Anonym bruker Skrevet 20. februar 2013 #1 Skrevet 20. februar 2013 Skal etter planen starte å studere til høsten, baby er da 5 mnd. Har snakket med både skolen og barnehage der skolen er, er samlingsbasert studie, skolen sier jeg kan ta med baby i timene (må da selvfølgelig ta hensyn til medstudenter og lærer), barnehagen sier at de kan ta baby i Bhg så lenge den tar flaske, enten fra august eller fra januar. Ønsker jo selvfølgelig ikke å ha en så liten baby i Bhg, og er veldig i tvil på hva jeg skal gjøre, pga ulike ting så bør jeg absolutt starte i høst og ikke vente ett år. Hva gjør jeg, søke fra august og bruke plassen litt avhengig av hvordan babyen er, eller satse på å kun ha den med meg det første halve året og søke fra januar? Er snakk om 5 studieuker før jul, og 5 etter. Faren jobber offshore, så kan være at han tar babyen noe også, de ukene han er hjemme og det er studieuker. Anonym poster: 7a4633087553aefad9b8f3f21db66f08
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2013 #2 Skrevet 20. februar 2013 Kan ikke pappaen ta ut litt ferie i hvert fall i ukene før jul? Vil ikke anbefale deg å ta baby med på skolen - det forstyrrer dine medstudenter, foreleseren og deg selv. I så fall er det bedre at barnet blir passet de timene det gjelder. Anonym poster: 9b5b8880a1facaeae705b8b1416af929
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2013 #3 Skrevet 20. februar 2013 Ut i fra det du skriver så er det snakk om 5 studieuker før jul + 5 studieuker etter? Blir ganske så dyrt for deg å skulle betale bhg-plass i et helt år og bruke plassen i tilsammen 10 uker... Er det virkelig ikke mulig for far å være hjemme de ukene det er snakk om? Hadde forøvrig aldri hatt en så liten baby i bhg, selv tok ingen av mine tre barn flaske eller fast føde før de var 7 måneder gamle. Anonym poster: e9864c8ff0a56e3ab9ab4e9ead65fee3
Pinnus Skrevet 20. februar 2013 #4 Skrevet 20. februar 2013 Hadde heller tatt med meg en 5mbd gammel baby på skolen enn sendt h*n i barnehage. I ditt tilfelle er det jo ikke mye det er snakk om heller.
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2013 #5 Skrevet 20. februar 2013 Hi her. Bhg tar imot barn på korttidsplass, så betaler kun for Bhg plass for de ukene som det er studie. Tenker fram og tilbake, har jeg babyen i Bhg får jeg konsentrere meg på skolen, pluss slipper å forstyrre de andre, er da selvfølgelig tilgjengelig på tlf så Bhg kan ringe meg om det er noe. Må jo uansett ut av timene om babyen forstyrrer, må mates, skiftes på osv. Faren kan ikke ta ut ferie eller ta fri når han er ut på jobb dessverre, så han bidrar når han er hjemme, og er han på jobb, så er han utilgjengelig i forhold til hjelp. Anonym poster: 7a4633087553aefad9b8f3f21db66f08
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2013 #6 Skrevet 20. februar 2013 Huff, ja må du så må du. Heldigvis bare snakk om 5 uker før jul og 5 uker etter jul og forhåpentligvis veldig korte dager. En 5 mnd gammel baby har overhodet ingenting i bhg å gjøre. Jeg hadde aldri vært i stand til å gi fra meg min 5 mnd gamle baby til en bhg for oppbevaring, jeg syns det var forferdelig nok når de var 18 mnd gamle. Anonym poster: e9864c8ff0a56e3ab9ab4e9ead65fee3
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2013 #7 Skrevet 20. februar 2013 Her var jeg borte i 4 timer på bursdagsbrunch med venninnene mine på 30-årsdagen min når småen var 4,5 mnd gammel. Det eneste pappaen hadde klart å få i gutten mens jeg var borte var 20-30 ml mme via et beger... Sta gutt som nektet både flaske og smokk og som hylskrek om han måtte ligge i vogn eller sitte i bilsete. Og jeg ammet fremdeles 3-4 ganger hver eneste natt. Meld deg opp til studiene du, men husk at det er ingen skam å trekke seg. De er veldig, veldig små når de er 5 måneder gamle... Er dette ditt første barn? Anonym poster: e9864c8ff0a56e3ab9ab4e9ead65fee3
Cat_Woman Skrevet 20. februar 2013 #8 Skrevet 20. februar 2013 Jeg hadde hatt barnehageplassen for sikkerhets skyld. Av egen erfaring vet jeg at det ikke er lett å konsentrere seg på skolen med en baby i den alderen - det er jo ikke sikkert den sover så lenge av gangen på dagtid. Så kan du jo ta avgjørelsene litt fra dag til dag, hvis du har mulighet til å levere i barnehagen, og også til å ha den med på skolen. Høres ut som du får helt super tilrettelegging, bra tilbud både fra barnehagen og skolen! Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2013 #9 Skrevet 20. februar 2013 Babyer på 5 mnd har ingenting i en barnehage å gjøre. Jeg mener det ikke burde vært lov en gang. Anonym poster: 2747466f978e807ce00789c5b4fa3d39
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2013 #10 Skrevet 20. februar 2013 Jeg har gått samlingsbasert. Hadde min 5 mnd baby i studentbarnehage ig betalte kun for de timene hun var der. Det var ikke sååå veldig morro i starten, men de oppdaterte med bilde og meldinger som var betryggende. Var veldig fornøyd med bhg. Gå etter magefølelsen og finn på en løsning :-) Anonym poster: 36de3ed38aee93542e86af9ff247c935
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2013 #11 Skrevet 20. februar 2013 Jeg antar det ikke er snakk om lange dager du skal på skolen, så jeg hadde satset på barnehage de timene de dagene pappaen ikke kan hjelpe. Jeg hadde også spurt besteforeldrene om de hadde mulighet og lyst til å hjelpe meg noen av dagene/ukene, men hvis de fortsatt jobber er det selvfølgelig vanskelig. Når det gjelder det med flaske, så er det bare å begynne tidlig med å øve. Vi startet med våre da de var et par uker og begge tok flaske da. Med eldstemann fortsatte vi å gi flaske ca en gang i uka (vi ga utpumpet melk og det var så ofte vi gadd å styre med det) og han fortsatte å ta flaske uten problemer. Med yngste var vi ikke like flinke til å gi flaske jevnlig, så da jeg trengte at han tok flaske, gjorde han ikke det. Den samme erfaringen har flere av mine venninner hatt med sine barn, så pass på å gi flaske ofte nok, så er nok det det minste problemet ditt når du skal begynne på skolen. Anonym poster: eaa80b440d6f1045344a5067dcdd0b2f
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2013 #12 Skrevet 20. februar 2013 Hi her. Er jo selvfølgelig ikke noe jeg ønsker, verken å ha med på skolen eller ha i Bhg. Er ingen som kan hjelpe meg der, må bo på hybel når jeg er på skolen pga avstand. Vil heller ha med babyen enn å sett h*n til bestemora fra søndag til fredag. Er mitt tredje barn, de andre to er skolebarn, og har familie som passer de mens jeg er på skolen. Anonym poster: 7a4633087553aefad9b8f3f21db66f08
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2013 #13 Skrevet 20. februar 2013 Hi her. For å gjøre ting best mulig, så blir det å kombinere flaske og pupp fra starten av, satser på at det da går greit i forhold til mating. Kommer også til å venne babyen til å sove i vogn fra starten. Gjør alt jeg kan for å gjøre ting lettest mulig, vet jo at det ikke trenger å være lett. Anonym poster: 7a4633087553aefad9b8f3f21db66f08
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2013 #14 Skrevet 20. februar 2013 Synes ikke du skal ta med babyen på skolen, er utrolig irriterende for medelever og foreleser. Av erfaring har mødre høyere terskel enn andre på hva som er forstyrrende også. De fleste normale går jo ut med babyen når den gråter selvsagt, men ikke så mange mødre forstår at blid pludring, latter etc er akkurat like forstyrrende for alle andre som prøver å få med seg det foreleseren sier. Tror ikke det er fordi de er spesielt ego, men man blir jo gjerne litt i sin egen verden, og tenker at alle andre synes det er like koselig og søtt som en selv synes. Tror rett og slett ikke de hører det selv engang (litt som at min mor har på både TV og radio samtidig, men hun er så vant med det at hun merker det ikke). Synes barnehage de timene du har forelesning er en mye bedre løsning Jeg gikk i barnehage fra jeg var 4 måneder, det var langt i fra ideellt, men vokste da opp jeg også. Anonym poster: 2081d90fb62f59e688d3c84ad43cf169
Gjest yrild Skrevet 20. februar 2013 #15 Skrevet 20. februar 2013 Her jeg bor er det helt vanlig med 5 mnd gamle babyer i barnehagen så jeg ser jo litt hvordan det fungerer. Og det jeg ser er at det fungerer bra, men de har da små grupper og gode ansatte. Selv ville jeg nok aldri klart det, men jeg skjønner at man noen ganger må prioritere beinhardt og at det kan være den beste løsningen for deg. Hvis du ikke trenger å ha babyen så mange timene i barnehagen av gangen så tror jeg ikke det blir et problem hverken for deg eller babyen. Tilvenningen går som oftest mye greiere når de er fem mnd enn når de er 15 mnd. Lykke til med alt :-)
NormaJean Skrevet 20. februar 2013 #16 Skrevet 20. februar 2013 Jeg syns du gjør lurt i å velge bhg de få ukene du trenger pass. Dette er en investering i din og barnas fremtid og 5 x 5 uker er virkelig ikke så lenge. Livet er ikke A4 for alle, og man må gjøre valg som i det store bildet er fornuftig selv om det føles vanskelig! Å ta med barnet i timen/samling vil forstyrre både deg og medstudenter
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå