Gå til innhold

Dere som har 2 biler, dyrt huslån osv..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, jeg har ca 20 000,-, og boutgiftene er 8 000,-av dem. Hva får dere som er 2 med inntekt til å klage? Mange av avgiftene er de samme, uansett om man er 1 eller 2 voksne i husholdet. Så du bør begynne å tenke litt.

2 biler med utgifter og 2 inntekter skulle vel ikke velte lasset mer enn 1 bil og en inntekt. Men kommunale avgifter tar ikke hensyn til 1 eller 2 inntekter i en familie. Ei heller TV-linsensen, internettet, strømmen, forsikringer, boutgifter og mer til. Er man 2 voksne har man mulighet til 2 inntekter. Det har aldri en enslig forsørger(og her bør dere ikke komme med kommentarer om stønader, for ikke alle har små barn).

Man bestiller da ikke en ferie til 20 000,- pluss lommepenger, dersom man trenger penger til regninger! Å leve over evne, er det som skjer på Luksusfellen, så kanskje mange bør tenke over hva de bruker penger på?

Sukk heller over deres overforbruk på MANGE områder, før dere klager.

Anonym poster: 11f4012117f4d9688fbbdc434dfc75da

Er vel forsåvidt forbruket vårt jeg sukker over, ikke at vi har det vondt eller lever over evne.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men disse mnd er helt like som i fjor. Og året før der. Og året før der. Og, ja. Ingen overraskelse akkurat!

Ja, hadde vi ikke vært klar over det så hadde vi måttet låne penger til årsavgiftene, Lånekassen og strømmen. Men siden vi har vært klar over at disse mnd har ekstra utgifter så legger vi jo også av penger gjennom året for å slippe 'overraskelsen'!

Og 50000kr til to sett dekk og ett sett felger? Gull, eller?

VI har nytt hus og mer lån så alle ÅR er ikke like for alle kjære deg.

Anonym poster: 90c183ef3c4a465b49ec97fa59d734db

Nei, kjære meg! Hehe.. Men kjære deg - det kan uansett ikke ha kommet som en overraskelse? Vi fikk også mer utgifter da vi kjøpte nytt hus - men tok jo selvfølgelig dette med i beregningen. Trodde det var helt normalt og vanlig. Altså å ha oversikt over årets utgifter kontra inntekter for å sikre at man faktisk har råd til disse lånene, bilene og alt annet en måtte ha. Skjønner jo at det er mange som lever over evne i andre mnd med mindre utgifter når det kommer som ett sjokk at det er mer enkelte mnd...

Seriøst? Hva er poenget?. Selv om vi har god råd så har merker vi når noen måneder er dyrere selv om vi har RÅD! hehe.

VI har en god buffer så vi går aldri i minus, vi har råd til dette, men ser allikevel på bufferen at disse månedene er dyrere, derfor vi har buffer vet du:))

Skrevet

2 biler, 1 motorsykkel og 1 bobil. Når du nevner det så, blir dyr måned.

Skrevet

Ja, jeg har ca 20 000,-, og boutgiftene er 8 000,-av dem. Hva får dere som er 2 med inntekt til å klage? Mange av avgiftene er de samme, uansett om man er 1 eller 2 voksne i husholdet. Så du bør begynne å tenke litt.

2 biler med utgifter og 2 inntekter skulle vel ikke velte lasset mer enn 1 bil og en inntekt. Men kommunale avgifter tar ikke hensyn til 1 eller 2 inntekter i en familie. Ei heller TV-linsensen, internettet, strømmen, forsikringer, boutgifter og mer til. Er man 2 voksne har man mulighet til 2 inntekter. Det har aldri en enslig forsørger(og her bør dere ikke komme med kommentarer om stønader, for ikke alle har små barn).

Man bestiller da ikke en ferie til 20 000,- pluss lommepenger, dersom man trenger penger til regninger! Å leve over evne, er det som skjer på Luksusfellen, så kanskje mange bør tenke over hva de bruker penger på?

HELT ENIG !!! Hilsen ei med mann, dermed to inntekter, som har stor respekt for aleneforeldre! Vi tjener veldig godt, og klarer oss nok en god del bedre enn snittet. Kunne ikke tenkt meg å ha alle utgifter alene, enda jeg har 35.000 utbetalt hver mnd.

Anonym poster: a8f51601dabd9318cc2f598e5f96b8e6

Skrevet

Vi hadde hatt råd til en 40 000 kr tur også bare så du skal forstå at vi har råd, tror du virkelig vi hadde bestilt hvis ikke eller på kreditt?? Vi er så langt fra luksusfellen en kan komme hehe, men JEG merker at det går mye penger disse månedene og etter sydenturen er betalt er bufferen mye mindre enn før jul da den var FET, men så kommer jo nye penger inn da:))

Skrevet

Du har så delikat profilbilde Hovden. Er det stupedama som har blitt alpindama, eller hva er det for noe?

Gjest overlord
Skrevet

For oss er ikke noen måneder dyrere enn andre. Skjønner ikke helt den. Vi betaler det samme til regningskonto hver mnd året gjennom og tenker ikke over hvilken mnd de høyeste regningene kommer.

Skrevet

For oss er ikke noen måneder dyrere enn andre. Skjønner ikke helt den. Vi betaler det samme til regningskonto hver mnd året gjennom og tenker ikke over hvilken mnd de høyeste regningene kommer.

Amen :)

Anonym poster: a8f51601dabd9318cc2f598e5f96b8e6

Skrevet

Du har så delikat profilbilde Hovden. Er det stupedama som har blitt alpindama, eller hva er det for noe?

Eg googla bare Hovden eg. :)

Takk! :) synd bildet ikkje tok hensyn til stolheisa og den rykande kakaoen eg nyter. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...