Gå til innhold

Når leietaker er rotete og uhygienisk.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en nær slektning til leietaker.

Han er så utrolig rotete og uhygienisk - jeg blir sprø!!! Han lar søpla stå i søppelsekker og det LUKTER. Er så utrolig flaut når vi får besøk og vår etasje stinker fordi han ikke har tatt ut søpla i sin leilighet. På spørsmål om hvorfor han ikke tar ut søpla så svarer han at søppelboksen alltid er full. Jeg svarte han da at hvis han går jevnlig ut med søpla så er det ikke fullt. Det blir derimot fullt når en kommer med "latmannsbør" i søppelsekker og tror at stappfulle søppelsekker skal få plass i en søppelboks!

Tidligere hadde han bare kastet søpla rett utenfor døren (fasaden mot veien, en kan jo tenke seg hvordan det ser uti..) og dermed hadde fugler og rev vært og forsynt seg godt. Det så ikke ut!!!! Jeg plukket og plukket ETTER at han hadde fått beskjed om at sånn kunne vi ikke ha det. Begeret mitt var fyllt etter at vi for 3. natten på rad måtte ut å redde kattene våre som var i full krangel med reven som koste seg med søppelet hans (han kildesorterer ikke og dermed er det mye godt å kose seg med).

Leiligheten hans STINKER og er så rotete at man ikke skulle tro at det bodde oppegående folk der! Det verste er at han er godt utdannet og har en relativt bra jobb der det virker som han er godt likt og sett opp til. Men hjemme er det bare kaos!

Jeg har prøvd å snakke med vedkommende og sagt at slik kan det ikke være. Det hjelper ikke.. Han bare fnyser og mener at det er JEG som er problemet. Jeg maser.

Han er en nær slektning og jeg "kan ikke" kaste vedkommende ut, men ærlig talt så er jeg redd han ødelegger leiligheten vår :/ Vi er avhengig av leieinntektene hans.

Har dere noen råd for hvordan jeg skal gå fram?

Anonym poster: dcf14042da59fe81f7919abbc6b13771

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det eneste dere kan gjøre er å si opp leiekontrakten og finne en ny leieboer. Å skulle prøve å oppdra en voksen mann kan du nok bare glemme...

Skrevet

Klart du kan kaste ham ut! Dere har vel en kontrakt som sier at dere har lov til å si opp leieforholdet? Når han ikke gjør normale ting som forventes av folk over ti år, og dere i tillegg har gitt beskjed og prøvd å få ham til å endre seg, så er det ikke så mye annet å gjøre.

Skrevet

Klart dere kan si han opp. Men ta bilder av rotet hans, ikke inni leiligheten men utenfor. Da har dere beviser om det skulle bli noe tull og om andre sutrete familliemedlemmer skulle begynne og blande seg i saken er det jo greit og kunne vise til hvorfor dere sa han opp.

Men ta en siste prat med og forklar han at han IKKE kan sette søppelsekker utenfor og ivertfall ikke med mat for da kommer fugler og andre dyr og drar det utover. Og at dere blir nødt til og si at opp om dette gjentar seg.

Men hvorfor ryddet dere opp etter han i utgangspunktet ? Hvorfor ba dere han ikke om og rydde opp og ga han beskjed om at dette er grunne til at dere sterkt vuderer og si han opp som leigetaker.

Skrevet

Utrolig vanskelig dette her :(

All fornuft tilsier at han ikke kan bo der, men hvor skal han liksom bo :/

Skrevet

Hvor han skal bo? Ikke ditt problem. Han får finne seg et annet sted.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...