Gå til innhold

Babyens bevegelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynner og bli litt bekymret ettersom jeg er 19+3 uker idag og fremdeles ikke har kjent noe bevegelse i magen. Har flere venninner som er omtrent like langt på vei som meg og de har mye aktivitet i magen. Vi såg jo på ultralyd for en uke siden at alt var i orden og det var mye aktivitet på lille gutt i magen min. Noen som vet om dette? Om jeg bør bekymre meg eller om det er vanlig?

På forhånd takk for gode svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kanskje du har morkaken foran? :) Da kan det ta lenger tid før du kjenner noe.

Skrevet

Om du har morkake foran eller ikke, trenger ikke nødvendigvis bety noe. Det er mange som ikke kjenner liv før mye senere, noen ikke før i uke 25. Det er helt normalt.

Skrevet

jeg begynte å kjenne liv rundt starten på uke 20. ultralyden min sa at morkaken ligger forran. ikke bekymre deg.

Skrevet

I mitt forrige svangerskap så kjente jeg maks 10 spark totalt.. D var pga at frøkna låg med ryggen ut og sparka inn over..

Så ikke alle kjenner spark hele tiden..

Lillebror i magen nå ligger aldri i ro.. :)

Bevegelsene kommer etter hvert.. Du er "bare" 19 uker.. Mange kjenner det ikke før om 2-3-4 uker.. :)

Skrevet

Legen sa til meg at det er helt vanlig at man ikke kjenner spark daglig før uke 24. Så ikke vær bekymret! :)

Skrevet

ikke vær bekymret. Hadde det også slik. Kjente ikke liv før jeg var i uke 20 selv. Og da er de veldig svake.

Det er som mange andre sier her, er ikke vanlig å kjenne liv daglig før uke 22-24. Ul sa at alt var iorden, så da skal du bare slappe av, puste med magen og kose deg med magen din :)

Skrevet

Ingen grunn til bekymring. Spesielt ikke når du har sett liv på ultralyd. Tolker det dessuten som at du er førstegangs, da er eet enda mer vanlig å kjenne liv sent.

Søsteren min kjente liv i uke 16, jeg kjente liv i uke 24. Skulle jeg sammenlignet meg med henne så hadde jeg nok bekymret meg veldig!

Senk skuldrene, du er deg selv, du er ikke dine venninner. Babyen gir deg livstegn når den er klar for det ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...