Gå til innhold

Dere som har hatt norovirus i hus, hjelp en stakkar?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Klorer dere hele huset/alt dere har tatt i under sykdommen? Samt koker alt? Leste på nettet at Noroviruset ikke forsvinner før etter dette, og at man ellers kan risikere å få det i hus igjen etter 3 uker.. Stemmer dette? Isåfall må jeg vel leie hjelp, for det er ikke sjans i havet at jeg klarer det; som fulltidsstudent som jobber hjemme, ettåring som ikke går i bhg, ødelagt vaskemaskin og uten oppvaskmaskin..:/

Anonym poster: 8e8d94a4fd89a5a2cae888e838050dfc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei.

Vasket badet, dørhåndtak o.l. med klorvann, men ikke noe mer enn det.

Fikk ikke sykdommen igjen.

Anonym poster: 72cb8dd347f938dafefb91868d7ce64e

Skrevet

Kok sengetøy og håndklær, dusj, vask hender godt - hele tiden. Kun såpe og vann hjelper, ikke sprit.

Ikke gjort noen større tiltak utover vanlig rengjøring.

Men så har det vært lite gris også og nøye på håndvask. Ikke fått det tilbake.

Anonym poster: 7c0b47591cfbd7c24cf44f638bc717a9

Skrevet

Æææsj, er det sant?? Jeg tror vi har hatt viruset i hus, begge har hatt oppkast, diare og vanvittig vondt i magen.

Jeg har vasket alt av klær på 95 grader, men har ikke gjort stort mer. Vasket litt inne på badet, men det høres ut som om jeg bør ta en grundigere vask.. Alle pledd og putetrekk har også fått en runde i vaskemaskinen.

Grundigere vask = vaske gulvene med klor, vaske dørhåndtak, skapdører osv. med klor, vaske bilen og kjøre bamsene i vaskemaskinen. Kanskje fryse puta til min datter enda, ikke kaldt nok til å slenge de ut.

Skrevet

Har ingen hensikt å vaske med klor. Noro er resistent.

Kun Virkon som funker.

Anonym poster: 7c0b47591cfbd7c24cf44f638bc717a9

Skrevet

Hm, jeg vasket sengetøy, klær og pledd, og tok en vanlig klorvask av bad og toalett. Har ikke fått det igjen.

Skrevet

Kloring hjelper faktisk lite, spriting også. Vask med såpevann kan hjelpe like mye, samt koking.

Har man først hatt sykdommen får man den ikke igjen. Men den fins flere varianter, så man kan bli smittet av en av de andre.

Vi hadde herligheten i hus før jul. Vi er 4 i familien og fikk det med noen dagers mellomrom over 14 dager. Det har herjet på begge avdelingene til ungene i bhg i flere uker nå på nyåret, men vi har ikke fått det igjen.

Anonym poster: e98b43713ffc92adae187d3303bc6086

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...