prøver1991 Skrevet 22. februar 2013 #1 Skrevet 22. februar 2013 jeg har en sønn som er 10 mnd. barnefar har ingen samvær med barnet! og han betaler ikke barnebidrag, derfor søkte jeg fra nav om barnebidrag og har nått fått beskjed om at jeg blir å motta kun 460,- i mnd! dette synes jeg høres altfor lite ut! selv er jeg arbeidsledig og mottar kun overgansstønad! derfor har jeg ikke så mye i mnd, når jeg betaler 5000,- i husleie + strøm! hva er normalt å få i bidrag fra nav? har jeg krav på mer når jeg er enslig forsørger?
2og2 Skrevet 22. februar 2013 #2 Skrevet 22. februar 2013 Mer mer mer.. han er nok uten jobb. Å om du ikke klarer deg på overgangsstønad + dobbel barnetrygd. Ja, da syns jeg du burde revurdere hele mammarollen.
November-spire-79 Skrevet 22. februar 2013 #3 Skrevet 22. februar 2013 Mer mer mer.. han er nok uten jobb. Å om du ikke klarer deg på overgangsstønad + dobbel barnetrygd. Ja, da syns jeg du burde revurdere hele mammarollen. kanskje du bør revurdere å svare her inne når du er så muggen?
Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥ Skrevet 22. februar 2013 #4 Skrevet 22. februar 2013 Mer mer mer.. han er nok uten jobb. Å om du ikke klarer deg på overgangsstønad + dobbel barnetrygd. Ja, da syns jeg du burde revurdere hele mammarollen. Hvordan tenker du hun skal revurdere mammarollen da du? Sende ungen tilbake der den kom fra eller legge den ut på Finn? Et skikkelig flott råd altså! Knappe 500 kr i mnd i bidrag ER ikke mye, men jeg kan ikke nok om reglene til å svare deg. Anbefaler deg å ta kontakt med NAV igjen og legge frem hele din økonomiske situasjon.
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 22. februar 2013 #5 Skrevet 22. februar 2013 Mer mer mer.. han er nok uten jobb. Å om du ikke klarer deg på overgangsstønad + dobbel barnetrygd. Ja, da syns jeg du burde revurdere hele mammarollen. Hjelpes for et frekt svar! Mor betaler det meste og far skal bidra med skarve 460,- i mnd. Men mor er den som burde revurdere? Du er ikke sann!! HI: Har du søkt om bostøtte? Det kan du søke via kommunen der du bor. Sjekk ut husbanken.no og hvordan du søker. Det kan hjelpe litt på.
rosami Skrevet 22. februar 2013 #6 Skrevet 22. februar 2013 Gå inn på nav.no Der står det om de fleste stønader du kan søke om, og i tillegg finnes en bidragskalkultaor hvor du kan legge inn tallene selv for å finne ut hva du skal ha i bidrag fra far (forutsetter at du sånn cirka vet hva han tjener).
francophilius Skrevet 26. februar 2013 #7 Skrevet 26. februar 2013 Mer mer mer.. han er nok uten jobb. Å om du ikke klarer deg på overgangsstønad + dobbel barnetrygd. Ja, da syns jeg du burde revurdere hele mammarollen. kanskje du bør revurdere å svare her inne når du er så muggen? For en kjip dame du er som svarer en med et helt legitimt innlegg slik. Skjønner deg godt HI, det er ikke lett å klare seg på lite, særlig hvis barnefar lurer seg unna!
Tosta <3 Skrevet 26. februar 2013 #8 Skrevet 26. februar 2013 Det finnes ikje noen satser på barnebidrag men det du får høres altfor lite ut. Jeg er og arb.ledig men går som tilkallingsvikar men får 2500kr i bidrag, far har barnet annen hver helg. Søk om bostøtte og visst barnet skal i bhg så søk stønad til barnetilsyn.
DaTuMa Skrevet 26. februar 2013 #9 Skrevet 26. februar 2013 Hvis bidraget er lavere enn bidragsforskudd får du mellomlegget av nav om du søker
Malin*lykkelig* Skrevet 27. februar 2013 #10 Skrevet 27. februar 2013 De skal vel ta utgangspunkt i farens inntekt? Min mann betaler over 8000,- i mnd og det er alt for mye for oss
LivetErEnLek Skrevet 1. mars 2013 #11 Skrevet 1. mars 2013 Du skal jo ha bidragsforskudd som reguleres etter din inntekt. Har du ingen inntekt utover overgangsstønad, skal du ha max, som jeg tror ligger på ca 1200 i mnd. Ta kontakt med nav du, her har det nok skjedd en feil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå