Gå til innhold

gulping - trenger råd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har erfaring med spedbarn som gulper veldig mye?

Trenger så sårt noen råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde en baby som gulpet bare sekunder etter hvert måltid :s Hva er det du tenker på?

Skrevet

Noen råd om hvordan begrense det?

Jeg har prøvd nå i to dager fortykkningsmiddel som helsestasjonen anbefalte og det har hjulpet litt.

Tenkte å prøve fotsoneterapi evt også som jeg har fått tips om.

Syns det er slitsomt for både meg og babyen. Vaskemaskinen går i ett hehe

Skrevet

Har hatt to super gulpere selv, så lenge babyen ikke virker plaget av det så hadde jeg bare levd med det. Vi prøvde ostiopat og kiropraktor for andre plager, og fikk beskjed om at behandlingen muligens kunne bedre gulpingen, men det ble ikke noe bedre. Dit barn overspiser sikkert litt, slik mine gjorde. Og da må noe opp igjen da ;) bedre med babyer som gulper en babyer som har vondt i magen, tenker jeg da.

Sorry at jeg ikke har noe tips å komme med.

Skrevet

min jente var også en storgulper. Hu slukte maten! det som hjalp litt var å ta hu av brystet å la maten synke....men jeg gjorde ikke noe mer med det da hu ikke virket mye plaget med det. Lærte meg å pakke flere skift til henne og til meg bare vi skulle på shopping:)

Skrevet

Jenta mi gulpet også mye til tider..

Fikk råd fra helsesøster om å ikke legge henne ned før det var gått ca halvtime fra hun var ferdig med å spise slik at maten kunne synke og da gikk hun fra å være gulpebaby til nesten ikke gulpe i det hele tatt.

Skrevet

Tvillingene mine var gulpere. Rett etter måltid og hele tiden til neste, ville gå bort i masse gulping. Kiloene kom sakte men sikkert og dem hadde ingen teng til at det var farlig eller plagsomt for dem. Viktig at maten synker, at dem ikke sluker den i seg. At maten er nokså regelmessig er og greit. Noen barn har strammere ringmuskel inn fra magesekken til tolvfingertarmen, og dermed gulper mer. Men det slakkes etterhvert av seg selv og er ikke farlig. Vaskemaskinen går i et ja :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...