Gå til innhold

Hvorfor man ikke går ned i vekt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror folk spiser mer enn de tror. La inn frokosten min på grete rhode og den viste 703 kalorier :P og det var en vanlig "helgefrokost".

Anonym poster: 33e08235fdfd634fc43503555721a0d9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er f eks MASSE kalorier i fett. Så det å kutte ned mye på smør, ost, rømme og oljer osv vil kunne virke inn en del. Men ikke kutt ut helt, da stopper du vektnedgangen (har prøvd). Jeg går enkelit ned en kilo i uka (maks ambefalt). Drikker ca 1 l brus i helga, en dessert i helga pluss en kaloririk middag på lørdag (ofte bestilt mat).

Jeg passer på å ikke småspise ting med masse kalorier, stapper aldri lenger og drikker ganske ok med vann. Har grønnsaker eller salat ved siden av middag..

Vil legge til at jeg ikke trener, er ikke spesielt overvektig i utgangspunktet (har 10 kg som skal av fra jeg startet) og går aldri sulten.

Har prøvd sultekurer (sykehusdietten, nokas osv) med mindre hell og mer jobb. Har også før kuttet ut helt med fett eller/og sukker. Må si at det ved å gjøre det som jeg gjør nå er et mye mindre problem å¨klare det. Er aldri sulten. Får jeg godtesug så går det faktisk over etter å ha spist en normal middag, kvelds etc...

Lykke til med slankinga:)

Anonym poster: 134aac8dbea51721ecb08a0e59544f54

Skrevet

Anbefaler siden diett.no . Der kan du se hvor mange kalorier hver enkelt matvare inneholder (både råvarer og ferdigmat). Jeg gjorde dette i starten da jeg skulle ned noen kilo. Da blir du mer bevisst på hva du putter i kroppen. Det er litt jobb å føre inn alt sånn i starten, men etter hvert klarer du å beregne dagsinntakene uten hjelp av en slik side.

Anonym poster: 134aac8dbea51721ecb08a0e59544f54

Skrevet

Takk for flotte svar, men jeg slanker meg ikke jeg da :) Er gravid, så slankinga får vente til etter fødsel og amming for den saks skyld :)

Ser bare at det er utrolig mange som snakker om at de ikke går ned i vekt, men jeg kan forstå hvorfor når jeg ser hvor mye kalorier det er i en god helgefrokost ;) Da har jeg tatt med drikke, smør til steking av eggerøre osv. Tror kanske mange glemmer flytende kalorier og smør/olje.

Diett.no skal jeg prøve når den tid kommer :)

Anonym poster: caa7fab2bd891e6f2f2752217a7ad1b0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...