Anonym bruker Skrevet 23. februar 2013 #1 Skrevet 23. februar 2013 Er veldig interessert i å høre erfaringer med vannfødsel, på godt og vondt! Vurderer sterkt å føde i vann selv (visst jeg klarer det) og lurer veldig på hvordan andre opplevde det, fikk du akupunktur i tillegg og hvordan var det etter babyen var født? Tenker da mest på det at man må raskt ut av badekaret... Håper noen vil ta seg tid til å svare Anonym poster: 29e5021487cb125df62f0713984f59a3
Gjest Gullguttene Skrevet 23. februar 2013 #2 Skrevet 23. februar 2013 Jeg burde kanskje ikke svare, har ikke født i vann. Men lå i badekar under åpningsfasen og det var deilig. Godt og varmt rundt meg hele tiden, lettere å bevege på seg og tok toppen av smertene pga varmen. Jordmor sa jeg kunne føde i badekaret, men fikk for meg at det ville bli ekkelt så kom meg over i senga for å kunne få lystgass. Hadde det ikke vært for at jeg ville ha lystgass hadde jeg nok født i vannet for det var litt av et styr å komme seg opp derfra.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2013 #3 Skrevet 23. februar 2013 Jeg fødte i vann, uten noen andre former for smertelindring. Det gikk helt fint (men så har jeg ingenting å sammenligne med heller da, for jeg har bare født en gang). Fikk ikke akupunktur, men det kunne jeg nok fått om jeg hadde ønsket det. For meg var det sånn at jeg ble tilbudt badekaret da jeg hadde 8 cm åpning (tror jeg), og da var det veldig deilig å komme ned i vannet. Eneste ulempen slik jeg husker det, var at jeg fikk voldsomt behov for å bevege på meg når riene ble veldig kraftige, og da plaska det fælt. Men ungen var ren og fin da han kom ut, så det var jo praktisk! Og ikke var det mye griseri i vannet heller, faktisk kommenterte jordmor akkurat dét. Nå står ikke alle detaljene helt klart for meg, men på bildene etter fødselen ser man meg i vannet med barnet i armene, og da ser vannet helt vanlig ut. Jeg ville definitivt anbefalt det videre! Anonym poster: da33a9eed942c093511ed726cc93331a
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2013 #4 Skrevet 23. februar 2013 Jeg lå i vannet lenge, men klarte ikke å finne en god nok stilling under riene etterhvert, så jeg måtte opp av badekaret og ligge i senga, så ikke helt en fødselshistorie fra vannet, men en kort historie om et forsøk:) Anonym poster: 2339173c69d5bd23eb9c35472ac6c55b
Gjest Hyacinth Bouquet Skrevet 23. februar 2013 #5 Skrevet 23. februar 2013 Har ikke svar til deg, men siden jeg ser de over skriver at de ville ut av badekaret for å få lystgass, så kan jeg fortelle at jeg var en tur i badekaret under åpningsriene og jeg hadde lystgassmaska med meg.. Den har slange, altså
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2013 #6 Skrevet 23. februar 2013 Jeg ville gjerne føde i vann, og la meg i badekar da riene ble tette og sterke. Men det føltes bare ubehagelig å ligge i vannet under riene så jeg ville fort opp igjen. Jeg følte nesten at riene ble forsterket. Jeg tror du bare må prøve når fødselen er igang for å kjenne på om det kan være noe for deg. Anonym poster: cf3c612ae5624e1caea756227ec87fce
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2013 #7 Skrevet 23. februar 2013 Fødte minsten i vann, og det var helt fantastisk Stor bevegelsesfrihet, da jeg hadde ekstrem bekkenløsning og kunne bevege meg fint lite uten mye strev. Det varme vannet er også ganske beroligende og smertestillende. Jeg var i vannet i 3 kvarter. Da babyen kom ut var han så ren og fin Fikk holde han en stund til jeg kjente at morkaken var på vei ut, da la pappaen seg på senga i rommet med sønnen sin på brystet. Så fødte jeg morkaka, og da hadde de dratt ut proppen så blodet som kom da ble fort borte. Ble dusjet og vasket og fikk hjelp til å komme meg ut i senga til baby og pappa. Var helt nydelig, en drømmefødsel rett og slett Anonym poster: f24de4efeb87e77fc2e2f7c3fbfbbfd4
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2013 #8 Skrevet 23. februar 2013 Teit spørsmål, men var dere helt nakne i vannet? Har lyst til å prøve å føde i vann, men har ikke lyst til å være naken rundt fremmede under hele seansen... Anonym poster: 26b51369a15841708c5cf6a0e343a6dc
Maibaby:) Skrevet 23. februar 2013 #9 Skrevet 23. februar 2013 Jeg fødte i senga på sykehuset, men lå i vann frem til pressriene! Var veldigt herlig å ligge i vannet, og ja jeg lå naken, og kunne ikke brydd meg mindre;p hehe hadde fokus på litt andre ting kan du si;) hadde også akupunktur og lystgass i badekaret forresten:)
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2013 #10 Skrevet 23. februar 2013 Teit spørsmål, men var dere helt nakne i vannet? Har lyst til å prøve å føde i vann, men har ikke lyst til å være naken rundt fremmede under hele seansen... Anonym poster: 26b51369a15841708c5cf6a0e343a6dc Hadde på bikinitopp, har litt lange pupper og jeg visste det ble tatt masse bilder så jeg gadd ikke å lufte brøda Anonym poster: f24de4efeb87e77fc2e2f7c3fbfbbfd4
Gjest Gullguttene Skrevet 23. februar 2013 #11 Skrevet 23. februar 2013 (endret) Teit spørsmål, men var dere helt nakne i vannet? Har lyst til å prøve å føde i vann, men har ikke lyst til å være naken rundt fremmede under hele seansen... Anonym poster: 26b51369a15841708c5cf6a0e343a6dc Helt naken, ja. Var ikke noe jeg tenkte over. Man kan fort ende opp naken selv om man ikke føder i vann. Du har jo ikke på deg noe nedentil og sykehusskjorta blir kneppet opp rett før ungen kommer. Edit: bikinitopp hørtes lurt ut, så slipper du å tenke på det Endret 23. februar 2013 av Gullguttene
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2013 #12 Skrevet 23. februar 2013 Jeg var naken, ja. Klær eller ikke klær var ikke noe jeg var opptatt av på akkurat dét tidspunktet! Og jeg mener, jordmødre, de har jo sett absolutt alt - og det er vel ikke akkurat sånn at man trenger å imponere dem med den hotte kroppen sin heller... #3 Anonym poster: da33a9eed942c093511ed726cc93331a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå