdagsbarnet alle 44?

Her er de vanligvis mellom 10-15 barn. Syns det holder jeg da.

Skrevet

Hun får jo ikke sjanse til å snakke/ leke med alle 44, det blir jo så mange å forholde seg til. Blir også en innmari stor gavehaug :o Om hun/ dere absolutt vil ha noen fra ballett og musikkskole, så kan dere jo feks invitere 2-3 stk fra hver av disse stedene + de hun leker mest med.

Skrevet

Dere trenger overhodet ikke å be "noen fra balletten" osv altså, folk gjør ikke det. Ikke "gamle" venner fra den forrige barnehagen heller, det er det garantert ingen av dem som forventer.

De fleste inviterer enten alle som er født samme året, eller alle av samme kjønn fra barnehagen og kanskje et par naboer i tillegg.

Skrevet

Her blir det 14 stykker. Blir "hestebursdag" med ridning og kjerrekjøring. Så 14 får holde lenge. Det er jentene i klassen, ei kusine og ei bestevenninne.

Skrevet

Dere trenger overhodet ikke å be "noen fra balletten" osv altså, folk gjør ikke det. Ikke "gamle" venner fra den forrige barnehagen heller, det er det garantert ingen av dem som forventer.

De fleste inviterer enten alle som er født samme året, eller alle av samme kjønn fra barnehagen og kanskje et par naboer i tillegg.

Det er vel litt fordi hun har blitt bedt i deres selskaper jeg har tenkt at det er på sin plass. Og så er det litt sånn at Pia, Mia og Mari fra balletten har bedt henne i selskap, men om de skal vil hun gjerne ha med Siri og Sara også. Og da er det bare Line og Lone igjen, så da må de også bes. Om du skjønner... Og De beste vennene hennes fra barnehagen er to gutter og tre jenter, så da blir det feil å be bare ett kjønn fra barnehagen.

Skrevet

Alle guttene enten i klassen til eldste eller guttene født i samme år på avdelingen til yngste. Pleier å bli 10-12 stk

Skrevet

Maks 10. Får da være grenser!

Anonym poster: ac188291413a467d302a4e931b435d07

Skrevet

Det vil jo bare bli kjas og mas og kaos med så mange barn, vil datteren din få tid til å kose seg med vennene sine i det hele tatt?

Jeg ville aldri arrangert et barneselskap med 44 gjester altså. Hadde hele klassen til sønnen min en gang, 23 stykker, og det var evig nok. Blir lett mye støy og kaos med så mange unger.

Jeg ville bare satt en grense, f.eks jentene i barnehagen og ingen utenom.

Skrevet

Foretrekker 4-5, aldri gått med på mer enn ca 12. 44 er jo helt hinsides, du må tulle?

Anonym poster: 328c1cdbbdd0a80ba6ba6f362ee14279

Skrevet

Jenta blir 6 år om noen uker. Gått over lista, og det blir 44stk! :o Det var litt i overkant syns jeg. Men jeg har ikke lyst til å ekskludere noen.... Hvor mange pleier dere å invitere sånn ca?

Pleier å ha Ca 16-18, syns egentlig det er for mange og, mye koseligere og ha færre barn så bursdagsbarnet får lekt med alle.

Har hatt 44 en gang, hele klassetrinnet til datteren min, selv om vi var 6 voksne var det mye kaos, aldri igjen

Anonym poster: f409a77798ecfbc9f0dbe12bce2893ee

Skrevet

Vi ba en gang 36 stk, 25 kom. Det var den beste og enkleste bursdagen vi har arrangert. Det eneste vi angret på var at vi ikke hadde satt lengre varighet i invitasjonen, he he.

Men i snitt pleier vi å be rundt 20.

Skrevet

Har hun blitt invitert i 44 bursdager???

Det blir dyrt i så fall. Og tidkrevende! Håper i så fall dere bare har ett barn;)

Vi har barnehagebarn. Da inviterer vi jentene på avdelingen.

Pleier også å ha en fam/venne bursdag helgen før. Da blir det jo naturlig en del folk (20-30), men det er jo familier på 3-4 og besteforeldre, ikke 20-30 barn;)

Holder i massevis;)

Anonym poster: ad247f1c563f8414cb488d50eb2370db

Skrevet

Forresten.

Vi inviterte 3 gutter og alle jenter på Avd i Bhg da hun ene ble 5 år. Nettopp fordi hun er bestevenn blandt annet med en gutt der. Det er lov!! Men vi tok en prat i Bhg først;)

I vår Bhg har de nemlig satt opp "regler". ( mest for å gjøre det lettere)

Enten alle på avdelingen.

Alle jenter el gutter.

Alle 07 el 08 barn, ev alle 07 el 08 jenter/gutter.

Fornuftige regler;)

Skrevet

Jeg hadde enten plukket litt strengere, eller så hadde jeg delt opp i to bursdager, feks en med de fra barnehagen og en for de andre. Jeg skjønner at du syns det er vanskelig å be f.eks bare jentene fra barnehagen når hun leker en del med noen gutter også, så jeg hadde bedt bare akkurat de hun leker mest med derfra + de hun kjenner best fra de andre stedene.

Man må sette en grense et sted og det er ikke sånn at man må be alle man har vært i bursdag til selv i sin egen bursdag. Noen går i en liten barnehage og ber derfor noen fra balletten og bare derfor, andre går i en stor barnehage og ber så mange derfra at man ikke kan be noen fra balletten, hvertfall ikke fordi man også da vil be noen fra alle de andre stedene også.

Vi har hatt bursdag med de på avdelingen som er like gamle + et par naboer og da (med bursdag midt i sommerferien) har det vært 5 gjester på det meste, ettersom det alltid er noen som ikke kan... Mulig det blir flere til sommeren, men så langt har vi ikke tenkt enda.

Anonym poster: 64c5790e12d3c28a1ba01e27ebd1529f

Skrevet

Kanskje det hadde vært bedre å ha to selskap da? Barnehagen i ett selskap og resten i et annet? HI

Skrevet

Har hun blitt invitert i 44 bursdager???

Det blir dyrt i så fall. Og tidkrevende! Håper i så fall dere bare har ett barn;)

Vi har barnehagebarn. Da inviterer vi jentene på avdelingen.

Pleier også å ha en fam/venne bursdag helgen før. Da blir det jo naturlig en del folk (20-30), men det er jo familier på 3-4 og besteforeldre, ikke 20-30 barn;)

Holder i massevis;)

Nei, ikke foreløpig, men det er jo bare februar, hehe. Vi har 4 unger, men har ikke hatt dette dilemmaet før...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...