Gå til innhold

Sydentur i uke 32/33?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så utrolig i tvil!!

Vi tenker på å dra til Gran Canaria etter påske, og da vil jeg være 32 /33 uker på vei.

Jeg er nå 28 uker på vei og så langt er jeg i veldig god form bortsett fra at jeg sover fryktelig dårlig.

Vi har også to andre barn på 3 og 6 år som skal bli med.

Hva hadde du gjort??

Jeg vet jo ikke hvordan formen min er om 4 uker, om det blir stressende, om flyturen blir for lang (6 timer), er det for nær termin..?

Noen som vil gi meg deres mening og hvordan dere tenker ang slike ting?

Anonym poster: 0b0cbaddc587c1a428ba1f69d2cfac99

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det bør du ikke gjøre. En annen sak er at det FÅR du neppe gjøre heller, siden du ikke får lov å fly så sent i svangerskapet av flyselskapet.

Anonym poster: 4e4b63622032c9191d200eaf421de440

Skrevet

Jeg hadde ikke maktet det, og hadde ikke klart 6 timer på fly.

Får du fly så langt så sent?

Skrevet

Vi flyr evt med SAS og da kan man fly inntil 2-4 uker før man føder,så det er ikke noe problem.

HI

Skrevet

Kommer an på flyselskapet, jeg skal fly i uke 30 med Norwegian, trenger ikke legeattest eller noe, der er det helt ok til uke 36. Jeg har dobbeltsjekket forsikringene da, vi avbestiller om jeg ikke er i form.

Skrevet

Hva sier legen din? Hvordan var dine to andre svangerskap på den tiden?

Skrevet

Ville ikke valgt Spania, med tanke på problemene med nasjonalitet dersom du er uheldig..

Skrevet

Hva sier legen din? Hvordan var dine to andre svangerskap på den tiden?

Har ikke snakka med legen og skal ikke dit før en uke,og da er det for sent å bestille...Men skal til jordmor i morgen og spørre.

Med førstemann var jeg frisk som en fisk,men med nr to var jeg utslitt pga mangel på energi. Men så langt er jeg i god form da!

Men jeg vet jo at 4 uker er mye den siste tida,mye som skjer, man blir tyngre,babyen blir større, meer ukonfortabelt...

Skrevet

Ville ikke valgt Spania, med tanke på problemene med nasjonalitet dersom du er uheldig..

Hva tenker du på da?

Skrevet

Inntil 4 uker før termin Ingen begrensninger

Fra 2 til 4 uker før termin Det kreves en legeerklæring, og reisen må godkjennes av SAS medisinske avdeling. Flytiden kan ikke overstige 4 timer.

Mindre enn 2 uker før termin Du kan dessverre ikke fly

Kopiert fra SAS. Greit nok at de sier det, men hadde ikke maktet 6 timer fly. Men det er du sil vil reise og da må du nesten kjenne på formen din.

Skrevet

Hva tenker du på da?

Det var jo nettopp en sak i nyhetene om et par som fødte på ferie og to år senere sliter med å få nasjonalitet på barnet. Mangler fødselsattest og dermed også papirer..

Skrevet

Leste for litt siden om ei som fødte for tidlig og barnet hennes et år senere er uten statsborgerskap og ikke har fått fødselsattest. Da norge mener det skal skrives ut der barnet er født og landet hun fødte i (et av disse vanlige ferielandene) mener at det skal skrives ut fra norge.

Så ville ikke reist såpass sent, men jeg har født barn mye før tiden og hatt tøffe svangerskap hvor jeg aldri hadde orket en flyreise.

Anonym poster: 9d61305fb7d465026f9e8fe6ab7863cf

Skrevet

Ja, leste det samme som de over. Ville ikke gjort det, reiser ikke med fly etter uke 28 iallefall ikke så langt. Økt risiko for blodpropp er det også.

Skrevet

Jeg ville ikke gjort det. Jeg vet sjansen for fødsel er liten, men jeg ville i alle fall ønsket å være i Norge om jeg skulle føde prematurt. Har god erfaring med nyfødt intensivbehandling og ville heller lagt ferien til hjemlige trakter som Sverige eller Danmark. Ikke stas å føde på et fly heller;)

Skrevet

Jeg ville ikke gjort det. Jeg vet sjansen for fødsel er liten, men jeg ville i alle fall ønsket å være i Norge om jeg skulle føde prematurt. Har god erfaring med nyfødt intensivbehandling og ville heller lagt ferien til hjemlige trakter som Sverige eller Danmark. Ikke stas å føde på et fly heller;)

Gran Canaria er eneste mulighet om vi vil oppleve litt varme før babyen kommer i mai...

HI

Skrevet

Grand Canaria er der enda etter fødsel også.. Hva med en tur til høsten heller? Null problem å reise med en 6 mnd gammel baby.

Anonym poster: ba507389d7dd2949c2392f387f521f6b

Skrevet

Gran Canaria er eneste mulighet om vi vil oppleve litt varme før babyen kommer i mai...

HI

Jeg var på Gran Canaria da jeg var omtrent like langt på vei som du vil være. Jeg var rolig for at det skulle gå bra og det gjorde det, men selvfølgelig en har ingen garantier om når fødselen starter.

Anonym poster: 76652d27820adef0e5f69577de15ec25

Skrevet

Jeg skjønner at tanken på varme er god, men jeg hadde heller dratt når ungen er 6 mnd. Deilig da også:)

Skrevet

Til jul drar vi på en lengre reise, så om vi skal ha sommerferie så må det bli nå eller aldri.Samt at vi skal dra med et vennepar som kun får til å dra den uka etter påske...

HI

Skrevet

Til jul drar vi på en lengre reise, så om vi skal ha sommerferie så må det bli nå eller aldri.Samt at vi skal dra med et vennepar som kun får til å dra den uka etter påske...

HI

Aldri? Det var vel kanskje litt å ta hardt i? Dere får nok muligheten igjen i løpet av livet.Men reis i vei om du mener det går bra. Du spør om råd her inne, og er ikke fornøyd med svarene ser det ut til. Jeg hadde ikke reist så seint, men det er ditt svangerskap, du bestemmer selv.

Skrevet

Hvor brenner det? Siden du har det så travelt med å reise.

Om flyselskapet godtar det, og du virker jo som om du har veldig lyst på det selv om det er en viss risiko, så må det være opp til deg da å vurdere om dine ønsker burde gå foran sikkerheten til barnet og degselv.

Hadde ikke reist,

Anonym poster: e5454383629838d2f351be22ac017202

Skrevet

Jeg ville ikke ha reist, eller hvis man absolutt skal ha en slik ferie for barnas del, så send gubben av gårde med de og kos deg hjemme.

Skrevet

HI

Aldri? Det var vel kanskje litt å ta hardt i? Dere får nok muligheten igjen i løpet av livet.Men reis i vei om du mener det går bra. Du spør om råd her inne, og er ikke fornøyd med svarene ser det ut til. Jeg hadde ikke reist så seint, men det er ditt svangerskap, du bestemmer selv.

Fornøyd med svarene??

Kan jeg ikke svare på spørsmålene jeg får heller nå, og forklare hvorfor det ikke går å gjøre det til høsten??

Jo,jeg mener at det er nå eller aldri akkurat nå. for jeg drar ikke med en nyfødt noen plass når jeg ikke vet hvordan hun/han kommer til å bli og å dra går heller ikke pga dette venneparet.

HI

Skrevet

Jeg ville ikke ha reist, eller hvis man absolutt skal ha en slik ferie for barnas del, så send gubben av gårde med de og kos deg hjemme.

Ja, det er et alternativ vi vurderer sterkt. Hadde vært fryktelig deilig å få kunne være hjemme alene en hel uke mens jeg hadde visst at de tre andre også hadde det topp!

Spørs om vi lander på dette alternativet,jeg vil jo gjerne at barna mine skal få en slags ferie når det ikke blir noe nå til sommeren.:)

HI

Skrevet

Jeg fikk første i uke 31, så jeg ville nok blitt hjemme

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...