Anonym bruker Skrevet 21. februar 2013 #1 Skrevet 21. februar 2013 Jeg er redd for at pappa hadde et drypp i igår kveld. Foreldrene mine hadde besøk i går kveld, etter besøket var gått gikk han å la seg mens mamma satt oppe. Etter en stund kom han ut igjen, snøvlet når han snakket og sjanglet så han holdt på å falle flere ganger og i et strålende humør. Mamma hadde spurt om han hadde drukket (de drikker lite, og iallefall ikke etter de har lagt seg), om han hadde tatt tabletter (går på medisiner, både smertestillende og sovemedisin) Nei han hadde ikke det heller. Han var bare trøtt sa han og gikk å la seg igjen. Mamma fortalte dette til meg i dag pr tlf og jeg kjenner jeg ble litt sint for at de ikke fikk legetilsyn til ham når han var så merkelig. Mine varsel lamper blinker som bare pokker, men han hadde sovet godt i natt og gått å jobb før mamma sto opp så hun skulle se han litt an når han kom hjem til lunsj. Begge foreldrene til pappa har hatt både drypp, slag og hjerneblødning. Hva tenker dere? Overreager jeg? Anonym poster: 47048c812f37cbcb16e8535043d4b0bd
Elsker livet Skrevet 21. februar 2013 #2 Skrevet 21. februar 2013 Nei, syns ikke du overreagerer. Kan du ringe han på jobb? Da får du litt mer inntrykk av hvordan han er.
mamma_bergen Skrevet 21. februar 2013 #3 Skrevet 21. februar 2013 Jeg hadde nok overtalt han til et legetilsyn,for det der hørtes ikke bra ut..
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2013 #4 Skrevet 21. februar 2013 Nei, syns ikke du overreagerer. Kan du ringe han på jobb? Da får du litt mer inntrykk av hvordan han er. Nei, jeg kan dessverre ikke det da han er utilgjengelig på tlf når han jobber. Må ringe igjennom kontoret ved nødstilfeller så gir de ham beskjed. Men tenkte å ringe mamma tilbake nå snart å høre om han er hjemme evt reise hjem til dem å sjekke selv. Sjønner bare ikke hva mamma tenkte på som lot han legge seg når han var på den måten... Anonym poster: 47048c812f37cbcb16e8535043d4b0bd
mamma_bergen Skrevet 21. februar 2013 #5 Skrevet 21. februar 2013 Nei, syns ikke du overreagerer. Kan du ringe han på jobb? Da får du litt mer inntrykk av hvordan han er. Nei, jeg kan dessverre ikke det da han er utilgjengelig på tlf når han jobber. Må ringe igjennom kontoret ved nødstilfeller så gir de ham beskjed. Men tenkte å ringe mamma tilbake nå snart å høre om han er hjemme evt reise hjem til dem å sjekke selv. Sjønner bare ikke hva mamma tenkte på som lot han legge seg når han var på den måten... Anonym poster: 47048c812f37cbcb16e8535043d4b0bd Det er ikke en form for fornektelse da? At hun ikke våger å tenke at det kan være noe alvorlig?
Balumpalump Skrevet 21. februar 2013 #6 Skrevet 21. februar 2013 Høres akkuratt ut som min mor, da hun fikk drypp. Vi pratet sammen i telefonen da (takk gud for det!), hun var snøvlete og fjern og gikk i bakken etter kort tid. Da hun "våknet" etter et par minutter så insisterte hun på at alt var bra, men hun surret så til de grader at jeg skjønte det ikke var det. Samboeren hennes fant på alle mulige slags innvendinger og unnskyldninger for at det ikke var alvorlig, selv om mamma ikke kunne si en fornuftig setning engang. Endte opp p legevakten med intravenøst i et par timer og overvåkning. Han burde ta en sjekk, men i fremtiden så vit at det må reageres MED EN GANG!!! Hvis han får (alvorlig) hjerneblødning kan man redusere skadene hvis personen får behandling innen 30 min (fikk vi beskjed om). Mamma var fin igjen av seg selv dagen etterpå (dette var hennes 3. drypp). Merket ingenting forskjell, sa hun selv. Men hun har glemt ting. Spill, steder, hendelser... Jeg la ikke merke til det før etter et par mnd. Ellers er hun frisk og rask, men ting går litt saktere, for å si det sånn...
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2013 #7 Skrevet 21. februar 2013 Nei, du overreagerer ikke. Det er viktig å oppsøke lege ved slike symptomer. Kan nesten si med sikkerhet at han hadde blitt innlagt. Tatt CT, fått asa og videre MR. Hadde han hatt større utfall kunne han vært trombolyse-kandidat, men det høres ikke sånn ut, ut fra det du beskriver. FAST-symptomene!!!! Anonym poster: 41473af60cc57762b9595b68f8e4cdec
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2013 #8 Skrevet 21. februar 2013 Nei, syns ikke du overreagerer. Kan du ringe han på jobb? Da får du litt mer inntrykk av hvordan han er. Nei, jeg kan dessverre ikke det da han er utilgjengelig på tlf når han jobber. Må ringe igjennom kontoret ved nødstilfeller så gir de ham beskjed. Men tenkte å ringe mamma tilbake nå snart å høre om han er hjemme evt reise hjem til dem å sjekke selv. Sjønner bare ikke hva mamma tenkte på som lot han legge seg når han var på den måten... Anonym poster: 47048c812f37cbcb16e8535043d4b0bd Det er ikke en form for fornektelse da? At hun ikke våger å tenke at det kan være noe alvorlig? Jo, jeg tror kanskje det... Men hallo! Vi vet jo hvordan dette forløper! Vi har jo vært vitne til det ved flere anledninger med besteforeldrene mine.. Ved et drypp forsvinner symptomene ganske fort men de er jo en tydelig indikasjon på at noe er galt og at man kan få flere evt hjerneslag/blødning om man ikke finner årsaken til dryppet og iverksetter tiltak... Han hadde vært hjemme og var helt normal i dag, husket både ubalanse, hva de hadde snakket om og at hun spurte om alkohol osv. Så da var det kanskje bare et "lite illebefinnende" og vi fikk følge litt med ham... Han er delvis ufør, så når han ikke jobber og hun er på jobb er jo han alene hjemme hele dagen! Kjenner jeg blir sint altså... Dumme dumme mennesker! Både broren min og mannen min er på reisejobb akkurat nå, så det er bare jeg som kan gjøre noe, men hvordan når de ikke vil høre?? Anonym poster: 47048c812f37cbcb16e8535043d4b0bd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå