Anonym bruker Skrevet 21. februar 2013 #1 Skrevet 21. februar 2013 Nå tenker jeg om dere kjøper splitter nye stoler til 3.00.-4.000 kr, eller er det "greit" å kjøpe litt billigere, evt brukte stoler? Hva har dere valgt å gjøre? Nå har vi akkurat fått oss en bil til, og det er jo greit å ha en stol i hver bil. Bil nr. 2 blir ikke brukt mye til å frakte barnet (1 år), men er det likevel lurt å kjøpe en helt ny stol om hun kun skal bruke den 1-2 ganger i uka? Anonym poster: 74d4672fd68d1a6bfc6d007e0ae11a81
Elsker livet Skrevet 21. februar 2013 #2 Skrevet 21. februar 2013 Første gangen kjøpte vi lik bilstol til begge bilene. Etterthvert som vi har fått flere barn med varierende behov for bilstoler, har vi kjøpt nye og satt i min bil (den som brukes mest). Hva som er greit må du neste føle på selv. Det viktigste er at den ikke er for gammel, kan stå bakovervendt, har god sidebeskyttelse, ikke har vært utsatt for skade, er godkjent og passer i bilen.
Vogndilla Skrevet 21. februar 2013 #3 Skrevet 21. februar 2013 Vi kjøper alltid nye stoler uansett, i bil nr.2 har vi hatt britax two way elite. Det er et rimelig men godt sete.
stratosku Skrevet 21. februar 2013 #4 Skrevet 21. februar 2013 (endret) Vi har alltid kjøpt nye stoler. Uansett hvor hyggelige folk er, kan man aldri vite om stolene har vært i en ulykke om man velger å kjøpe brukt. Det skal ingenting til for at dem blir ødelagt, så vi velger å holde oss på den trygge siden. Vi har Besafe ixi kid den bilen som brukes mest, og besafe izi kombi i den bilen som brukes minst. Hva som er rett for dere, må du bestemme. Sier meg enig med elsker livet Endret 21. februar 2013 av Mamma til 3 små gull
Stina <3 Skrevet 21. februar 2013 #5 Skrevet 21. februar 2013 Vi har besafe i begge bilene. Tar ikke sjansen på å ha ett billigere sete i bil nr 2...
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2013 #6 Skrevet 21. februar 2013 Vi kjøpte Britax Two Way elite i bil nr to. Det har fast lavpris på 1999,-, varer lenge og kan monteres begge veier. Også pluss for at det ikke har støtteben, slik at det er enkelt å ha med på reise og sette inn i andre biler etter behov. Anonym poster: 14fbf7dedca4aabe0c371e4b838569f8
Gjest Gullguttene Skrevet 21. februar 2013 #7 Skrevet 21. februar 2013 Har kjøpt nytt til bil nummer to. Har britax hiway. Jeg er av den oppfatning at det ikke er greit å velge et dårligere alternativ selv om det skal brukes mindre. Ulykker kan også skje med bil nummer to, selv om den brukes sjeldnere, kun til og fra bhg i 50 sone osv.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2013 #9 Skrevet 21. februar 2013 Vi flytter stolen over i den bilen vi bruker den dagen vel? Er ikke laget av penger heller... Og å kjøpe et dårligere sete til den ene bilen er i hvert fall uaktuelt, da kan da være sikker på at Murphy vil sørge for at det er den dagen du kræsjer. Anonym poster: 27817b6812ab5a12cad616148a3711fd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå