Gå til innhold

Har jeg hatt pressrier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har født en gang. Følte aldri pressetrang, til slutt sa jordmora at jeg skulle presse på neste ri og da gjorde jeg det. Det føltes ikke helt unaturlig å presse egentlig, når jeg først var i gang, men det var heller ikke sånn at kroppen fortalte meg at jeg skulle presse, og hadde ikke den der pressetrangen som jeg synes "alle" snakker om. Hvis jeg hadde født alene hadde jeg aldri funnet ut at det var på tide å presse. Likevel var hun ute etter 20 minutters pressing uten hjelpemidler.

Vil dere si dette er pressrier eller ikke?

Anonym poster: 5ecfafc3e0f870a12fffb4c30d41f8b3

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Aner ikke definisjonen på det, men for min del kjennes det ut som at jeg må skikkelig bæsje...

Skrevet

Tja, tydeligvis ikke sånne som du bare må presse på. Føles som du skal bæsje deg ut. Man lager ofte en sånn dyp presselyd uten at man vil det.

Anonym poster: 100d7c2746c730335b25f301037a62db

Skrevet

Som førstegangsfødende måtte jeg si ifra til jordmor at "ehm, tror jeg må presse nå?" Hvorpå hun svarte at jeg nettopp hadde 6 cm så det var sikkert ikke tilfelle. Når jeg etter 20 sekunder svarte "jo, jeg MÅ faktisk presse!" Og hun sjekket og litt forfjamset ba meg sette igang kan jeg si at det igrunnen ikke var noen tvil. Men jeg har jo bare vært igjennom det én gang. Beste jeg kan sammenlikne det med må være akutt diaré ;)

Skrevet

Hvis du er i tvil om du har hatt pressrier, så har du garantert ikke hatt det...du har tydeligvis ikke kjent press-følelsen ihvertfall. Den er nemlig umulig å ta feil av!! Har født 3 barn, på fødsel nr 2 kjente jeg ikke pressrier grunnet epidural...det var veldig rart å presse ut en unge uten å kjenne riene. De andre gangene MÅTTE jeg presse, kroppen "tvang" meg til det... Men du gjorde tydeligvis en god jobb med å presse allikevel :)

Anonym poster: 748ced4909e4fdea94016681e1ca1c9b

Skrevet

Pressrier=akutt diaré som hun over skriver. Som er fullstendig umulig å utsette, man må bare nødt for å trykke.

Anonym poster: e7f10acb176152242ea722f4fa1a73d5

Skrevet

Med min første hadde eg ikkje pressrier men med mine to andre an hadde eg pressrier,, har ikkje tatt noe form for smertelindring så kan ikkje skylde på det.. Eg måtte få beskjed når eg kunne presse så ja det er fult mulig... Men skjønner godt når folk seier når det starter skjønner du at du må presse men som sagt med første mann hadde eg ingen..

Skrevet

Hvis du er i tvil om du har hatt pressrier, så har du garantert ikke hatt det...du har tydeligvis ikke kjent press-følelsen ihvertfall. Den er nemlig umulig å ta feil av!! Har født 3 barn, på fødsel nr 2 kjente jeg ikke pressrier grunnet epidural...det var veldig rart å presse ut en unge uten å kjenne riene. De andre gangene MÅTTE jeg presse, kroppen "tvang" meg til det... Men du gjorde tydeligvis en god jobb med å presse allikevel smile.png

Anonym poster: 748ced4909e4fdea94016681e1ca1c9b

Nå hadde jeg ikke epidural da, så jeg hadde jo rier, og det hjalp på når jeg presset tror jeg, og riene ble ikke så vonde da. Må være veldig rart å presse uten å kjenne rier i det hele tatt!

Jeg har jo hørt om de som ikke har pressrier, der ungen må tas ut med vakum eller tang og sånt, og det måtte de ikke, så trodde egentlig at jeg hadde hatt pressrier.. Men syntes det var så rart at jeg ikke hadde kjent denne vanvittige pressetrangen veldig mange snakker om!

hi

Anonym poster: 5ecfafc3e0f870a12fffb4c30d41f8b3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...