Gå til innhold

Hvordan håndtere dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei veldig god veninne som er god og snill. Hun vil alle alt godt, men er ei bestemt dame som vet hva hun vil. Hun har sine meninger, selv om jeg personlig noen ganger kan synes det blir litt vel overdrevent i forhold til hva som er normalt. Hun er ikke redd for å ta i et tak om hun ikke er fornøyd, selv om det kan kreve mye tid for å komme frem til et resultat hun er fornøyd med.

For litt over en uke siden var det igjen noe hun var misfornøyd med hos noen andre, og jeg sa at jeg ikke var enig med henne i denne saken. Tilslutt klarte hun å overtale meg til å stå sammen med henne, selv om jeg sa klart i fra at jeg ikke var helt enig. Dette har nå gitt henne konsekvenser, da de personene det gjelder skjønner hvem som står bak dette. De det gjelder hilser ikke på henne, sier ikke hei og går omveier. Med meg oppfører de seg som normalt, og jeg smiler tilbake og er hyggelig.

Idag kom hun klagende til meg om at disse personene føler at de har lagt henne for hat, og synes det er urettferdig at dem oppfører seg som normalt med meg og ikke henne. Jeg sa det til henne at jeg er meg selv, hilser, smiler og sier hei- og får somregel et smil og et hei tilbake fra disse menneskene. Da klager hun over at hun ikke er like utadvent som meg, og at hun ikke har NOE med denne saken å gjøre. Hun mener at dem har lagt henne for hat uten å ha noen grunn til det, og at det var MI feil det som har skjedd. Så nå mener hun oppriktig at jeg skal ta kontakt med disse folkene å få dem til å "like" henne igjen, og at JEG skal ta skylden for det som er skjedd?

Jeg sa at jeg ikke kan noe for det, og da prøver hun å legge all skylden over på meg...

Er ikke noen stor sak egentlig, men er noen som har tolket det som er skjedd litt feil. Jeg var imot å gjøre dette (kan ikke si hva det gjelder), men nå vil hun at jeg skal overta skylden, og er sint på meg fordi andre er sur på henne..

Hvordan i alle dager skal jeg takle dette? Har prøvd å si det til henne på en fin måte, men hun forstår ikke. Hun forstår ikke at de valgene hun har tatt har gitt henne konsekvenser, men tror hun trengte noen i ryggmargen for å få til å gjennomføre dette.

Skjønner at det kan være vanskelig å henge med, men er ikke noe veldig alvorligt heldigvis. Men nå synes jeg det blir feil at hun skal bli sur på meg, og be meg ordne opp for noe hun har gjort! Jeg var bare støtten hennes i bakgrunnen, og har ikke tatt noe initiativ til å gjennomføre dette. Bare gitt henne litt støtte og tanker rundt tingene for at hun skulle få gjennomført dette.

Anonym poster: f70293cd4e9fc8ab7a175275b93565ec

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et alternativ er å hjelpe alle til å bli venner igjen, men gi henne en form for advarsel. Kanskje si at "du får være mer forsiktig heretter", "det får gå for denne gangen, men jeg vil ikke rydde opp for deg en annen gang", eller noe i den dur?

Anonym poster: bb0ad34b3f61af014e5e546c0624d6e3

Skrevet

Et alternativ er å hjelpe alle til å bli venner igjen, men gi henne en form for advarsel. Kanskje si at "du får være mer forsiktig heretter", "det får gå for denne gangen, men jeg vil ikke rydde opp for deg en annen gang", eller noe i den dur?

Skulle gjerne gjort det, men hun mener jeg skal overta skylden for et valg hun har tatt som ikke falt i god smak. Jeg var i mot dette, og jeg vil ikke gjøre meg uvenner med andre for et dumt og egoistisk valg av henne. Vet dette høres barnslig ut, og føler meg litt smådum som skriver dette her inne, men synes det blir så feil å bare skal skyve problemer over på andre som i utgangspunktet ikke var enig i valget.

HI

Skrevet

Hun er vel ganske desperat etter å bli likt igjen, og hun vet at hun har presset deg eller overtalt deg til ting tidligere. Derfor prøver hun å gjøre det igjen.

Men hvis det er noe du virkelig ikke vil, må du ikke la deg presse til det uansett hvor mye man maser på deg.

Skrevet

Jeg undres nå på hvorfor du vil beholde henne som en venninde? Hun er jo ingen god venn når hun skal dytte ting over på deg. Hadde hun vært tøff hadde hun bedt både deg og de andre om undskyldning..!

Skrevet

Jeg undres nå på hvorfor du vil beholde henne som en venninde? Hun er jo ingen god venn når hun skal dytte ting over på deg. Hadde hun vært tøff hadde hun bedt både deg og de andre om undskyldning..!

Fordi hun er veldig snill og god. Jeg har faktisk ingen veninner som jeg har det så fint sammen med, og hun er ei som virkelig tar vare på de rundt seg. Som sagt har hun sine meninger om noen ting, og vil gjerne at ting skal være 110% perfekt noen ganger, men jeg vil jo ikke at dette tullet skal ødelegge et så fint vennskap. Er ikke en så stor ting, men vil ikke la meg presse. Får se hva hun velger å gjøre om jeg ikke "ordner opp" for henne... Hun trodde meg nok ikke når jeg sa at dette ikke kom til å bli tatt godt imot!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...