Gjest Nerdens'mus Skrevet 22. februar 2013 #1 Skrevet 22. februar 2013 Vi skal nemlig til london i påsken og han er alt for aktiv til å sitte i vogn helle påsken så da blir det båndtvang. Tørr ikke å ha en 18 månders gående løs i folksome london. Han er jo borte bare vi blinker hvis han ser et dyr.
ellen-propellen Skrevet 22. februar 2013 #2 Skrevet 22. februar 2013 Min eldste var en rømmer så hun gikk med gåsele. Siden jeg er praktisk anlagt koplet jeg selen med min 2 m lange hundeband. Det var mange som stirra faktisk.......
Gjest Nerdens'mus Skrevet 22. februar 2013 #3 Skrevet 22. februar 2013 Det ser unektelig rart ut og frihetsberøvende, men jeg har sett så mange barn sitte fanget i vognene sine på turistplasser. Bedre å ha en blid unge i bånd en enn ilsint ivogn.
Madolyn Skrevet 22. februar 2013 #4 Skrevet 22. februar 2013 (endret) Kanskje det blir så mye spennende for ham å se på at han trives i vogna? *krysser fingrene* Her er vogna vært dødfødt lenge mtp ungeoppbevaring (utenom sovetida da), men kjekt for å oppbevare jakker, vesker, poser og lignende. Vi er så og si aldri på kjøpesenter med gutten (22 mnd) da hans favorittsyssel er å løpe så fort han kan og gjemme seg for oss... Livsfarlig! Endret 22. februar 2013 av Madolyn&Muffin
Gjest sug lut Skrevet 22. februar 2013 #5 Skrevet 22. februar 2013 Da anbefaler jeg dette: http://www.bristols.no/categories/hund-flexiband og jeg kødder ikke engang. og evt hanefot om du også skal holde styr på mannen.
Gjest Kira bjeffer Skrevet 22. februar 2013 #6 Skrevet 22. februar 2013 Kan jeg forslå en slik en i tillegg: http://www.amazon.com/Thudguard-Baby-Safety-Helmet-Color/dp/B001OWCOTS
Gjest Kira bjeffer Skrevet 22. februar 2013 #7 Skrevet 22. februar 2013 For å ikke snakke om denne: http://approvedgasmasks.com/child-bardas.htm Et must på storbyferie!
Gjest sug lut Skrevet 22. februar 2013 #8 Skrevet 22. februar 2013 Kan jeg forslå en slik en i tillegg: http://www.amazon.co...r/dp/B001OWCOTS Ååååå,den var jo så nusselig! Kan jeg få digre tenåringsungen til å gå med den, tro?
Gjest Kira bjeffer Skrevet 22. februar 2013 #9 Skrevet 22. februar 2013 Kan jeg forslå en slik en i tillegg: http://www.amazon.co...r/dp/B001OWCOTS Ååååå,den var jo så nusselig! Kan jeg få digre tenåringsungen til å gå med den, tro? Da tror jeg du må ut med mye penger! Hadde vært morsomt å sett tenåringen sitt ansiktsuttrykk hvis denne lå under juletreet neste år.
Gjest Nerdens'mus Skrevet 22. februar 2013 #10 Skrevet 22. februar 2013 Lol flotte forslag. Tror jeg skal få mamma til og ta med seg hundebandet sitt når hun kommer. Mannen er enkel å holde på plass bare og holde pcen hans det så gjør han alt du vil
Gjest fjernet-medlem-1402 Skrevet 22. februar 2013 #11 Skrevet 22. februar 2013 Kan jeg forslå en slik en i tillegg: http://www.amazon.co...r/dp/B001OWCOTS Hmm, noe å investere i til ungen skal på første fylla om mange år?
Gjest sug lut Skrevet 22. februar 2013 #12 Skrevet 22. februar 2013 Kan jeg forslå en slik en i tillegg: http://www.amazon.co...r/dp/B001OWCOTS Hmm, noe å investere i til ungen skal på første fylla om mange år? "Mange år" er færre enn du tror. Gammelt jungelord.
Gjest fjernet-medlem-1402 Skrevet 22. februar 2013 #13 Skrevet 22. februar 2013 "Mange år" er færre enn du tror. Gammelt jungelord. Usj... Den tid, den sorg... Jeg skal bli sånn teit mamma som lager ekkel frokost når jeg skjønner han har luktet på ølflaska, skal bråke fryktelig mye på morgenen og støvsuge rundt senga...Nesten så jeg gleder meg
Gjest Nerdens'mus Skrevet 22. februar 2013 #14 Skrevet 22. februar 2013 Skal skjenke han selv og flire når han vrenger magen. Funket for mamma jeg var 20 før jeg drakk på fest.
Gjest sug lut Skrevet 22. februar 2013 #15 Skrevet 22. februar 2013 Skal skjenke han selv og flire når han vrenger magen. Funket for mamma jeg var 20 før jeg drakk på fest. Du burde vært med i Asterix-serien og da kunne du hete Brutalix.
Gjest Kira bjeffer Skrevet 22. februar 2013 #16 Skrevet 22. februar 2013 Faren til mannen min var litt "kjip" på det området. Tipper mannen var omkring 15-16 år første gang kan var synlig beruset ovenfor sin far. Faren sa ingen verdens ting, og mannen la seg. Han var selvsagt ganske så dårlig da han ble vekket (jepp, vekket!) neste morgen klokken syv. Resten av dagen stod han og hugget ved. Kan si så mye som at det var lenge før han drakk igjen!
bamby Skrevet 22. februar 2013 #17 Skrevet 22. februar 2013 Jeg har brukt bånd på min travle jente på flyplasser når hun var 2,5 og 3,5 år, heller det enn at hun forsvinner, hun er en prøvelse, vi prøvde uten i fjor, og det var ikke helt vellykket, skulle nok hatt det med da og, i år må det gå, nå er hun 5 år kjøpte bånd på babyshop
ellen-propellen Skrevet 22. februar 2013 #18 Skrevet 22. februar 2013 "Mange år" er færre enn du tror. Gammelt jungelord. Usj... Den tid, den sorg... Jeg skal bli sånn teit mamma som lager ekkel frokost når jeg skjønner han har luktet på ølflaska, skal bråke fryktelig mye på morgenen og støvsuge rundt senga...Nesten så jeg gleder meg Det er planen min og med tillegg av å invitere hele slekta på brunch 20 stk), servere bløtkake og såklart noe med fisk.
Gjest Helle_Høygir Skrevet 23. februar 2013 #19 Skrevet 23. februar 2013 Foreldrene til min beste venninne gjorde det samme når hun kom hjem god og full i farta (ikke 18 for å si det sånn!). Hun prøvde å skjule ånden ved å knaske et par dent, men slike pastiller hjelper ikke så mye om du ikke klarer å gå rett Hun ble vekket sånn i 7 tiden og fikk gjennom dagen absolutt all den magen som er grusom ved skikkelig fyllesyke. Og ikke minst gjennomgående erting hele dagen:) funket knallbra- tok lang tid før hun var så snydens igjen. Ser ikke bort fra å gjøre det samme her når den tid kommer! Forøvrig et lite tips til deg Nerdens mus; hamleys er jo en fest for både store og små, men på dagtid er det kaos uten like der. Junior hadde sin første London tur for noen uker siden og vi valgte å dra dit sånn halv 7-7 på kvelden. Da er det mye roligere der og man kan relativt lett gå rundt omkring. Samme gjelder Disney butikken på Oxford street. Samme gjelder primark; de åpner kl 8, så jeg gikk dit etter frokost mens mann og barn slappe av på rommet (tingene vi skulle på åpnet ikke før kl 10 uansett). Gikk i total ro og fred og for en ikke så altfor stor penge fikk jeg kjøpt bhg klær og mer til
☆☆☆ Skrevet 23. februar 2013 #20 Skrevet 23. februar 2013 Kan ikkje forstå at det skal vere verre med sele på eit gåande barn enn på eit barn fastspent i vogn. Kjør på!
bIomstre Skrevet 23. februar 2013 #21 Skrevet 23. februar 2013 Faren til mannen min var litt "kjip" på det området. Tipper mannen var omkring 15-16 år første gang kan var synlig beruset ovenfor sin far. Faren sa ingen verdens ting, og mannen la seg. Han var selvsagt ganske så dårlig da han ble vekket (jepp, vekket!) neste morgen klokken syv. Resten av dagen stod han og hugget ved. Kan si så mye som at det var lenge før han drakk igjen! En fornuftig far! Har man først tømmermenn så bør man jo bruke dem
ms.Pond Skrevet 25. februar 2013 #22 Skrevet 25. februar 2013 Dette kjenner jeg jeg har endret meninger om (blant mange andre ting ) etter jeg ble mamma. Altså, båndtvang, ikke fyllesjuke tenåringer. Var av de som kunne tenke mitt om barn i sele, men jeg tok meg selv i å foreslå det til mannen da vi snakket om utenlandsferie med guttungen, og innså at det må være lov å være etterpåklok, eller kanskje snarere innse at det går an å tenke litt utenfor gamle fordommer. Den største skrekken er at lillegutt skal forsvinne, og som en vilter toåring vil jeg si at faren absolutt er tilstede på et folksomt sted. Men nå er han (heldigvis) også så vanvittig glad i vogna si, så det går faktisk bra enn så lenge. Men sele er langt i fra uaktuelt. Fyllesjuke tenåringer, derimot, har jeg null sympati med per dags dato, og kommer nok til å være en særdeles ufølsom mamma første gang junior kommer hjem med øya i kryss og støtter seg på veggen. Da blir det opp klokka sju og familiedag med skitur/skogtur og påfølgende kaffe, kake og stormiddag. Deretter skal jeg være som mammen til min venninne, som forbarmer seg over alle som ramler inn i hennes hus, uansett tilstand, disker opp med soveplasser, bøtter og frokost (til de som orker), og alltid har et lager med cola og paracet til de som trenger det. Varsler foreldre, passer på og er generelt elsket av store og små. Vel, det er i alle fall et mål å strekke seg etter.
Gjest Helle_Høygir Skrevet 25. februar 2013 #23 Skrevet 25. februar 2013 Med den beskrivelsen så kunne du fint vært i min omgangskrets Mama Foodie - om poden skulle være så "uheldig" og ramle utpå så er det godt å ha en forbarmende mammagjeng rundt seg Frokost er kanskje ikke nødvendig, men mulig stor bil evt buss slik at du kan kjøre de på den lokale junk food sjappa i dertilegnet tid?
ms.Pond Skrevet 25. februar 2013 #24 Skrevet 25. februar 2013 Med den beskrivelsen så kunne du fint vært i min omgangskrets Mama Foodie - om poden skulle være så "uheldig" og ramle utpå så er det godt å ha en forbarmende mammagjeng rundt seg Frokost er kanskje ikke nødvendig, men mulig stor bil evt buss slik at du kan kjøre de på den lokale junk food sjappa i dertilegnet tid? Nja, en gjeng fyllesjuke tenåringer i en buss vekker ikke nødvendigvis de beste minner ift den som eier det stakkars kjøretøyet, samt at det fort blir en tremilstur fram og tilbake Men jeg kan saktens smekke sammen burgere og påmmfri til de som ønsker, både med ost, bacon og annet snadder, det finnes lite som er så enkelt å lage
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå