MammantilNurket Skrevet 21. februar 2013 #1 Skrevet 21. februar 2013 Kjæresten og jeg blir ikke enige. Når der gjelder guttenavn liker vi begge Vilhelm. Jeg kunne tenke meg Kristian som mellomnavn etter min bestefar. Han er skeptisk. Hva tenker dere, damer? Vilhelm Kristian eller bare Vilhelm?? Jeg er også glad i Vilfred og Harald - kjæresten er noe ambivalent. Når det gjelder jentenavn skal Caroline være med, men når det gjelder "resten" av navnet er vi på forskjellige planeter. Hjelp??
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 21. februar 2013 #2 Skrevet 21. februar 2013 Jeg er ingen stor fan av dobbeltnavn og Vilhelm Kristian var fryktelig tungt. Bare Vilhelm er veldig fint. Bare Caroline duger også.
MammantilNurket Skrevet 21. februar 2013 Forfatter #3 Skrevet 21. februar 2013 Jeg forstår hva du mener, Lykke Fryd Er det ikke slik at et dobbeltnavn vil være med bindestrek, da? Tenker ikke å bruke begge navnene til "hverdags". Ikke lett å bestemme seg, altså
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2013 #4 Skrevet 21. februar 2013 Vilhelm Kristian er ikke noe dobbeltnavn dersom man ikke insisterer på å uttale begge to hele tiden. Man kan ha ett, to, tre, fire (som min oldemor) eller for den del 20 (som en slektning av min gamle lærer) fornavn, og bruker da normalt ett av navnene til hverdags. Når det er sagt så er Vilhelm Kristian klassiske navn, men ikke de jeg ville valgt selv. Christian bør dessuten skrives på den tradisjonelle måten, "K-syken" var en kort periode rundt 1890 der man begynte å skrive ting demonstrativt med K. Anonym poster: 97c57b1f1b6fbd9751472b3e3d15a0ad
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 21. februar 2013 #5 Skrevet 21. februar 2013 Jeg forstår hva du mener, Lykke Fryd Er det ikke slik at et dobbeltnavn vil være med bindestrek, da? Tenker ikke å bruke begge navnene til "hverdags". Ikke lett å bestemme seg, altså Mellomnavn, dobbeltnavn, I say tomato, you say.... Tror du skjønte hva jeg mente
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå