Gå til innhold

Når mannen blir syk i pappapermisjonen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pappaen har hatt permisjon i to uker, altså startet jeg på jobb igjen for to uker siden.

Nå har han imidlertid ganske akutt fått betennelse i albueleddet, armen er stor og hoven, han har feber og veldig vondt. Kan ikke bruke armen til noe. Han har hatt dette tidligere, og det tok da tre dager før antibiotikaen (som han har begynt på i kveld) begynte å virke. Fram til den startet å virke, ble det egentlig bare verre og verre. Med andre ord, hvis dette blir som forrige gang, blir det ikke bedring slik at han kan bruke armen før uti kommende uke en gang.

Datteren vår på 11 måneder er jo høyt og lavt og må bæres rundt.

Så, er det "legitimt" at jeg blir hjemme iallfall mandag og tirsdag for å hjelpe? Vi har ingen familie i nærheten som kan hjelpe til. Er jo ganske kleint med tanke på at jeg akkurat har startet opp igjen etter permisjon, men er jo ikke så mye å få gjort med dette :-/. Og: hvordan ordnes dette praktisk? Skal mannen få sykemelding? Og hva skal jeg da evt sende inn av papirer?

Takk for hjelp!

Anonym poster: d8df8d5352b078468b82564207f7cde9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Anonym poster: d8df8d5352b078468b82564207f7cde9

Skrevet

Du kan bruke egenmelding på disse dagene :)

Skrevet

Når pappaen her i huset fikk betennelse i kne fikk han sykemelding. Da måtte jeg gå inn i permisjon igjen (på "min" kvote) å så når han ble frisk meldt etter to uker fortsatte han permisjonen så lenge som opprinnelig tenkt. Min arbeidsplass ordnet papirfloken. Når det er snakk om bare et par dager er jeg usikker, men lurer på om du kan ta "syk barnepasser".

Skrevet

Med lønnet permisjon har man "barn/barnepassers sykdom" dager

Anonym poster: 6b735c96da37de8b6188c708abaff842

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...