Gå til innhold

Bruker dere og besteforeldre engangshansker ved bleieskift?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kunne absolutt ikke falle meg inn å bruke hansker når jeg skiftet på mitt eget barn, heller ikke på barn jeg kjenner, Slikt skaper en barriere, dessuten ser jeg faktisk ikke problemet med hygienen heller. Vasker da hendene etter å ha skiftet. Er måte på hvor hysterisk man skal bli.

Og jeg er sykepleier, jobber på sykehjem og bruker selvfølgelig hansker der. Men der også syns jeg man skal tenke seg litt om, å vaske en overkropp uten hansker på syns jeg er helt greit. Man er da menneske ;)

Anonym poster: fd472cb1704c21fbc2b0ca490c1e8885

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har aldri tenkt på som en mulighet å bruke engangshansker til sånt hjemme...verken på barnet eller meg selv...

Anonym poster: 020585f25f9ae0dad27d87d7eb8174a4

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Man lærer noe nytt så lenge man lever ...

Jeg trodde det var helt vanlig å bruke hansker ved stell både i bhg. og hjemme. Har tatt høyde for å ha hansker og håndsprit, engangskluter etc. på stellebordet hele tiden :)

Filler'n - dét var i alle fall noe jeg var 100% sikker på at jeg hadde kontroll på.

Er det vanlig å ha "bleiebøtte" og engangskluter i papir, da?

Hehe :) Til førsteman "måtte" jeg ha mespft kompresser, ameda-kremer og gudene vet hva, nå bruker jeg våtservietter som jeg skyller i vann, og det meste av såpe og kremer står det natusan på :D

Men altså helt ok med engangshansker, bruker det ikke selv, men er avhengig av håndsprit og såpe da :P Og håndkren, for hendene mine både ser og kjennes ut som bark etter all vaskingen :P

Skrevet

Bruker ikkje hansker nei.... Bruker det på jobb(sykehjem)

Har hatt våtorganiske poser liggende som eg har lagt bleiene oppi.... bæsjebleier har eg tatt direkte ut i bosset.....

Hihi bergenser :-) lurer på hvor mange som forstår boss:-p

Anonym poster: 04eb9ffce04b5675dca4a2e34a3251c5

Boss er då eit standardord?

. Nope. Jeg er fra Stavanger,men bor i Oslo (Bærum), og her vet ingen hva "boss" er :)

Anonym poster: d4126a0318c5adf52a9bb6f1a883832b

Jaja, jeg bor også i Oslo og mine venner har hatt såpass kontakt med omverdenen at de vet godt hva "boss" er.

Anonym poster: ac95596591c307e3d8bc346cfd40d8d0

Skrevet

Så mange svar:)

Jeg bruker ikke engangshansker selv. Ble bare så forundret over bestemoren til barna mine. På det minste barnet brukte hun ikke hansker ved bæsjebleie, men når hun skulle bytte på eldste, da tok hun på hansker. Spesielt?

HI

Anonym poster: 6e407b07ff48cbdfcde82de7f72886c6

Skrevet

At man bruker hansker på jobb i arbeidet med andre mennesker både barn og voksne er en selvfølge!!

Men på egne barn?? Nei, kunne ikke falle meg inn! Har faktisk aldri hørt om noen som bruker hansker for å stelle sine egen barn...

Skrevet

Haha, nei :) vasker hendene med såpe og vann!

De er barna mine!

Skrevet

Jeg bruker faktisk engangshansker ved bleieskift når barnet har diare, som følge av omgangssyken. Og jeg bruker også hansker når jeg tørker spy! Ved vanlige bleieskift kunne det ikke falle meg inn å bruke hansker:)

Anonym poster: 33c5711b701acf42d4dc33a626f1bbed

Skrevet (endret)

For meg vil det føles litt "rart" å stelle uten hansker - har faktisk bare stelt med hansker, når jeg tenker meg om (jobbet i bhg).

Er jeg helt unormal som vil stelle eget barn med hansker, etterfulgt av håndvask og antibac?

Endret av MammantilNurket
Skrevet

Hahah..

Har aldri falt meg inn engang??

Nei så gal er jeg ikke blitt! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...