Sikkertforgammel Skrevet 21. februar 2013 #1 Skrevet 21. februar 2013 Merket dere tidlig at dere bar på tvillinger? I hvilken uke? Hva var det som gjorde at dere trodde det? Hvilke symptomer hadde dere? Mange spørsmål.
Jettanicole Skrevet 21. februar 2013 #2 Skrevet 21. februar 2013 Litt nysgjerrig på det her jeg også.
mamma til tre prinsesser Skrevet 21. februar 2013 #3 Skrevet 21. februar 2013 Nå er jeg gravid etter prøverør og satte inn to egg. Var på ultralyd i uke 6 og fant ut da at begge hadde festet seg. Men om jeg ikke hadde visst det, kunne testene ha vært en pekepinn, mye sterkere enn da jeg ventet bare en. Og senere når jeg kunne kjenne livmoren, var den også veldig mye større enn på samme tid med nummer 1. Ellers var jeg også mye dårligere med tvillingene enn enlingen, men pga fryseforsøk gikk jeg på østrogen og progesteron, som kan gi sterke bivirkninger, så noe av det var nok pga medisinene.
Sikkertforgammel Skrevet 21. februar 2013 Forfatter #4 Skrevet 21. februar 2013 Når kunn Nå er jeg gravid etter prøverør og satte inn to egg. Var på ultralyd i uke 6 og fant ut da at begge hadde festet seg. Men om jeg ikke hadde visst det, kunne testene ha vært en pekepinn, mye sterkere enn da jeg ventet bare en. Og senere når jeg kunne kjenne livmoren, var den også veldig mye større enn på samme tid med nummer 1. Ellers var jeg også mye dårligere med tvillingene enn enlingen, men pga fryseforsøk gikk jeg på østrogen og progesteron, som kan gi sterke bivirkninger, så noe av det var nok pga medisinene. Når kunne du kjenne livmoren da?
mamma til tre prinsesser Skrevet 21. februar 2013 #5 Skrevet 21. februar 2013 (endret) Med enlingen kjente jeg livmoren første gang i uke 13, med tvillingene kom den opp av symfysen allerede i uke 9. Og i uke 14, med tvillingene, var den allerede oppe ved navlen. Endret 21. februar 2013 av snart tre prinsesser
Sikkertforgammel Skrevet 21. februar 2013 Forfatter #6 Skrevet 21. februar 2013 Med enlingen kjente jeg livmoren første gang i uke 13, med tvillingene kom den opp av symfysen allerede i uke 9. Og i uke 14, med tvillingene, var den allerede oppe ved navlen. Oi! Uke 9 ja. Var du kvalm fra første stund eller kom kvalmen etterhvert? Vi har mye tvillinger i slekta (kommet på naturlig vis, alle er toeggede) og jeg er nervøs for å få tvillinger. Vet ikke om jeg hadde takla det... :/ Jeg er ikke kjempekvalm eller noe sånt. 6 uker bare på vei. Har veldig ømme bryster!!! Og så er jeg veldig sliten og kjempetrøtt! Myyye mer enn i mine andre svangerskap! Løper på do en gang i timen! Minst...
mamma til tre prinsesser Skrevet 22. februar 2013 #7 Skrevet 22. februar 2013 Kvalmen kom samtidig i begge svangerskapene, så ingen forskjell der. Har heller ikke vært noe mer trøtt denne gangen. Brystene var ikke noe mer ømme denne gangen, men det varte lenger. Forrige gang forsvant ømheten ganske fort. Hvor langt på vei er du da? Spennende hvor mange som er inni der. Jeg selv er veldig glad for tvillinger denne gangen. Har alltid ønsket meg det, så ganske utrolig at det nå faktisk skal skje :-) Er forresten 28 uker i dag, og 3. trimester. Det nærmer seg faktisk :-)
magica fra tryll Skrevet 22. februar 2013 #8 Skrevet 22. februar 2013 Hadde ikke anelse før ordinær ul.
jentene på haugen Skrevet 22. februar 2013 #9 Skrevet 22. februar 2013 jeg fantes ikke kvalm, men var mye trøtt. merket også at magen og livmora vokste fort. Den var allerede over symfysen i uke 10 her. er nå i uke 21 og magen vokser veeeeeldog fort fikk også utslag på tester allerede på dag 10 og den steg veldig fort. var liksom på 3+ etter 14 dager etter inseminasjon. Så fikk en pekepinne der.
Sikkertforgammel Skrevet 22. februar 2013 Forfatter #10 Skrevet 22. februar 2013 Hadde ikke anelse før ordinær ul. Kan tenke meg dere ble overrasket!
missme Skrevet 22. februar 2013 #11 Skrevet 22. februar 2013 Med enlingen kjente jeg livmoren første gang i uke 13, med tvillingene kom den opp av symfysen allerede i uke 9. Og i uke 14, med tvillingene, var den allerede oppe ved navlen. Når kjente du liv første gang? Jeg mistenker nemlig tvillinger, livmoren er nå helt opp under navelen og jeg er 15+5 uker, så tror det blir ny tur til legen til uka for og høre hva hun tenker Er dessuten veldig stor til og være så kort på vei.
mamma til tre prinsesser Skrevet 22. februar 2013 #12 Skrevet 22. februar 2013 Kjente liv innvendig ca i uke 16 begge gangene, men med enlingen kjente jeg tydelige spark med en gang, med tvillingene kjente jeg bare kiling. Med enlingen kjente jeg det utenpå i uke 18, med tvilingene ikke før i uke 21. Men med tvillingene er også begge morkakene forliggende, så det dempet en del. Kjente mye mer og sterkere spark med første.
missme Skrevet 22. februar 2013 #13 Skrevet 22. februar 2013 Ok så da er det ikke nødvendigvis slik at man kjenner liv tidligere? Jeg kjente liv første gang når jeg var 13 uker, var litt usikker om det var det jeg kjente da, men i ettertid så ser jeg at det var nok det jeg kjente allerede den gang.
jentene på haugen Skrevet 23. februar 2013 #14 Skrevet 23. februar 2013 jeg kjente kiling inni magen fra tvillingene fra uke 16 tror jeg, sparka kjente jeg fra uke 19 og utenpå uke 20. Jordmor hørte begge hjerteslagene allerede fra uke 14. Jeg visste jeg hadde tvillinger fra første UL som jeg hadde i 7+4, fikk også målt HCG i uke 4+4 og 4+6, disse var veldig høye til å bare ha en. Men jeg råder deg til en UL om du er i tvil, ser at det er noen uker til du skal på ordinær. ultralyd. Ønsker deg lykke til med både en eller to inni der
Lykkeligmed2 Skrevet 23. februar 2013 #15 Skrevet 23. februar 2013 Jeg visste tidlig at det var tvillinger, men det var bare en magefølelse som viste seg å være rett, siden jeg ikke har vært gravid før er det vanskelig å si hva som er annerledes. Men jeg har ikke vært kvalm, men slitt mye med migreneliknende hodepine, som jeg aldri før har hatt. Ellers sov jeg meg mer eller mindre gjennom de første 12-13 ukene Jeg kjente tidlig liv, rundt uke 11-12, men så sluttet det igjen. Ordentlig liv kjente jeg ikke før leeenge, og det ble ikke mye før uke 22. Kun litt innimellom. Men det er nok fordi tv1 ligger og sparker innover, mens tv2 har morkaka som støtdemper. Nå er jeg fullgått 26 uker og endelig er bevegelsene så store og tydelige at de godt kjennes. Men jeg har ikke inntrykk av at man nødvendigvis kjenner mer liv når man har to, de får jo fortere dårlig plass også. Livmora kom veldig tidlig opp mot navelen, når jeg først skjønte hva det var jeg skulle kjenne etter
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå