Gå til innhold

Har en snart tenåring her som er for snill

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså ,hun har hatt det veldig vanskelig hos mor så nå har hun bodd fast hos oss i snart 1 år.

Det har vært alkohol,rus og alt for mye drit . Bor på landet, mista lappen, ikke jobb, rot og faenskap.

Men det e ikke motstand i henne, hun er så blid og god. Klemmer og tuller.

Sier vi noe. Så er det : ok

Og hvis hn protesterer så er det litt søtt , som en liten kattunge.

Smeller ikke døra, men lukker den bestemt. Himler med øynene og sukker selvfølgelig.

Men hadde liksom venta en slags reaksjon, virker bare som lufta gikk ut og skuldrene ble senka når hun endelig fikk sagt noe .

Og siden har det liksom vært flatt...

Noen som har vært borti liknende saker? Syns nesten det er litt skummelt...

Anonym poster: ce07c937df199924868791690d697635

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje hun burde fått en profesjonell og prate med. Irker ganske unormalt.

Anonym poster: 7ad5dc5b4544bb56f5f3a990b76b0e31

Skrevet

Dette _kan_ være (og jeg sier ikke at det er slik) et tegn på at hun ikke er trygg nok hos dere. At hun er redd for å være vrang, smelle med dører, svare frekt osv kan bety at hun ikke vet at hun har ubetinget kjærlighet fra dere, hun kan være redd for å bli avvist, måtte flytte, bli kastet ut osv dersom hun reagerer med sinne slik en typisk tenåring ville gjort.

Eller så er hun bare en eksemplarisk tenåring, det finnes jo noen av disse også. Kanskje hun skyr konflikter fordi hunder vokst opp led det hos mor og hun ser det ikke er en konstruktiv måte å takle ting på?

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Sånn er min 5åring. Aldri kranglet, aldri sturet over noe, alt er bare helt ok... Broren min er og sånn, alltid vært. Mannen min og. Tror ikke det trenger å bety så veldig mye?

Skrevet

sånn var jeg også.. var redd for å være til bry osv..

når jeg ble 18-19 så sprakk jeg, ble ikke en bråkebøtte, men gidda ikke å bry meg om familen min, var kun hesten og vennene mine som betydde noe. ble så sliten av å måtte "gå på tå" og ta hennsyn til alt og alle. hadde det heller ikke greit på barneskolen, ble mye mobbet, og hadde få venner.

hjemme hos meg var det min mor som var(er) svært psykisk syk.

Det beste for meg var å ha folk som støttet rundt meg, og å ha hesten og hunden som "psykiatere".

Anonym poster: 5deaf73ddd8a53a2bae0aaa399951b1a

Skrevet

Synes ikke det høres unormalt ut jeg? Uvanlig kanskej, men på en positiv måte. Jeg kranglet aldri hjemme og laget leven, det var ikke fordi jeg var så utrygg eller noe, men hadde ikke så mye å være så misfornøyd med... Kunne jo fort si at "alle andre får lov" etc (noe som ofte betydde en eller to personer, som kanskje også var eldre), men noe skriking eller smelling med dører var det uansett ikke hjemme hos oss. Ikke fra min søster heller.

Anonym poster: 532a4beb9dee5d3ea1e940d58cedba57

Skrevet

Kanskje hun ikke har noe å trampe, rope og smelle i dørene for? Kan hende hun bare synes det er deilig å ha orden og ro rundt seg etter kaoset og turbulensen. Selv om man har vært igjennom tøffe tak, så trenger man ikke å få sterke reaksjoner av det. Det er så mye fokus på at man skal reagere sånn og slik etter traumer, at om man er en type som reiser seg igjen og går videre uten varige arr, så er får man omtrent beskjed om at det er noe feil.

Ikke alle tenåringer er kranglete og urimelige heller, og det er ikke noe galt i det.

Skrevet

Altså, har kanskje smelt med dørene 2 ganger i livet. Sjelden sur som tenåring, sjelden sur som voksen.

Men jeg kan bli veldig hissig og så er det over på 2 minutt!

Anonym poster: 6cfbf7adf709bb4d9fb34c317a043b1d

Skrevet

Hmmm tusen takk dere skjønne damer:)

Tror nok ikke hun føler seg utrygg hos oss, det er vi som har pushet på for å få henne hit.

Men kanskje hun er den rolige typen venter meg bare litt mer motstand , om dere skjønner:)

Vi får ta oss en kjøretur en dag nå da er det lettere for henne og prate...

Anonym poster: 604e45a0b736157d266b8533f21d6d99

Skrevet

Kanskje hun ikke har noe å trampe, rope og smelle i dørene for? Kan hende hun bare synes det er deilig å ha orden og ro rundt seg etter kaoset og turbulensen. Selv om man har vært igjennom tøffe tak, så trenger man ikke å få sterke reaksjoner av det. Det er så mye fokus på at man skal reagere sånn og slik etter traumer, at om man er en type som reiser seg igjen og går videre uten varige arr, så er får man omtrent beskjed om at det er noe feil.

Ikke alle tenåringer er kranglete og urimelige heller, og det er ikke noe galt i det.

Du er et godt menneske med mange gode svar.

Velger å være anonym . Men du hjelper meg å se en annen side.

Utrolig vanskelig å være stemor og se at jenta gang på gang har blitt utsatt for tomme løfter, løgner og til og med frastjålet sparepengene.

Og det fra sin egen mor!

Hun har en helt spesiell plass i hjertet mitt og jeg er så stolt av at henne. Så vil så inderlig gjerne at hun klarer seg bra:)

Gjest sussie77
Skrevet

Kanskje hun rett og slett setter pris på å få være hos dere, at hun har det bra. Når hun faktisk har opplevd å ikke ha det så bra.

Skrevet

Du er et godt menneske med mange gode svar.

Velger å være anonym . Men du hjelper meg å se en annen side.

Utrolig vanskelig å være stemor og se at jenta gang på gang har blitt utsatt for tomme løfter, løgner og til og med frastjålet sparepengene.

Og det fra sin egen mor!

Hun har en helt spesiell plass i hjertet mitt og jeg er så stolt av at henne. Så vil så inderlig gjerne at hun klarer seg bra:)

Tusen takk for gode ord! Nå ble jeg ordentlig rørt og glad. Så heldig jenta er som har mennesker rundt seg som deg, som vil henne vel og heier på henne :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...