Gå til innhold

Ultralyd ved Haukeland...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får man ikke vite kjønn? Stod i papirene jeg mottok.. :/

Anonym poster: a7832cbc9ceecf05f8bd1298f370e6f9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er dette ordinær ultralyd? så lenge barnet ligger slik at du kan se det, skal du få vite kjønnet.

jeg hadde ul på haukeland og kunne velge selv

Anonym poster: b079b896f39f5c8b34ba10c21c374b23

Skrevet

Hørt at en av jm på haukeland ikke oppgir kjønn, men hun vi var hos gjorde det. Hun var helt fantastisk forresten og ga oss en utrolig fin opplevelse!

Anonym poster: baf9e0989810923a6e609f6c8f6579d1

Skrevet

De sjekker i utg.pkt ikke etter kjønn nei.

Men de aller fleste er åpne for å sjekke mot slutten av undersøkelsen. Vi fikk hvertfall spørsmål til slutt om vi ville at hun skulle sjekke. Men dette kan nok avhenge av hvem man treffer på.

Jeg har også hatt ordinær ul ved et annet sykeus og der ble det ikke nevnt fra jordmors side. Men vi spurte selv og da sjekket hun noe motvillig. Det lot seg ikke se da. Om det bare var noe hun sa eller om det faktisk ikke var mulig er ikke godt å vite. Vi tok 3 D ul senere og da fikk vi vite det.

Anonym poster: d60af0f7cdd5b9b212ff519f551ab6fc

Skrevet

Jo da :) Tror de skriver det fordi at fokuset på ultralyden er å sjekke at alle organer fungerer som de skal, ikke om det er gutt eller jente. Det er heller ikke alltid de kan se hvilket kjønn det er. Ser de det så får du vite det hvis du vil, men det kan greit å spare spm til de nødvendige undersøkelsene er gjort!

Skrevet

Blitt sjekket på Haukeland på begge mine. Alle jeg kjenner som har villet vite det har fått det, aldri hørt noe annet. Det står vel i papirene at det ikke er årsaken til at man kommer til UL, men du får vite hvis du vil og de kan se det.

Skrevet

På mine UL på Haukeland har det vært sånn at vi måtte spørre selv. De spør ikke om de skal sjekke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...