HH80 Skrevet 21. februar 2013 #1 Skrevet 21. februar 2013 Er gravid med 3.mann med termin 14.okt.... Er jo da høygravid på sommeren og planen vår i utgangspunktet var ferie i juli/aug og tur til Kreta.... nå vil jeg jo være i uke 30/31 på dette tidspunktet og lurer på åssen det vil være å dra til 40 varmegrader og sol som høygravid? Noen som har prøvd? Ville dere prøvd å få ferie tidligere på sommeren og reist da? eller droppa hele sydenturen i år?
Liljekonvall<3 Skrevet 21. februar 2013 #2 Skrevet 21. februar 2013 Får du flydd så langt ut i svangerskapet? Vi var i Egypt da jeg var 20 uker på vei, og jeg taklet varmen svært dårlig. Det vil si, huden min tålte ikke solen så godt så jeg ble skikkelig solbrent til tross for høy faktor. Vet ikke om jeg da hadde reist når det er enda varmere..
jentene på haugen Skrevet 21. februar 2013 #3 Skrevet 21. februar 2013 jeg ville nok ikke gjort det. Men spørs om du får fly. Det er mange flyselskap som ikke vil ha med pasasjerer så langt ut i svangerskapet. Men som sagt, jeg ville ikke ha reist til varmere strøk når jeg var så langt ut, men hver sin smak
Fomle84 Skrevet 21. februar 2013 #4 Skrevet 21. februar 2013 (endret) Jeg ville ikke gjort det. Er også gravid med nr. 3, er snart i uke 33. Sliter vanvittig med kynnere denne gangen, mye verre enn de to andre gangene. Det i tillegg til bekkenløsning gjør at jeg holder meg i nærmiljøet. Hadde ikke orket å reise noen sted...Vi får i april og tar en uke i Sverige i sommer. Sparer sydenturen til neste år.. Endret 21. februar 2013 av Fomle84
2,5barn+1engel Skrevet 21. februar 2013 #5 Skrevet 21. februar 2013 Jeg hadde ikke gjort det.. I mitt forrige svangerskap så fikk jeg vite på en kontroll at jeg plutselig hadde 1 cm åpning og fult moden i uke 30.. Klarte å knipe igjen neste 6 uker da men.. Hehe.. Man vet aldri hvordan svangerskapene blir.. Så hvis jeg var deg så hadde jeg evt tatt en tur tidligere på året, el spart det til neste år.
Frufluffy Skrevet 21. februar 2013 #6 Skrevet 21. februar 2013 Jeg hadde sannsynligvis gjort det om formen var ok. Så ganske mange stooooore mager i Bulgaria i sommer. En forutsetning for meg hadde vært at dette skulle være ferie med avslapning på programmet
Kanelbulle Skrevet 23. februar 2013 #7 Skrevet 23. februar 2013 Jeg hadde ikke gjort det, var meget følsom for varme når jeg var så langt gangen i sist svangerskap. Og se til at har en bra reiseforsikring og at du drar et sted med et godt sykehus i nærheten. Var på Tenerife over nyttår og ble innlagt to døgn grunnet blødninger (uke 15). Ikke gøy, men det var et bra sykehus og alt gikk fint!
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 25. februar 2013 #8 Skrevet 25. februar 2013 Jeg skal til Spania når jeg er 31 uker (beg. av juni). Vi venter vårt fjerde barn, så dette er siste gang på lenge vi får reist til varmere strøk (tar IKKE med fire barn på fly!). Vi har "leid inn" en venn av familien som skal være med og hjelpe til og skal låne et hus av noen venner. Regner med at det går greit så lenge jeg får slappe av. Men nå er det ikke kokende varmt i Spania i juni, da. Kreta i juli/august ville jeg kanskje revurdert, det kan bli VELDIG varmt!!
HH80 Skrevet 25. februar 2013 Forfatter #9 Skrevet 25. februar 2013 nå ble jeg i tvil her.... Kreta er veldig varmt ja. Svigermor har hus der så vi var der i fjor og ungene maser om å reise igjen... men men heller nå mot å dra til danmark ... muligens frankrike.. det er litt kjøligere og føles litt tryggere : ))
Nique Skrevet 27. februar 2013 #10 Skrevet 27. februar 2013 Kreta i juli/august vil jeg fraråde ihvertfall, da det er sykt varmt der da. Jeg skal ut og fly i uke 31, har sjekket med KLM, og med dem får jeg fly frem t.o.m uke 36. Skulle jeg flydd med Ryan air derimot hadde jeg hatt ett problem.. Sjekk med reiseselskapet hvilke regler de har, og skal du fly, så følg helserådene for gravide og flyreiser.
Fru Hormonell Skrevet 28. februar 2013 #11 Skrevet 28. februar 2013 Vannet mitt gikk i uke 31 ( Fødte i uke 32), så nei ville ikke tatt sjansen. Ikke funnet ut hvorfor. Gikk langt over termin med førstemann, så man vet aldri:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå