Gå til innhold

Har du mye å prate om med svigerfaren din?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg prater nesten bare med svigermor egentlig.

Hva gjør dere?

Hvis jeg prater med svigerfar, er det egentlig mest om barnet.

Og små selvfølgeligheter.

Anonym poster: b22d8ca8728b0a296f77d4daf888c149

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Det blir ubehagelige stillheter hvis mannen forlater rommet, vi har ikke noe til felles.

Skrevet

Ja ,han er et av de fineste menneskene jeg kjenner:)

Skrevet

Ja ,han er et av de fineste menneskene jeg kjenner:)

Slik er min også :) Har ikke mye til overs for svigermor, men svigerfar er en nydelig mann.

Skrevet

Svigerfar gikk dessverre bort før jeg rakk å treffe han. Men de fleste sier mannen min er veldig lik sin far. Så jeg vil tro vi også hadde kommer til å gå godt overens dersom det stemmer.

Anonym poster: a1be8bece2810602a52640fa4c9a4f25

Skrevet

Prater oftere med han enn med svigermor (som jeg aldri prater med), men det er i grunnen kun han som prater. Det vil si klager på alt vi gjør galt, og på at verden snart går under så vi må flytte til et hus med stor tomt slik at vi kan dyrke grønnsaker...

Anonym poster: 30297d6ca46eaa2fafe5b503e903707e

Skrevet

Min svigerfar døde for 2,5 år siden. Han var et av de fineste menneskene jeg har kjent. Vi kunne prate om absolutt alt. Han hadde de mest fantastiske historier fra sin tid som sjømann og taxi-sjåfør. Samtidig som han altid hadde tid til å høre om meg og mitt.. Han var et varmt menneske, og jeg savner han hver dag...

Skrevet

Jeg har verdens beste svigerfar! Kan snakke om alt og ingenting:) Kan snakke med svigermor også, men føler jeg kommer bedre overens med svigerfar! Når det er sagt, så er de verdens kjekkeste og hyggeligste svigers jeg kan tenke mej :D

Skrevet

Snakker mest med svigerfar.

Ingenting ille med svigermor, hun er en skjønn dame, men jeg har mer til felles med svigerfar.

Skrevet

Tror kanskje jeg har utviklet kanskje 100 ord med den mannen siden jeg og hans stesønn ble sammen for 8 år siden. Vi er bare totalt forskjellige. Jeg spør ham om et eller annet trivielt (forsøk på å få i gang en samtale), og han svarer med enstavelsesord. Sukk. Skal sies at mannen min heller ikke prater så mye med ham, han innbyr rett og slett ikke til den gode samtalen :) Men min svigerbestefar, derimot, var en fantastisk flott mann, vi kunne skravle hull i hodet på hverandre :D Savner ham, han døde dessverre.

Skrevet

Ja, jeg kan snakke med svigerfar om forskjellige ting. Deler ikke private tanker med han akkurat, men vi kommer godt overens. Han er en veldig hyggelig mann og min mann er veldig glad i han.

Svigermor er vanskelig å prate med, hun er svært spesiell (de er skilt)

Skrevet

Jeg trenger ikke prate så mye, for han prater hele tiden ;)

Han er en snill, koselig, generøs og søt gammel mann, som 90% av tiden snakker om gamle dager, det er bare å nikke litt av og til så er han fornøyd. Han er vel 85 år gammel nå og en ganske typisk gammel mann, enten snakker han om krigen, hva han hadde i lønn i sin første jobb, hvor mye det kostet med ditt eller datt for 40 eller 60 år siden o.l. eller han sitter og betrakter barnebarna med et smil om munnen.

Anonym poster: c219c6d27aaa6b3a9e3dece21a61e5df

Skrevet

Nei, hverken han eller jeg er spesielt gode på å prate sammen, bortsett fra om vi gjør noe praktisk sammen.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Nei....fint lite. De er mest opptatt av å snakke om ungene, gjerne det samme om og om igjen...

Skrevet

Ikke å mye. Blir litt småstresset av å være alene med han. Men han er en bra mann! Han snakker uansett ikke så mye.

Skrevet

Ja, faktisk. Føler ofte at jeg har mer til felles med han enn svigermor. Han er mye lettere å snakke med.

Vi snakker om trening, kosthold, diskuterer politikk (farlig, men vi er nokså enige.. :P ) historie, filmer, barneoppdragelse, osvosv..

Anonym poster: d749f5021cadca54a019ad01191495e2

Skrevet

Absolutt. Ikke fordi vi egentlig har så mye felles, men han har en egen evne til å holde samtalen i gang. Har egentlig ikke tenkt over det før nå, men har aldri opplevd "pinlige pauser" i hans nærvær.

Skrevet

Jeg prater nesten bare med svigermor egentlig.

Hva gjør dere?

Hvis jeg prater med svigerfar, er det egentlig mest om barnet.

Og små selvfølgeligheter.

Anonym poster: b22d8ca8728b0a296f77d4daf888c149

Jeg spør om jakt, kommenterer snøen og ved, så holder han det gående i lange tider helt på egen hånd:) Han er en fin fyr!

Anonym poster: 4911e611b73c1f9d7117479555ebad44

Skrevet

Svigerfar gnåler bare om gubbens vekt de gangene vi ser hverandre, så prater ikke så mye med ham. Foretrekker svigermor.

Skrevet

Ja, han er prest og god å snakke med pluss at jeg liker måten hans å være på. Min mann er mer som sin mor mens jeg er litt som svigerfar... Han er den typen som liker å gå på kafé for å komme seg ut og finner alltid noen å snakke med, blir gjerne sittende der lenge.

Anonym poster: 0237016a9db4c619ad5f8baa153dd558

Skrevet

Far og sønn er rimelig like, så kan snakke med far om det meste sikkert. Vi snakker godt sammen, men trenger ikke å være seriøse ting. Mest om gården og hva de har gjort siden sist.

Snakker ikke så dype samtaler med mor heller, men vi trives sammen.

Gjest Antarctica
Skrevet

Jeg liker min svigerfar, og snakker med ham så mye jeg kan, men han hører dessverre dårlig. Så i store selskaper og julelunsjer blir han litt isolert. Jeg er glad i både svigermor og svigerfar jeg, de har tatt godt imot både meg og barna mine.

Skrevet

Ja, tror jeg har verdens snilleste og mest slitsomme svigerfar ;)

Det er aldri pause om vi er alene, for han har tusen ting å fortelle om av mer eller mindre interessante tema:)

Og jeg har ikke hjerte å si at jeg feks ikke har tid eller har andre ting jeg må gjøre:)

Han er jo bare god og snill:)

Anonym poster: db147d3e4fda34ec4e63dc85d5925d4e

Skrevet

Trenger ikke snakke, svigerfar går på autopilot..:) men da kun om seg selv og sine prosjekter og meninger. Han lever i sin egen, halvsprø boble, men synes det er stas med barnebarnet, og det er jo hyggelig:) men noe nært forhold får vi nok aldri nei.

Anonym poster: 94fa31f853abce4c4ed537d3e6063468

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...