Gå til innhold

Jeg vurderer å sende et brev til stemoren min

Anbefalte innlegg

Skrevet

For å fortellen henne hvordan hennes handlinger påvirket meg og fremdeles påvirker meg. Er det noen som har erfaring fra denne type "selvterapi"?

Anonym poster: 324d2f5517e2802d14a58ea2e31b8e49

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For å fortellen henne hvordan hennes handlinger påvirket meg og fremdeles påvirker meg. Er det noen som har erfaring fra denne type "selvterapi"?

Skrevet

Jeg er foressten godt voksen nå med egne barn, hvis det er av betydning

Skrevet

Jeg gjorde det med en som voldtok meg i ungdommen. Det endte verre enn bedre... Ikke å anbefale, men så er jo situasjonene våre annerledes da, vil jeg tro.

Anonym poster: 9b926406b961cf76b680ef28a928a832

Skrevet

Skrive brevet - absolutt. Sende det til henne - hmmm. Da ville jeg først ha tenkt gjennom dette:

Hva ønsker du å oppnå med dette brevet. At hun skal forstå hva hun har gjort og be om forlatelse? Straffe henne?

Er stemoren din en slik person som vil ta i mot brevet, lese det og bli litt ydmyk og ta inn over seg det du skriver om, eller er hun mer typen til å fnyse og mene at feilen ligger hos deg?

Er du klar for å takle at utfallet kan bli noe helt annet enn du ønsker? F.eks. at hun utbasunerer til familie og naboer hva du har skrevet, at du blir baksnakket, at ting blir vrengt på slik at du havner i et dårlig lys?

Kan et slikt brev ramme tredjepart? Om hun får dette brevet, nekter å noen gang snakke med deg igjen, og du og barnebarna ikke lenger er velkommen i huset til din far. Er det i så fall verd det?

Jeg har god erfaring med å skrive brev for å skrive av meg noe, få en avslutning og tømme hodet. Men det er et veldig stort sjansespill å sende et slikt brev videre. Brevet er hennes eiendom når hun har mottatt det. Vil du virkelig at et menneske som ikke har vært god mot deg skal sitte på et dypt personlig brev? Hun kan velge å legge det ut på fb, i verste fall. Om du er ørlite grann usikker på om det å sende brevet vil gjøre godt for deg, så ville jeg ikke ha sendt det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...