Gå til innhold

Håpløs situasjon...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er uenige om antall barn...

Jeg ønsker ett barn til, men det gjør ikke han.

Ønskene våre er like sterke og vi står litt låst i situasjonen...

Er uaktuelt å gå fra hverandre.

Så, hva gjør dere når dere opplever konflikter i forholdet som dere ikke ser noen umiddelbar løsning på?

Anonym poster: cee3dfb9a0a53c0da4e5532b7201251c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor mange barn har dere fra før?

Uansett, jeg tenker litt mer, prøver å se den andre siden, og tar en ny diskusjon utfra det, om det er fornuftig.

Gjest Antarctica
Skrevet

Syns det kommer an på hvor mange dere har fra før, og hva som er begrunnelsen for å ønske det ene eller det andre.

Skrevet

Vi har 1 barn.

Jeg ønsker søsken til dette barnet.

Han føler ikke han klarer 1 barn til...

Skrevet

Men hvorfor føler han det sånn? Hvordan har han opplevd småbarnstiden? jeg tror det er noe du må komme fordomsfritt til bunns i for å se om det er noe du må akseptere eller kan endre

Skrevet

Hvor gammel er barnet? Mannen her ville ikke ha flere barn, men når barnet ble 2år snudde det, da ville mannen veldig gjerne ha ett barn til :-)

Anonym poster: 4be2119b9f1e0b9d4d9266d2bbdccd41

Gjest Antarctica
Skrevet

Der må jeg støtte deg. Å slutte ved ett barn (som er nesten som ikke å ha familie i det hele tatt, mener nå jeg) er å slutt før man egentlig har prøvd. Å skylde på at man "ikke klarer" er bare egoistisk. Men der har du MIN holdning, den er jo ingen fasit.

Det ville ha vært noe helt annet om dere hadde 3 og du ønska 4. Jeg ville ha bedt deg se det fra mannens side. Men når du bare har ett, forstår jeg deg meget godt. Og jeg syns barn fortjener søsken. Å være enebarn er oppskrytt.

Skrevet

Fortell han at med to barn, så vil de leke sammen, og de vil ha mye glede av hverandre. Så han vil etterhvert få mer tid til seg selv enn med ett barn. Det burde funke?

Skrevet

Hva med ett barn til er det han ikke klarer?

Hvor gammelt er det barnet dere har nå? Er det noen spesielle utfordringer me det barnet dere allerede har?

Anonym poster: 57d828b7a26aacd51961cf97ea072130

Gjest Antarctica
Skrevet (endret)

...det Clue sier er faktisk sant. To kan være mindre masete enn ett, de nuller ut hverandre!

Endret av Pashla
Skrevet

Der må jeg støtte deg. Å slutte ved ett barn (som er nesten som ikke å ha familie i det hele tatt, mener nå jeg) er å slutt før man egentlig har prøvd. Å skylde på at man "ikke klarer" er bare egoistisk. Men der har du MIN holdning, den er jo ingen fasit.

Det ville ha vært noe helt annet om dere hadde 3 og du ønska 4. Jeg ville ha bedt deg se det fra mannens side. Men når du bare har ett, forstår jeg deg meget godt. Og jeg syns barn fortjener søsken. Å være enebarn er oppskrytt.

Hahahahaha, "nesten som ikke å ha familie i det hele tatt" faktisk. Nå blir det bråk Pashla :P

Her håper vi på en stor gjeng, men har ikke kommet lenger enn til planleggingen med nr. 2 enda.

Anonym poster: 57d828b7a26aacd51961cf97ea072130

Skrevet

Fortell han at med to barn, så vil de leke sammen, og de vil ha mye glede av hverandre. Så han vil etterhvert få mer tid til seg selv enn med ett barn. Det burde funke?

Har prøvd å si det, men han tror ikke på meg...

Han orker ikke flere fordi han føler han ikke strekker til og han orker ikke tanken på en småbarnsperiode til.

Barnet vi har nå er 3 år.

HI

Skrevet

Har prøvd å si det, men han tror ikke på meg...

Han orker ikke flere fordi han føler han ikke strekker til og han orker ikke tanken på en småbarnsperiode til.

Barnet vi har nå er 3 år.

HI

Vet du hva- det er mannen din sin fulle rett til å mene det. Jeg var veldig i tvil om nr. 2 her. Det som førte til nr. 2 var det å gi eldste et søsken. Vi har ikke så mye familie, og den dagen vi er borte er det fint å forhåpentligvis ha et søsken i det minste.

Men det å leve med 2 barn for øyeblikket? Vi er konstant utslitt. Jeg kan ikke si jeg angrer, men jeg lengter til den dagen minste er større og vi ihvertfall i ny og ne får en hel natts søvn. Uker og helger bare forsvinner. Vi bytter på å sove og prøver å holde skuta flytende. Man bør være motivert og ha lyst på et barn til, det er ikke alle som får rolige sovebabyer. Og det har dere kanskje erfart allerede med førstemann?

Anonym poster: 0bc49378b80d8daa96551028cd3aa2d5

Skrevet

Vet du hva- det er mannen din sin fulle rett til å mene det.

Anonym poster: 0bc49378b80d8daa96551028cd3aa2d5

Jeg er helt enig, han har all rett til å mene det.

Er jo derfor dette er en håpløs situasjon siden jeg respekterer meningene hans, samtidig som jeg føler jeg har rett til å føle som jeg gjør ;)

HI

Skrevet

Da syns jeg ikke dere bør få barn akkurat nå. Dere begge må jo være motivert og ha lyst på dette barnet.

Anonym poster: 918a00f8b606b5db3c2aaebb373032bf

Skrevet

Vi er uenige om antall barn...

Jeg ønsker ett barn til, men det gjør ikke han.

Ønskene våre er like sterke og vi står litt låst i situasjonen...

Er uaktuelt å gå fra hverandre.

Så, hva gjør dere når dere opplever konflikter i forholdet som dere ikke ser noen umiddelbar løsning på?

Tja hva vi gjorde... vi ventet til den ene ombestemte seg. Jeg ville også ha et barn til (har ett) og mannen ville ikke. Etterhvert ble jeg også så sliten at jeg ikke orket tanken på å gå gjennom babytiden en gang til, så nå er vi 100% enige om at det ikke blir flere.

Kan jo hende mannen din vil ha et barn til om et år eller fler. Min søster er 8 år yngre enn meg, og jeg må si det er mye bedre enn å ikke ha søsken i det hele tatt. Jeg elsket å passe henne da hun var liten, og nå som voksne er vi kjempegode venner. :)

Likevel er jeg ikke enig i at vi er egoistiske fordi vi ikke klarer flere. Å få et barn til når man vet at man ikke vil klare å ta vare på flere enn ett, DET ville vært mer egoistisk etter mitt syn. Folk er forskjellige, og det er forskjell på hvor mye man klarer.

Anonym poster: 9958dc3f6c9ea755de9f0c7169dfc355

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...