Gå til innhold

Er det mulig å stoppe et nr for å sende mld til meg/sms?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En person jeg ikke ønsker kontakt med sender sms av og til. Det er over et år siden jeg sa i fra at jeg ikke ønsker kontakt med han og at jeg ønsket at han skulle slutte å sende meg sms. Han sender meg mld selv om jeg ikke har svart det siste året. Men jeg ønsker at han slutter! Hva kan jeg gjøre?

Anonym poster: 3632526eb370c38bd807047dafa04676

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan man ikke sperre nr på mobilen? Kunne det i "gamledager" i hvert fall. Ellers vet jeg om en som ble veldig plaget av en bestemt person som stadig ringte. Han ringte telenor, og de ordnet sånn at dersom han ble oppringt av den uønskede personen, ble anropet viderekoblet til politiet. Dette var et alvorlig tilfelle av sjikane da...

Anonym poster: 0b9593c847f56c54fec7d510b2cd4861

Gjest Sommerfuggel i vinterland
Skrevet

Du kan høre med operatøren din om de kan gjøre det, og enkelte telefoner har mulighet til å blokke enkeltnummere etter hva jeg har hørt. Eller så kan du bytte nummer og gjøre det usøkbart. Jeg har reservert meg sånn at nr mitt ikke er søkbart. Gjorde det via telenor samt i brønnøysundregisteret.

Men du kan også gjøre som jeg. Jeg rinte lennsmannen og forklarte situasjonen. De tok en telefon til denne personen og har aldri hørt fra h*n igjen ;)

Skrevet

Operatøren din kan ikke legge på sperringer for enkeltnummer, men hvis du har en smarttelefon (noe de aller fleste har i dag), kan du søke på svartelister eller blacklist i iTunes eller Android Market. Det er et program som gjør at du selv kan legge til og fjerne sperringer mot enkelte telefonnummer :)

Skrevet

Operatren kan dessverre ikke gjøre dette. Og appene for iphone funker heller ikke når det gjelder å blokke et nr. ift. sms. Jeg måtte bare bite i det sure eplet og få meg nytt og hemmelig nr.

Anonym poster: d5a3729db48babca42323bdefe61586c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...