Gå til innhold

Kan en som ikke tåler melk spise dette...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bakst som inneholder yoghurt? Eller kesam?

Får besøk i morgen, og tenkte å bake noe kjapt. Men trenger yoghurt til eller kesam. Om man sløyfer det blir det ikke så godt.

Personen som ikke tåler melk drikker kun rismelk.

Anonym poster: 7646430b2a5df6bb2d269522e1b3b9c2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, den personen kan ikke spise yoghurt eller kesam, dersom det er melkeproteinene han reagerer på! :)

Skrevet

Får besøk i morgen, og tenkte å bake noe kjapt. Men trenger yoghurt til eller kesam. Om man sløyfer det blir det ikke så godt.

Det burde du vel skjønne svaret på selv. Hva tror du yoghurt og kesam er laget av?

Anonym poster: 111216d923b8b05ff51260f2ebd753aa

Skrevet

bør ikke servere noe med youghurt eller kesam.. men hva med soyamelk da? det skal jo være trygt :)

Anonym poster: e85e74b699729992749ccde26b64338c

Skrevet

spør gjesten din :) er så forskjellige grader av hva folk tåler/ikke tåler. Noen kan spise melk når det er varmebehandlet osv.... gjesten din blir ikke irritert av det spørsmålet :D

Skrevet

Om jeg erstatter yoghurten med soyamelk, tror dere det blir dårlig? Finnes det noe jeg eventuelt kan bruke som gjør baksten saftig?

hi

Skrevet

Det burde du vel skjønne svaret på selv. Hva tror du yoghurt og kesam er laget av?

Anonym poster: 111216d923b8b05ff51260f2ebd753aa

Noen reagerer kun på ren melk, mens andre er laktoseintolerante. Er en viss forskjell. Er best å spørre den det gjelder, det viser bare at du bryr deg :) Uansett finnes det flere fine alternativer til melkeprodukter.

Skrevet

spør gjesten din smile.png er så forskjellige grader av hva folk tåler/ikke tåler. Noen kan spise melk når det er varmebehandlet osv.... gjesten din blir ikke irritert av det spørsmålet biggrin.png

Hadde det bare vært så enkelt :P Gjesten vet ikke at jeg vil stelle i stann noe ekstra godt for han, så det er egentlig en overraskelse :P

hi

Skrevet

ah... skjønner...

hva er det du driver og planlagger å bake da?

Gjest meg mamma?
Skrevet

spør gjesten din smile.png er så forskjellige grader av hva folk tåler/ikke tåler. Noen kan spise melk når det er varmebehandlet osv.... gjesten din blir ikke irritert av det spørsmålet biggrin.png

Hadde det bare vært så enkelt :P Gjesten vet ikke at jeg vil stelle i stann noe ekstra godt for han, så det er egentlig en overraskelse :P

hi

Da er det lurest og finne på noe som ikke har noe som helst spor av melk eller melkeproteiner. Hva var det du hadde tnkt til og lage? Rundstykker, boller, kake eller?

Skrevet

Finnes egen havremelk for matlaging, den er god

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...