Anonym bruker Skrevet 22. februar 2013 #1 Skrevet 22. februar 2013 Er det dårlig samvittighet som gjør at foreldre nå til dags er livredde for å oppdra barna sine? Barna mangler respekt for voksne, andre barn, eiendom og myndighetspersoner.. Når jeg opplever barn i 10 års alderen som svarer frekt nå jeg irettesetter de fordi foreldrene ikke har lært de å ikke gå inn i andre sine hager de ikke har noen tilhørighet for å leke og ødelegge hekker og plen. Når foreldre er redde for å ta i bruk straff i form av å ta bort goder, det er kun belønning for god oppførsel. Ingen reaksjon for dårlig oppførsel, bare litt tilsnakk. Nei, jammen meg, barn trenger faste rammer, regler, mye kjærlighet og åpenhet. Å lære de å respektere andre og å dele, samt at ting ikke kommer rekende på en fjøl. For det verste jeg vet er frekke drittunger, og barn som tror at hele verden dreier seg rundt deres sfære. Og når disse barna kommer ut i arbeidslivet.. Uff, jeg vil ikke engang tenke på det.. Jeg er over gjennomsnittet streng, men vi har til nå barn som er trygge på oss, seg selv og er høflige. De tilpasser seg endringer som kommer på en fin måte så lenge de får forklart hvorfor. Verden raser ikke sammen feks fordi en planlagt tur ble endret eller kansellert. Og maten vi spiser er maten vi spiser, passer ikke dette for barnet får det bare gå sulten til neste måltid. Sorry, foreldre som klager på kresne barn har seg selv å takke så fremt ikke barnet har allergier eller fysiske begrensninger.. Slutt å pakk inn barna! For deres egen del og barna sin del! Anonym poster: e2eb3f99dddd7e52354c8eb48ed8e3eb
BellaSuz Skrevet 22. februar 2013 #2 Skrevet 22. februar 2013 Enig!!! Kunne sagt det samme selv:-) bra skrevet!
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 22. februar 2013 #3 Skrevet 22. februar 2013 Jeg er enig med deg selv om jeg ikke kjenner så mange barn som har sklidd ut på grunn av foreldrenes mangel på grensesetting. Men jeg er helt enig i at faste rammer og grenser er alfa omega. Det at barna vet at det er grenser, hvor grensene går og hvor foreldrene står stødig skaper trygge barn og trygge rammer for barns oppvekst.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2013 #5 Skrevet 22. februar 2013 Enig!!! Kunne sagt det samme selv:-) bra skrevet! Nå ble jeg glad, fryktet jeg nesten er alene om å ha denne holdningen jeg! HI Anonym poster: e2eb3f99dddd7e52354c8eb48ed8e3eb
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2013 #6 Skrevet 22. februar 2013 Jeg er enig med deg selv om jeg ikke kjenner så mange barn som har sklidd ut på grunn av foreldrenes mangel på grensesetting. Men jeg er helt enig i at faste rammer og grenser er alfa omega. Det at barna vet at det er grenser, hvor grensene går og hvor foreldrene står stødig skaper trygge barn og trygge rammer for barns oppvekst. Det er synd å si det, men det er mange barn som jeg kjenner og ser rundt forbi i nabolaget, barnehage ol. som har tydelige tegn på at foreldrene er rimelig slakke på oppdragelsen når det gjelder spesiellt respekt. Foreldre som av dårlig samvittighet er redde for at den dyrbare ettermiddagen skal bli ødelagt av konflikter, heller lar barna få det slik de vil ha det... Lar de styre maten, hvilke klær som skal vaskes, slipper å ha ansvar for rydding ect. Og lar de svare frekt uten at foreldrene reagerer. Anonym poster: e2eb3f99dddd7e52354c8eb48ed8e3eb
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2013 #7 Skrevet 22. februar 2013 Jeg er enig med deg selv om jeg ikke kjenner så mange barn som har sklidd ut på grunn av foreldrenes mangel på grensesetting. Men jeg er helt enig i at faste rammer og grenser er alfa omega. Det at barna vet at det er grenser, hvor grensene går og hvor foreldrene står stødig skaper trygge barn og trygge rammer for barns oppvekst. Det er synd å si det, men det er mange barn som jeg kjenner og ser rundt forbi i nabolaget, barnehage ol. som har tydelige tegn på at foreldrene er rimelig slakke på oppdragelsen når det gjelder spesiellt respekt. Foreldre som av dårlig samvittighet er redde for at den dyrbare ettermiddagen skal bli ødelagt av konflikter, heller lar barna få det slik de vil ha det... Lar de styre maten, hvilke klær som skal vaskes, slipper å ha ansvar for rydding ect. Og lar de svare frekt uten at foreldrene reagerer. Anonym poster: e2eb3f99dddd7e52354c8eb48ed8e3eb Det siste var HI Anonym poster: e2eb3f99dddd7e52354c8eb48ed8e3eb
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2013 #8 Skrevet 22. februar 2013 Det er ulovlig å ta bort goder som straff. Barneloven er tydelig på det. I dagens samfunn er det nesten umulig å oppdra barn. Anonym poster: 3528e5149b1b5325eeedff74c8986c86
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2013 #9 Skrevet 22. februar 2013 Helt enig. Et vennepar var her på middag forleden dag og 5-åringen deres var heeelt uregjerlig. Han gikk ikke å ha med ved middagsbordet Når mammaen til slutt sa fra svarte han 'hold kjeft din drittkjerring!' - og hun lot ham komme unnan med det. Jeg bare måpte... Anonym poster: 577deda458fadfb139eb664ae7fd5a94
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2013 #10 Skrevet 22. februar 2013 Det er ulovlig å ta bort goder som straff. Barneloven er tydelig på det. I dagens samfunn er det nesten umulig å oppdra barn. Anonym poster: 3528e5149b1b5325eeedff74c8986c86 Hehe, jaha, og hvor i barneloven står det? :-) HI Anonym poster: e2eb3f99dddd7e52354c8eb48ed8e3eb
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2013 #11 Skrevet 22. februar 2013 Det er ulovlig å ta bort goder som straff. Barneloven er tydelig på det. I dagens samfunn er det nesten umulig å oppdra barn. Anonym poster: 3528e5149b1b5325eeedff74c8986c86 Yeah, right.... Anonym poster: 7d08a2f6f361a04cf1ded7eba1a1f286
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2013 #12 Skrevet 22. februar 2013 Helt enig. Et vennepar var her på middag forleden dag og 5-åringen deres var heeelt uregjerlig. Han gikk ikke å ha med ved middagsbordet Når mammaen til slutt sa fra svarte han 'hold kjeft din drittkjerring!' - og hun lot ham komme unnan med det. Jeg bare måpte... Det er akkurat slike foreldre jeg mener. Som ikke tar oppgjør og viser grenser for å "bevare husfreden". Jeg har blitt sjokkert flere ganger med barn av venner som har vært her å lekt. En gang var en 4 år gammel jente her for å leke med eldstemann og hun begynte å tegne på veggen med tysj. Når jeg irettesetter henne får jeg tilsvar: "DU ER IKKE MAMMAEN MIN!!!" Jeg brukte noen sekunder å summe meg før jeg svarte med iskald stemme: "Nei, det er sant, jeg er ikke mammaen din. Men det er mitt hus, og når du er her har vi regler her som du har med å følge. Nå skal vi gå å hente en klut og såpe som du kan vaske bort dette med, etterpå får du sitte i trappen å tenke over hva du har gjort og hvordan du snakket til meg på" Og når mammaen kom sa hun bar" Jammen, lille venn, sånn må du jo ikke gjøre.." GAAAAA Anonym poster: 577deda458fadfb139eb664ae7fd5a94 Anonym poster: e2eb3f99dddd7e52354c8eb48ed8e3eb
Denunge Skrevet 22. februar 2013 #13 Skrevet 22. februar 2013 Satt en del barnevakt for lillebroren til samboer. Faren var aldri hjemme, og når guttungen ville ha noe så fikk han det av faren over telefonen selv om vi hadde sagt nei. Endte opp med at jeg tok ifra ham frks tv-kortet på rommet eller Nintendo Wii'en. Dette gadd ikke jeg. Da ble det stor leven og han slo og prøvde å angripe. Har vært borti alt for mange barn som har vært ett helvette. Ble selv omtalt som drittkjerringa av et totalt ukjent barn fordi jeg ikke hadde penger til å kjøpe en is til lillebroren til samboer. Det syns jeg blir for drøyt. Og skolebarn her omkring er iallefall ikke hyggelige. De syntes det var svært hyggelig å dytte rundt på en nesten 7 måneder gravid kvinne, og lærene sto bare å så på. Har aldri vært så sint i mitt liv. Hvor er respekten?
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2013 #14 Skrevet 22. februar 2013 Denne er jeg sååå enig i! Her blir jeg kalt "Nazi-mor... " av venninner. Men jeg aksepterer ikke sure, utakknemlige og uhøflige barn. Da kan de setta seg i trappa til dem vil oppføre seg normalt. Å si takk for maten og rydde opp etter seg skal være en selvfølge. Å ha respekt for voksne (og gjensidig respekt fra oss) er viktig i vår familie. Klare normer og regler...nei takke meg til! Anonym poster: 86a85a280d09ba7d74d099aa60ca54eb
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2013 #15 Skrevet 22. februar 2013 Satt en del barnevakt for lillebroren til samboer. Faren var aldri hjemme, og når guttungen ville ha noe så fikk han det av faren over telefonen selv om vi hadde sagt nei. Endte opp med at jeg tok ifra ham frks tv-kortet på rommet eller Nintendo Wii'en. Dette gadd ikke jeg. Da ble det stor leven og han slo og prøvde å angripe. Har vært borti alt for mange barn som har vært ett helvette. Ble selv omtalt som drittkjerringa av et totalt ukjent barn fordi jeg ikke hadde penger til å kjøpe en is til lillebroren til samboer. Det syns jeg blir for drøyt. Og skolebarn her omkring er iallefall ikke hyggelige. De syntes det var svært hyggelig å dytte rundt på en nesten 7 måneder gravid kvinne, og lærene sto bare å så på. Har aldri vært så sint i mitt liv. Hvor er respekten? ------ Akkurat, respekt er ramlet ut fra oppdragelsen som vår generasjon utøver. HI Anonym poster: e2eb3f99dddd7e52354c8eb48ed8e3eb
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2013 #16 Skrevet 22. februar 2013 Denne er jeg sååå enig i! Her blir jeg kalt "Nazi-mor... " av venninner. Men jeg aksepterer ikke sure, utakknemlige og uhøflige barn. Da kan de setta seg i trappa til dem vil oppføre seg normalt. Å si takk for maten og rydde opp etter seg skal være en selvfølge. Å ha respekt for voksne (og gjensidig respekt fra oss) er viktig i vår familie. Klare normer og regler...nei takke meg til! Anonym poster: 86a85a280d09ba7d74d099aa60ca54eb Godt å høre at vi er flere, lurer på hvor disse puddingforeldrene vi omtaler her er blitt av? Det må jo være en god del av de her inne slik jeg har lest på tråder? Anonym poster: e2eb3f99dddd7e52354c8eb48ed8e3eb
Denunge Skrevet 22. februar 2013 #17 Skrevet 22. februar 2013 Satt en del barnevakt for lillebroren til samboer. Faren var aldri hjemme, og når guttungen ville ha noe så fikk han det av faren over telefonen selv om vi hadde sagt nei. Endte opp med at jeg tok ifra ham frks tv-kortet på rommet eller Nintendo Wii'en. Dette gadd ikke jeg. Da ble det stor leven og han slo og prøvde å angripe. Har vært borti alt for mange barn som har vært ett helvette. Ble selv omtalt som drittkjerringa av et totalt ukjent barn fordi jeg ikke hadde penger til å kjøpe en is til lillebroren til samboer. Det syns jeg blir for drøyt. Og skolebarn her omkring er iallefall ikke hyggelige. De syntes det var svært hyggelig å dytte rundt på en nesten 7 måneder gravid kvinne, og lærene sto bare å så på. Har aldri vært så sint i mitt liv. Hvor er respekten? ------ Akkurat, respekt er ramlet ut fra oppdragelsen som vår generasjon utøver. HI Anonym poster: e2eb3f99dddd7e52354c8eb48ed8e3eb Her skal ikke barnet få lov til å bli sånn. Jeg og samboer er heldigvis veldig enig om oppdragelse etter å sett hvordan lillebroren hans har blitt, så vi kommer nok til å bli omtalt som de drittforeldrene ettersom vi kommer til å gi konsekvenser, men faen heller! Jeg vil ikke ha ett barn folk ser på som uhøffelig frekk drittunge. Vi har nok av de! Fatter ikke at det er mulig å få så frekke unger. Og så rappkjeftede de er! Satt på mcdonalds å spiste litt mat med samboer etter flere timer på jobb og mange timer i stallen. Da fikk jeg høre at jeg heller måtte finne meg en salat, så feit som jeg var (er 7 mnd gravid, og har jo litt mage). Endte opp med å smelle og kjefte på de, og da gikk de med bøyd hode etterpå. Men det finnes voksne som er like ille også. Opplevde senest på tirsdag at en voksen dame kalte meg feit. Prøvde å si at jeg var gravid, og da sa hun bare: "skulle ikke tro det. Ser ut som du har noen kilo for mye på kroppen." med en sånn hoven og heslig stemme. Jeg kjente jeg ble provosert av det voksne mennesket der!
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2013 #18 Skrevet 22. februar 2013 Satt en del barnevakt for lillebroren til samboer. Faren var aldri hjemme, og når guttungen ville ha noe så fikk han det av faren over telefonen selv om vi hadde sagt nei. Endte opp med at jeg tok ifra ham frks tv-kortet på rommet eller Nintendo Wii'en. Dette gadd ikke jeg. Da ble det stor leven og han slo og prøvde å angripe. Har vært borti alt for mange barn som har vært ett helvette. Ble selv omtalt som drittkjerringa av et totalt ukjent barn fordi jeg ikke hadde penger til å kjøpe en is til lillebroren til samboer. Det syns jeg blir for drøyt. Og skolebarn her omkring er iallefall ikke hyggelige. De syntes det var svært hyggelig å dytte rundt på en nesten 7 måneder gravid kvinne, og lærene sto bare å så på. Har aldri vært så sint i mitt liv. Hvor er respekten? ------ Akkurat, respekt er ramlet ut fra oppdragelsen som vår generasjon utøver. HI Anonym poster: e2eb3f99dddd7e52354c8eb48ed8e3eb Her skal ikke barnet få lov til å bli sånn. Jeg og samboer er heldigvis veldig enig om oppdragelse etter å sett hvordan lillebroren hans har blitt, så vi kommer nok til å bli omtalt som de drittforeldrene ettersom vi kommer til å gi konsekvenser, men faen heller! Jeg vil ikke ha ett barn folk ser på som uhøffelig frekk drittunge. Vi har nok av de! Fatter ikke at det er mulig å få så frekke unger. Og så rappkjeftede de er! Satt på mcdonalds å spiste litt mat med samboer etter flere timer på jobb og mange timer i stallen. Da fikk jeg høre at jeg heller måtte finne meg en salat, så feit som jeg var (er 7 mnd gravid, og har jo litt mage). Endte opp med å smelle og kjefte på de, og da gikk de med bøyd hode etterpå. Men det finnes voksne som er like ille også. Opplevde senest på tirsdag at en voksen dame kalte meg feit. Prøvde å si at jeg var gravid, og da sa hun bare: "skulle ikke tro det. Ser ut som du har noen kilo for mye på kroppen." med en sånn hoven og heslig stemme. Jeg kjente jeg ble provosert av det voksne mennesket der! Ysj, for noen folk! Noen voksne burde hatt kurs i høflighet respekt de og. Ja, stå på og gjør oppdragelsen til barnet deres god. :-) Anonym poster: e2eb3f99dddd7e52354c8eb48ed8e3eb
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2013 #19 Skrevet 22. februar 2013 Ser ikke ut som dette er noe stort problem. Alle her har jo en oppdragerstil somskaper høflige og snille barn:) Anonym poster: 9310cb67a0e219a9bb0885f403b7ea6a
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2013 #20 Skrevet 22. februar 2013 Nå må jeg si at jeg har sett flest barn som oppfører seg enn omvendt, men joda, har vært borti ett par som tydeligvis ikke vet hvordan man skal oppføre seg Når det er sagt så kan det godt hende at noen tror at vi ikke oppdrar barna godt nok (eldstemann hvertfall). Tror han som regel oppfører seg greit når jeg ikke er tilstede, men om jeg er i nærheten så kan han være ganske ufyselig til tider. Men tro meg, vi har klare regler på hva som er lov og ikke lov. Noen barn er bare en større utfordring enn andre Og jeg håper ikke andre tenker på oss som "dårlige" foreldre om sønnen min ikke oppfører seg sånn som andre synes han skal. Anonym poster: fda213f6f6022972947e7b4df0651f7d
HeleneBeate Skrevet 22. februar 2013 #21 Skrevet 22. februar 2013 Det er ulovlig å ta bort goder som straff. Barneloven er tydelig på det. I dagens samfunn er det nesten umulig å oppdra barn. Anonym poster: 3528e5149b1b5325eeedff74c8986c86 Jeg vil heller taden straffen enn at barnet mitt får straff fra samfunnet senere når det ikke blir likt og respektert pga at jeg lot barnet bli en drittsekk i voksen alder!
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2013 #22 Skrevet 22. februar 2013 Vi har visstnok vært "heldige" vi. Fått tre høflige, veloppdragne barn, som hører etter, servert på sølvfat. Jadda. Det slår visst ikke visse mødre at vi har jobbet litt for dette. De bare himler med øynene og er helt overgitt når vi legger barna og ferdig med det. Legger en 2 åring og en 4 åring på samme rom kl 19.30. Og da legger de seg og sover. Det er det beste jeg vet. Å få høre hvor "heldige" vi er. (hehe...) Og samtidig holder jeg alltid kjeft, for å protestere på at dette er bare hell, at vi fikk tre så snille barn, blir jo bare galt. Da sitter man jo indirekte og opphøyer seg selv i sin perfekthet, og rakker ned på sidemannen som ikke har vært like "heldig.." Biter ofte i meg ett og annet godt råd rundt disse villstyringbarna, med de forfjamsede mammaene hengende som et kose-smile-kom-igjenna-lille-venn-værsåsnill-slips etter seg. Anonym poster: 8bc91b86b1ab29445595c5fc9faa50fe
Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥ Skrevet 22. februar 2013 #23 Skrevet 22. februar 2013 Hvorfor er du over gjennomsnittet streng?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå