Gå til innhold

Reise til syden ei uke, bare 7 uker på vei.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner jeg er litt skeptisk... Tenker på at det kanskje er større sjans for å "møte på" bakterier der som kan være skadelig for den lille i magen...? Hva mener dere?

Anonym poster: 3e61979265a5b299f297847e7053024f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer jo litt an på hvor "Syden" er.

Jeg hadde vært mer skeptisk til Bulgaria enn Spania f ex.

Men så lenge du holder deg til de vanlige kostrådene, bør det gå helt fint.

Styr unna salat, rødt kjøtt og isbiter.

Anonym poster: 6da8576008baad1a92708c8bcdb71be3

Gjest lemon-aid
Skrevet

jeg reiste til thailand i to uker da jeg var 5 uker på vei - ingen problem så lenge du har matvett:) Spiste det meste igrunnen.. snakket med legen min og han mente at det ikke var noe problem

Skrevet

var i syden i uke 25-26 jeg.. bare å holde seg til godt stekt/kokt mat.. ikke noe problem

skjønner ikke helt hysteriet til enkelte :P

Anonym poster: 67ca5558273033abdd4e2cf01cf5ae4f

Skrevet

Antar at du ikke skal til Bulgaria på denne tiden av året, men ellers er bakteriefloraen rimelig lik der som i resten av sør-Europa. Ville styrt unna Nord-Afrika som Egypt, Tunisia og Marokko da disse plassene har en annerledes hygiene, bakterie- og matkultur. Kanariøyene hadde jeg vært trygg på :)

Skrevet

Reis nå, mens du kan :) bare å tenke litt mer på hva du spiser, og være nøye med egen hygiene :) ( vaske hender før spising)

Skrevet

Var Egypt vi tenkte på egentlig..

Hi

Skrevet

Var Egypt vi tenkte på egentlig..

Hi

Det hadde jeg personlig ikke gjort, fordi jeg har vært der flere ganger og det er alltid noen i reisefølge som blir magesyke (og all-inclusive hoteller er ofte verst.) Var der på kurs i 2008 og da ble 82 av 108 personer magesyke i større og mindre grad.

Det har jo også vært en del uroligheter i forskjellige områder der nede den siste tiden.

Hør med lege din, og vær trygg på valget ditt før du evt reiser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...