Gå til innhold

Utvidet nyrebekken - kan noen hjelpe meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg er ikke norsk... så beklager hvis jeg skriver noe galt.

Jeg var på ultralyd i uke 18 og jordmora sa at alt var ok, men nyrebekken til babyen var utvidet (4,7 mm).

Hun sa at jeg skulle ikke bekymre meg og at det trenges ikke oppfølging.

Er det ikke rart at de finner noe galt med babyen men vil ikke sjekke det videre? Må jeg bare akseptere det eller kan jeg gjøre noe for å få hjelp?

Er det noen annet som fikk denne beskjed?

Tusen takk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du burde ringe der du tok ultralyd så slipper du å bekymre deg. Her kan du få mange svar som gjør deg enda mer bekymret... Lykke til!

Skrevet

Tusen takk for svaret. :)

Skal ringe sykehuset.

Skrevet (endret)

Dette har jeg erfaring med! :) Og jeg kan si at det ikke er noe å bekymre seg over, men du bør få minst en ultralyd til, mener jeg..

Vi oppdaget at vår sønn hadde en utvidelse under 3Dultralyd litt ut i svangerskapet. Jordmoren sa at det ikke var noe å bekymre seg for, men henviste oss til sykehuset vi hører til slik at en lege kunne se på det. Jeg var hos 2eller3 leger, men de fant ulike svar så ble henvist videre til riksen og ble møtt av en spesialist som igjen kunne bekrefte det jordmoren hadde sett. Dette var 4 uker før termin. Jeg skulle bare slappe av, men måtte snakke med legen om det på sykehuset for en ny sjekk etter fødsel.

Så da sønnen vår var 6dager så tok vi en ultralyd på han, utvidelsen var der fortsatt så da måtte vi tilbake etter 6 uker. Da var utvidelsen borte og slt var bra! :)

Bare følg med på at han tisser etter fødselen, så er nok alt bra skal du se! Sønnen vår tisset på jordmoren under fødselen i det hun dro han ut og holdt han opp! ;)

Endret av Gjør plass til en til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...