Anonym bruker Skrevet 23. februar 2013 #1 Skrevet 23. februar 2013 Hvor vil dere anbefalt å reist med baby (usikker alder, avhengig av når vi reiser), 7 åring og 11 åring? Har lyst på en reise med litt opplevelser, noe spesielt å se på. Og når på året er det best å reise? Går ut i permisjon i starten av mars, og lyst til å reise i permisjonstida. Anonym poster: 384c04e392c41c5a655eea37b1a62966
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2013 #2 Skrevet 23. februar 2013 Hvis det må bestemmes nå, så ville jeg reist i august eller september, sånn at det fortsatt er varmt og man slipper masse av- og påkledning av baby. Samtidig som babyen er såpass stor at man sannsynligvis er ferdig med eventuell kolikk og andre startproblemer og man har litt forutsigbarhet. Kan ikke hjelpe deg med reisemål, har en 1-åring og har bare reist til familie rundt om i landet foreløpig. Anonym poster: 9e71b010c54d159574202a7b74569540
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2013 #3 Skrevet 23. februar 2013 Kommer helt an på når du reiser. Ville f.eks. ikke dratt til Australia i desember-februar, for der er det fort 40 grader, og det tror jeg ikke babyen har så godt av... Og likeledes ikke dratt til Tyrkia og lignende i juni-august. Jeg ville valgt å dra i vinterhalvåret, fordi jeg synes det er vidunderlig å få delt opp den lange fæle tiden. Da ville jeg valgt f.eks. Florida, Thailand, Brasil, litt etter hvor gammel babyen er - ville ikke tatt med en baby under ca 6 måneder til ett ikke-vestlig land. Anonym poster: d519d687e401b21240ffc5380936deef
Bentix Skrevet 14. mars 2013 #4 Skrevet 14. mars 2013 Slenger meg på her jeg Vi tenkte oss til Thailand når babyen er ca 8 måneder. Er vår første, så vi har heller ikke noe erfaring med å reise med baby eller barn. Så om noen har noen tips kom med de
bambi78 Skrevet 14. mars 2013 #7 Skrevet 14. mars 2013 Thailand er perfekt å reise til med baby. Spenderte 3 måneder i Thailand og malaysia under permisjonstiden. Vår lille var litt over 8 måneder når vi dro. Krabi og ko lanta er fine sted er som passer for barn. Tenk på å ta med mme og barnemat hvis dere ska vara borte I kort tid ( typ 2 uker). Det kan vara vanskelig å finne noe annet en frukt på glass I butikene. Dessutom er det nesten dobelt pris fra Norge. Mme fines det mer av. Hvis dere ska vara borte lenge så går det selvsagt ikke å pakke ned for hele reisen. Vi ga endel ris og grønnsaker når det var krise. Det man selvsagt oroar seg for er magbakterier norske babymager ikke er vant med. kan roe deg ned med at vår jente ikke var syk en eneste gang!!!. Vi kjøpte også steriliseringstabletter for å holde flaske fri fra bakterier. Thailendere elsker barn! Og da mener jeg alle. Så var beredd på at alle vil holde din baby. For meg var det helt greit ta min baby elsker alle tilbake og mer en gjerne vil bli holdt av andre. Det var ofte vi kunne spise middag mens babyen satt på armen til en av servitørene og koste seg. Men dette er ju ikke alle babyer som vil. Hvis man ikke vil må man si nej. Det er veldig varmt i både Thailand og malaysia, men det har gått helt fint med vår lille. Vi bodde alltid med air condition. Ikke glem redningsvest til babyen da dere helt sikkert kommer ta båt noen gang under ferien. Håper dette kan hjelpe deg til å bestemme reisemål.
Kanelbulle Skrevet 14. mars 2013 #8 Skrevet 14. mars 2013 (endret) Vi har rest masse med sønnen som nå er 21 måneder. Første flytur ved 3 mån og vi har sikkert vært på 10 turer. Det lengste vi har flydd er til Tenerife og Gran Canaria og min erfaringer er at det holder! Skulle ikke utsette meg og barnet for en lenger flytur enn så. Og barnen bryr seg jo ikke hvor poolen og stranden er... Vår beste tur under permisjonen var en måned i Italia. Helt utrolig herlig. Vi leide bil, stannet minst 5 dager på hvert sted, kjørte ikke altfor lange strekninger om gangen og leide hus/leiligheter privat. Begynte med sol og bad på Amalfi-kysten og fortsatte med Roma (ikke så barnevennlig), Toscana (leide hus med pool på vingård), Cinque Terre og Como sjøen (hus med pool her med). Anbefales! Endret 14. mars 2013 av Kanelbulle
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2013 #9 Skrevet 14. mars 2013 Hvis det må bestemmes nå, så ville jeg reist i august eller september, sånn at det fortsatt er varmt og man slipper masse av- og påkledning av baby. Samtidig som babyen er såpass stor at man sannsynligvis er ferdig med eventuell kolikk og andre startproblemer og man har litt forutsigbarhet. Kan ikke hjelpe deg med reisemål, har en 1-åring og har bare reist til familie rundt om i landet foreløpig. Anonym poster: 9e71b010c54d159574202a7b74569540 Hadde aldri dratt med baby til f.eks syden i august. Varmeste mnd i aaret, drar du tl Hellas eller Tyrkia saa kan temperaturen vaere over 40 grader. Syns den fineste tiden aa dra paa ferie er i mai eller slutten av september hvis det er snakk om syden ferie Anonym poster: 6d78804b09421b91e4f4703b687e34fc
It's all about me Skrevet 14. mars 2013 #10 Skrevet 14. mars 2013 Da hadde jeg reist til Orlando. Der er det både shopping for de voksne og Disney for barna i alle aldere. Fra fram til mai er det knall deilig vær og ikke spesielt mye kø i parkene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå