Gå til innhold

Når har dere første legetime?


Solsikkemor

Anbefalte innlegg

hei hei :)

 

Jeg lurer på når det er vanlig at man får første legetime?

 

jeg er 5+3 i dag. Har ringt både fastlege og jordmor, men det er ingen som har timer før om 4 og 5 uker.

 

er det vanlig å ikke være hos lege før i uke 10? Jeg synes det er veldig sent. Var hos lege i uke 6 forrige svangerskap.

 

Hilsen meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk time 21. mars, da er jeg i uke 9. Legekontoret sa at det ikke er nødvendig med time før da, da det er da første svangerskapskontroll skal være, altså i uke 9-10. Jeg kunne jo sikkert krevd en time tidligere men hadde måttet dra på time igjen i uke 9 uansett, og hadde neppe fått så mye ut av en time tidligere.

 

Jeg syns at det er leeeeeeenge å vente i en mnd til, hehe ;) Jeg vet at jeg er gravid men det blir liksom ikke ekte før en lege har bekreftet det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs jo helt hvor gammel du er. Hvis du er over 38, så er det jo viktig med tidlig time hvis du ønsker duotesten. Det er sikkert litt ventetid, for du må jo ta den på sykehus. Ikke alle steder de tar den. Testen må utføres i slutten av 1 trimester, hvis jeg ikke husker feil. legen må sende henvisning til sykehuset for deg.

 

Jeg vet ikke om jeg vil ta den testen. tror jeg dropper det og går for en vanlig ul i uke 11 i steden. De private kan jo se ganske mye di også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...