Gå til innhold

Hvor mye bruker på bursdagsgave..

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hvor mye bruker dere på bursdagsgave til barnets barnehagevenner? Oc hva er en grei gave? Hehe, vanskelig dette;-)

Endret av stinkdyr
Videoannonse
Annonse
Skrevet

I vår barnehage ble det egentlig bestemt at en skulle legge seg på 50 kr, men i realiteten blir det som regel gitt mellom 50 og 100. Det var også der gavene til min datter lå. Nå er hun fire, og har vært i tre-fem-årsdager, til jenter. Da har det blitt gitt barbie, tegnesaker, perler, pynteting som hårpynt og smykker, puslespill, bøker o.l. Gutter kan jeg ikke ;-)

Anonym poster: 9444f54859e9051a98524e545e70fd21

Skrevet

Mine er litt eldre, da, de går i skolen, men vi ligger på rundt en hundrelapp. Det er vanlig her jeg bor.

Jeg hamstrer ofte gaver på salg når jeg finner noe, så noen ganger kan ungene gi gaver som er mer verdt enn 100 kr selv om jeg ikke har betalt mer.

Når vi gir penger er det som regel en hundrelapp vi gir.

Skrevet

Kjøper for mellom 100 og 150 kr.

Ser det er ganske vanlig her.

Skrevet

Kjøper for en hundrings ca. Finner alltid noe på tilbud på toys r'us : )

Skrevet

150-200,-

Anonym poster: 0ae4c9be5c25ee427aa30d4ce2545fdc

Skrevet

Mellom 100 og 200 kr bruker vi. I klassen til eldste er det ganske stor forskjell på hvor mye som brukes, uten at noen har hengt seg opp i det :)

Skrevet

50-150 (akkurat antall kroner er mindre viktig for meg enn å finne noe ungen forhåpentligvis blir glad for)

Anonym poster: df8d65d396a2c457420f110e20ffdd91

Skrevet

har bare vært i bursdager til nære venner med barn sålangt (har en toåring) og da blir det kjøpt noe fra 200-300. Når det etterhvert blir mange bursdager med mange unger legger vi oss nok på en hundrelapp. :)

Anonym poster: 5bd4c9812a93238863d17b0d6b7d4feb

Skrevet

Her var det nesten ingen bursdager i barnehagealder, men på skolen er vi blitt enige om 50 kr på et foreldremøte i 1. klasse. Hvis jeg går på den billigste lekebutikken får vi en del, men det er litt lite hvis du kjøper merkevarer i vanlig dyr butikk. Kan ofte bli smykker og dill, pet shop-ting, tilsvarende top model-ting, søte dukker eller dyr med litt tilbehør, tegnebøker, veske, morsomt glass eller noe barnet som har bursdag ønsker seg spesielt

Anonym poster: cc1705d8ade8e986e10719a5a7608ccc

Skrevet

Barn i første og tredje klasse. Gir mellom 80 og 150 kr og det gjør de fleste, av og til mer til nære venner. Denne summen lå vi på i bhg også, litt mindre når de var helt små. Vi bor i Asker, så mye økonomisk ressursterke foreldre.

Anonym poster: 51a76d1c230e185487cc62b47686c13b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...